Wat je even kwijt wil #48

Oh nee 1 min voor vertrek kwam een hele onaardige conducteur schreeuwen dat het toch niet doorgaat

Ik ga straks m’n vogelvoer maar buiten strooien. Ik wil die duiven echt niet op m’n balkon maar heb het voer nou eenmaal en vogeltjes moeten wel eten. Dus ik strooi het wel tijdens m’n wandeling op de grond

5 likes

Er werd in een topic gevraagd of je leven veranderd is sinds Corona. Die vraag heeft mij echt beziggehouden, omdat werkelijk niets meer hetzelfde is. In positieve en negatieve zin, lijkt mij leven niet op vorig jaar. Eerder had ik nog het idee dat het wel meeviel.

Ik heb net ook wat voor de vogeltjes op m’n balkon gelegd! Ik had alleen pinda’s in huis dus dat is het voor nu geworden, maar ik moet straks nog even naar de winkel dus ik ga kijken of ik iets van voer of vetbollen kan vinden (:

3 likes

Ik heb te vroeg gejuicht, mijn vriend staat al een dik uur vast in Zwolle (ook weinig kans op verbetering). Hij kan niks regelen, ik ook niet want ken niemand daar. Ik stress hem echt zo keihard nu, zit helemaal in tranen. Ik wil iets kunnen doen maar wat. :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik heb vanmiddag ook een leuk pakket besteld, dus mocht je toevallig ook nog een vogelhuisje willen is dit misschien iets: https://www.feestvoorvogels.nl/product/valentuinspakket/

3 likes

Een oproep op social media of er iemand is die van Zwolle naar/richting zijn woonplaats rijdt?

Helemaal geĂŻnspireerd, ik ga ook vogelvoer maken en buiten zetten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ja probeer ik al maar zonder resultaat helaas.

Mocht iemand hier het lezen en toevallig naar Harderwijk moeten, let me know please. Je krijgt geld.

door de trein ofzo? Ze laten hem echt niet op dat station staan hoor vannacht

Oh jawel haha. NS heeft al gezegd op Twitter dat hun niks regelen verder.

Jeetje ik zat net met mn vader in de auto, normaal is dat echt een enorm geduldige rijder. Maar nu? Ja die en die heeft geen winterbanden, en zo zie je maar weer en ja die achterwielaandrijving moet iedereen hebben? Wtf is dat ook alweer. Ik heb zo weinig verstand van auto’s maar hij scheurde waar het kon er behoorlijk doorheen. Hij heeft vaak in sneeuw gereden maar ik wist niet dat hij dus daar zo geïrriteerd van werd. Herkende hem zowat niet haha. Maar mensen, neem winterbanden!! Nee grapje, lekker zelf weten.

He? Mijn broer moet hetzelfde traject afleggen en heeft nergens last van. Zit nu in de sprinter vanaf Zwolle naar Utrecht. Wat gek!
Is een taxi een optie? Evt. delen met andere reizigers die vastzitten?

Het sneeuwt hier alweer een tijdje best hard, pfff. Hoop dat mn vriend zo thuiskomt.

En dat ik woensdag naar kantoor kan (afspraken van vandaag naar woensdag gezet, vitaal beroep)

Mijn hond is vandaag door het ijs gezakt bij mn ouders in de tuin :cold_face:

5 likes

Vanaf Zwolle gaan geen treinen richting Utrecht enz. Maar zijn vader gaat schijnbaar een taxi betalen voor hem. Nu moet hij nog in H’wijk zijn en dan ben ik weer relaxed. Zwolle schijnt vol te staan met gestrande mensen (bron: NS twitteraccount).

2 likes

Oh nee wat sneu! Waren jullie er wel bij om hem er meteen weer uit te vissen?

Mijn leven is ook echt zo erg veranderd.

Ik ben heel erg priviledged als het op de Corona-situatie aankomt hoor. Heb een vast contract en geen zorgen over of ik mijn baan behoud, werk dat vanuit huis gedaan kan worden (niet ideaal en het is inhoudelijk daardoor een stuk minder leuk geworden, maar het kan wel), een fijn huis, partner en geen kinderen.

Maar mijn leven is wel echt zĂł anders sinds Corona. Ik was hiervoor echt amper thuis: zit op twee teamsporten, sportte daarnaast zelf nog veel, actief bij een vereniging waar ik iedere week te vinden was, groot sociaal leven met veel borrels, etentjes, afspreken met vriendinnen etc. Ik kon rustig mijn agenda al drie weken volledig vol hebben gepland en het eerstvolgende weekend waarin ik tijd heb om iets te doen was over een maand. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor meer introverte mensen echt doodvermoeiend klinkt maar ik vond het geweldig om zoveel te doen te hebben en haal daar energie uit.

Een paar weken geleden las ik op het forum een post over Corona en introverte en extraverte mensen en daar moet ik echt nog steeds zoveel aan terugdenken omdat er bij mij daardoor echt een kwartje viel. Het kwam er kort door de bocht gezegd op neer dat introverte mensen opladen van bijv. lekker op de bank een boek lezen en extraverte mensen van naar een borrel gaan. En dat introverte mensen dat niet altijd goed begrijpen, in die zin dat vaak gezegd wordt van: Je kan nog met een vriendin afspreken! Of een Zoom-borrel met je vrienden, etc. Maar dat dat onder de huidige omstandigheden min of meer hetzelfde is als tegen een introvert zeggen: Je moet 6 avonden in de week naar een feestje, maar die ene avond kan je nog gewoon lekker thuis een boek lezen hoor! Dat klinkt de gemiddelde introvert ook vreselijk in de oren, zo is het op dit moment voor sommige extraverte mensen.*

En het klinkt zo stom en oppervlakkig om bijv. te zeggen ‘Ja ik mis borrels/teamsport/etentjes nu tijdens Corona-tijd’, maar doordat we al zo lang niet meer echt dat type activiteiten kunnen doen merk ik wel echt dat ik geen goede mogelijkheid heb om mezelf weer op te laden en energie van te krijgen. Ik merk echt dat mijn energielevel echt heel laag ligt. Terwijl ik dus zelf eigenlijk vind dat ik geen reden tot klagen heb gezien mijn geprivilegieerde omstandigheden, op de schaal van mijn cavia is doder is die van mij namelijk springlevend. Maar ondanks dat heeft Corona zeker effect gehad op mijn mentale gesteldheid.

Overigens probeer ik zo veel mogelijk te denken in mogelijkheden; ik lees veel, bak van alles, doe home-workouts, ben begonnen met yoga, hou Zoom-borrels, wandel met vriendinnen, probeer nieuwe hobby’s zoals schilderen en diamond painting. En het zijn allemaal prima dingen om de dag mee door te komen, ik verveel me niet, maar het zijn gewoon geen activiteiten waarmee ik mijn batterij oplaadt.

TLDR; ik vind eigenlijk dat ik niks te klagen heb in de corona-situatie, maar merk wel dat mijn batterij niet meer vol raakt doordat de activiteiten waarvan ik energie krijg al zo lang niet meer kunnen

*Even een disclaimer dat diegene die dit postte het veel beter en duidelijker verwoordde, kan de post helaas niet meer terugvinden en weet ook niet meer van wie ie was

21 likes

Ja! Mijn moeder zag het gelukkig gebeuren dus ze kon hem meteen eruit vissen

4 likes

Ah gelukkig!