Wat je even kwijt wil #48

Omg dit zijn echt zo’n chille tijden!

1 like

Dat is echt heel lang geleden en hopelijk zijn dat er in de toekomst nog 1 in Nederland. Maar ik weet dat het UWV bijvoorbeeld soms ook weinig realistisch is.

2 likes

Oh en hij mocht al mee met vaccinatieronde!!! Dus eerste ronde gehad

6 likes

Maar op zich, als je meer tijd ervoor neemt kan wiskunde misschien je gewoon lukken? De meeste hbo opleidingen hebben het vak statistiek en dat kan je haast niet ontlopen…

1 like

Hoe diep is die sloot dan? Wij deden dit vroeger ook altijd… Als ze met een groepje zijn en het water is niet diep dan zal het wel loslopen.

Maar misschien hebben wij een ander beeld bij het woord sloot haha. Ik denk aan een ondiep smal watertje in een weiland zeg maar

Wat een fijne berichten!

1 like

Ik heb echt tig verschillende toetsen en testen vroeger moeten maken, ook omdat een school mij wilde dumpen. Als je maar 25% van de lessen volgt, de rest thuis doet en 7’s haalt, willen ze je het liefste nog weg hebben omdat ze dan denken gegarandeerd een 100% slagingspercentage te kunnen behalen.

Het is ook écht een goed idee om te zeggen ‘meisjes kunnen geen wiskunde’ of zeggen ‘Helvegen, jij zal nooit Engels kunnen spreken’. Het recept voor een selffulfilling prophecy of iemand die kansen laat schieten uit onzekerheid,

En nu ben ik daar als docent heel fel in. Als iemand zegt "meisje blablabla jongens blablabla’, ‘met jou wordt het niks’ hebben ze een persoonlijk probleem met mij.

10 likes

En zelfs als je denkt te weten wat je wil worden, kan het altijd nog veranderen!
Ik was er heilig van overtuigd dat ik dokter wilde worden.
Dus ik ging geneeskunde studeren. Alles ging goed, ik haalde alle vakken en ik vond het wel interessant. Maar ik had nooit het gevoel van: dit is het!
Dus toen ben ik een andere master gaan doen.
Soms begin je ergens aan en weet je nog niet welke weg je uiteindelijk op gaat. Dat is helemaal okee! Aan iets nieuws beginnen kan je ook veel positieve energie geven :blush:

3 likes

Ik had het geniale plan vandaag om pannenkoeken te bakken, daarna te besmeren met Malteser chocopasta en beleggen met frambozen. Aanrader :heart_eyes:

12 likes

Ik zit dus al de hele ochtend en nu middag te wachten op een oven die wordt bezorgd, maar waarvan de bestelling op naam van onze verhuurder is en ze steeds appt dat de bezorging verandert. Ik. Wil. Naar. Buiten. Haha… ik zit met gemak hele dagen binnen, maar als ik binnen moet blijven en moet ‘wachten’, dan kan ik ook verder niets uit handen krijgen. Waarom werk ik zo?

1 like

Ik zou vandaag langer doorwerken, maar ik kreeg vanochtend vervelend nieuws te horen dat nogal rauw op mijn dak gevallen is. Ik was even behoorlijk overstuur en daarna was vooral mijn motivatie weg om, zo vlak voor een lang weekend, een paar uur aan iets ingewikkelds te werken. Ik vind het wel goed geweest voor vandaag. Ik werk volgende week wel wat extra uurtjes om het in te halen.

1 like

Thank the lord, ze zijn er! FEEST!

2 likes

Yay, zo fijn!

1 like

@desecretaris wat andere inderdaad zeggen, er zijn zoveel mensen die niet weten wat ze precies willen. Ben zelf ook met trial and error opleidingen begonnen en uiteindelijk de 4e helemaal afgemaakt. Kies voor iets wat je zelf interessant vind en niet wat andere zeggen/verwachten, ook al is dat met de beste bedoelingen.

En je blijft als mens natuurlijk ook groeien. Ik heb een diploma voor iets vrij specifieks gehaald, maar uit uiteindelijk vrij onlogische stappen gezet voor iemand in dat vakgebied, maar ben daardoor wel op een plek beland terug in mijn vakgebied waar die uitstapjes juist extra worden gewaardeerd. Hiermee wil ik zeggen dat je niet altijd perse moet gaan doen waarvoor je hebt gestudeerd. Het kan ook een baan zijn dat raakvlakken heeft met de studie. Of iets totaals anders als je kan motiveren waarom je de wissel wilt maken.

Nu 5 jaar na het behalen van mijn diploma ga ik ook weer verder studeren. Vond het ook lastig om een keuze te maken welke studie, maar ga denk ik toch voor de studie die pittig is, maar ik wel super interessant vind en voor later ook nog mogelijkheden biedt voor het vakgebied dat ik ook heel interessant vind. En overlap heeft met wat ik nu doe.

6 likes

Haha is een grote kans dat ik je nog aan de lijn krijg ook!

1 like

@desecretaris. Dit inderdaad! Ik had na mijn studie vrij snel mijn ‘droombaan’. En ik vond het echt verschrikkelijk, terwijl ik de studie best leuk vond. Blijkbaar paste het toch niet zo goed bij me als ik gedacht/gehoopt had. Dus toen ben ik op mijn 23ste eerst de vavo gaan doen voor de beta-vakken en toen een tweede HBO-studie. Mijn baan die ik nu heb vind ik super leuk, maar ik denk sowieso dat ik over een paar jaar nog wel een studie/master ga doen naast mijn werk. Gewoon omdat ik de verandering en nieuwe dingen leren zo leuk vind.

Volgens mij is het tegenwoordig gelukkig een stuk normaler om niet te weten wat je de rest van je leven wilt doen, maar wat vaker te wisselen. Dus ik denk helemaal niet dat het erg is dat je het niet goed weet. En ik betwijfel ook of er echt een ‘droombaan’ is. Zoals veel mensen hier al zeggen: je verandert zelf steeds en daardoor je interesses ook.

1 like

Je had eerder moeten klagen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach, dat weet ik nog steeds niet echt op mijn 35ste.

Vandaag weer 3:41 uur gewerkt ipv 1:30 uur. Zo klaar met die sneeuw. Heb wel bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik op sommige adressen nu gewoon niet kan komen.
En ik moet stofzuigen, maar doe ik morgen wel. Ziet er anders over een uur toch al niet meer uit.

4 likes

Pfff mensen moeten van de hofvijver geëvacueerd worden ivm smeltend ijs.

En dan zie je ook foto’s van mensen met een kinderwagen op het ijs man man…

4 likes

Ik sprak te snel… blijkbaar heeft mijn verhuurder een drempellevering afgesproken waardoor de oude oven er nog inzit en de nieuwe in een gigantisch pakket in de hal staat. Nu ben ik totaal niet handig en is het niet mijn huis dus heb de man van mijn verhuurder net opgetrommeld om hem erin te bouwen. HAHA.

1 like