Boeken lezen (deed ik als kind ook).
Wissel nu een beetje af tussen fictie en ‘slimmer worden’
Koken, dingen maken die ik normaal nooit maak. Dingen een keer ‘from scratch’ maken bijvoorbeeld, zoals pasta of burgerbroodjes. Ik bak ook veel. Vooral koekjes vind ik leuk om te maken. Verder ben ik deze week begonnen aan een cursus Spaans. Deels omdat handig, maar deels ook omdat het fijn is om me ergens op te storten als er toch niet veel anders te doen is.
Het is allemaal niet zaligmakend hoor, want de ene dag voel ik me beter dan de andere dag, maar ik merk dat dit wel dingen zijn die mij helpen om het leuker te maken.
Wandelen, lezen, in de tuin rommelen, kamerplanten verzorgen.
- In het weekend je ontbijt koken ipv gewoon simpel. Dus echt iets maken!
- tegen alle katten praten
- puzzelen
- schilderen (bijv een bob ross)
- lichtjes en kaarsjes aan doen
- een nieuwe haarstijl proberen
- een fotoboek maken van je vakantie
- een knutselwerkjes maken
- bijvoorbeeld een kasteel voor de kat!
Wandelen, dieren/vogels spotten of plantjes in de natuur, niet bang zijn daarbij beetje modder mee naar huis te nemen.
Pre corona vond ik het leuk om stuk (1 uur tot 2 uur) roadtrip te doen (meestal weer natuur) en daar te wandelen/ontdekken en wat te eten, was onze date-dag met man. Locatie kiezen, spullen voor onderweg (drinken/eten) mee en weg in eigen land. Nu vind ik dat wat lastig.
Spelletje doen met iemand (rummikub etc)
Film kijken en dan zelf popcorn maken en knusse zitplek
cake/taart bakken
Schommelen! Ik loop vaak een rondje in de avond en kom dan langs een speeltuintje. Even een paar minuten op die schommel en dan is het allemaal al weer een stuk luchtiger.
Zelfde idee: op het stoeprandje lopen, zebra strepen overslaan, even rennen, huppelen, door het bos lopen, hoepelen, skeeleren
En voor in huis: vingerverven, papier maché, kleuren, kleien (luxe klei of gewoon play do)
Schommelen ja, doe ik ook geregeld nog, heerlijk.
Ook leuk is als er paaltjes/lantaarn staan, die zigzaggend te lopen/huppelen/etc
Tikkertje of verstoppertje spelen!
En ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’ is ook kei grappig soms
Haha ik heb ook besteld, onder andere voor smarties die ze bijna nergens anders meer hebben
Ik probeer nu alle supermarkten in mijn dorp een keer te bezoeken.
Ik mag van mijzelf steeds een nieuwe toetje proberen .
Voor de avondklok aanvangt ren ik een kwartier met de kat buiten, zodat ie ook zijn beweging heeft want hij loopt altijd mee (even onderbroken ivm sneeuw).
Dure websites bezoeken en de lelijkste artikelen zoeken.
Op YouTube in een nostalgisch fuik terecht komen en urenlang liveregistraties van vroeger kijken. Vaak op dingen die ik zelf heb bijgewoond.
Oh ja dat is idd ook allemaal leuk!
Wat ik ook wel eens doe, inbeelden alsof je in een film speelt. Koptelefoon op met muziek en dan zo langs een hek lopen en meezingen. Altijd goed
Ik doe weleens als er 2 mensen passeren ‘wat zouden die van elkaar zijn (fam, relatie, collega’s etc) en waar gaat het gesprek over’ en dan een scene bedenken.
Ik bedenk vaak ook nog namen voor mensen en welke baan ze hebben (gehad). ‘Dit is een echte Theo die vroeger machinist bij de NS is geweest en in zijn vrije tijd de Tour keek’.
Fantastisch
Ik had dit jaar graag een podcast opgenomen met een of meerdere klassen, maar dat gaat niet. Maar nu had ik een ander project bedacht en mochten ze een podcast naar keuze gebruiken voor wat verwerkingsopdrachten. En het is best leuk om te zien (eigenlijk horen) wat jongeren dan kiezen omdat het soms een enorme ‘ver van mijn bed show’ is. En een goede oefening voor mijzelf want ik heb een korte aandachtsspanne en hoor mijzelf veel te graag .
Godscrisis wat is het koud
Mijn overlevingstocht naar de supermarkt was het waard. Volgens mij heb ik een nieuwe smaak Skyr gevonden (Salted caramel) en damn die is best lekker!
Deels voor studie maar wel leuk: gratis cursus coderen
Gvd als je dit ziet wil je toch je beste knutselwerkje ooit maken en dan trots foto’s naar Fred sturen.
Ik had vannacht voor het eerst een slaapverlamming mijn vriend heeft het wel eens waardoor ik het herkende, anders had ik echt gedacht dat ik gek was geworden haha, de hallucinaties waren super eng en “echt”. Ik snap wel dat men in de middeleeuwen dacht dat je dan bezeten was
Haha ja, onze dierenarts zegt ook altijd dat onze kat haar vacht zo goed verzorgt en een gespierd achterlijf heeft (“ze kan zeker heel hard rennen?”) en dan glim ik van trots
—
@monkeyslut die handleiding is zó bemoedigend dat zelfs ik (kan nog geen Ikea-meubel in elkaar zetten) hier zin van krijg om een palletbank te gaan maken!