Wat je even kwijt wil #48

Ik laat mijn moeder nooit meer een film kiezen. Gisteren hebben we op Net5 naar Split gekeken. Whyyy

Oh was zeker een goede film, maar niet een die ik snel zelf uit zou kiezen

Ben maar vast aan de wijn gegaan

5 likes

Ik moest dat niet hoor en heb die studie 4 jaar gedaan haha

1 like

Ik heb de studie ook gedaan, toen kon je nog kiezen uit SPH, MWD en CMV. Volgens mij hebben ze nu alles op een hoop gegooid.

Ik heb die opleiding ook gedaan toen het nog maatschappelijk werk en dienstverlening heette. Nu zit sph en cmv allemaal samen en volgens mij kun je bewust wel kiezen om die zweverige dingen niet te doen
En daarnaast heb je altijd wel mensen in je klas die er hetzelfde over denken als jij haha

Ooohh mijn man is soms zo lief, hij is nu bezig met het hele huishouden en ik heb alleen de werkkamer en badkamer gedaan. Nu dus klaar en zit ik lekker aan de koffie om precies op 13.00 uur aan me scriptie te beginnen.

5 likes

Hahaha oke, naja in mijn opleiding hebben we ook een periode drama lessen gehad en mijn insteek was altijd ā€œnet doen of je gek bentā€ en denk dat ik mezelf wel nuchter mag noemen

Ik ben eigenlijk alleen maar blij dat ik niet door de hoempapa muziek storys hoef te ploeteren.

13 likes

Aah okƩ opzich niet verkeerd, want uiteindelijk kregen we allemaal hetzelfde diploma. Ik vond de creatieve vakken heel erg leuk, maar ik ben niet echt objectief want ik deed CMV :sweat_smile: Misschien helpt het om te weten dat je bv drama gebruikt om met je doelgroep te werken. Je gaat dus niet zomaar toneelstukjes verzinnen en opvoeren. Je gebruikt de technieken om mensen te ondersteunen, begeleiden en nieuwe inzichten te laten opdoen.

2 likes

Ik kan me niet voorstellen dat je echt moet gymmen. Maar je gaat methodieken leren om gezinnen (of mensen met een beperking of kinderen) mee te ondersteunen en helpen. Soms is drama handig om dingen inzichtelijk te maken (toneel) en sport ook. In dat programma van vroeger waarin jongeren naar frankrijk gingen zonder hun ouders (ben ff de naam kwijt) zie je goed hoe dat ingezet kan worden. Dan kwamen de ouders altijd een dag en gingen ze gezinssituaties uitspelen.

Edit: van de straat heette het

2 likes

Precies dit inderdaad. Met je klasgenoten kun je dan eerst in een veilige omgeving oefenen, voordat je echt met cliƫnten aan het werk gaat.

1 like

Ik heb mn fiets uitgeleend en ik heb een tgtg box die ik moet ophalen bij lidl. Maar heb zo geen ene fucking tering zin om daar een half uur heen te lopen

Inderdaad, los van het vak drama kwamen er bij ons altijd acteurs bij de toetsen van de gesprekstechnieken dus ik vond dat ook altijd een soort ā€œtoneeltjeā€
Heb dat maar losgelaten want ja je moet toch op een manier laten zien dat je bepaalde gesprekken kunt voeren

2 likes

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ik ga proberen een aantal dingen wat vaker toe te passen. Vooral het schommelen van @Marquez vind ik erg origineel!

2 likes

Geen verwarming :scream:
Heb je een elektrische deken toevallig? Zo nee, koop er een. Zo ja, zet die deken op maximaal, en ga lekker in bed onder 3 dekens liggen en oneindig series bingen. Doe er nog een kruik bij (of vul een fles met warm water, bij gebrek aan kruik) om het compleet te maken en zet eventueel een muts op. Ja het ziet er dan misschien een beetje gek uit, maar het enige wat dan nog koud is, is je neus, verder ben je dan lekker toasty :blush:

Nee heb ik niet maar ik ben bij mn ouders thuis dus ik ben hier niet zo vaak. We hebben hier boven geen cv. In mn studentenkamer heb ik wel verwarming en een elektrische deken

Ik kan je zeggen.
Dat waren echt de meest kutte vakken die ik toen had…
Beetje gymmen met zijn allen.
Voelde echt als geldverspilling dat studie jaar

Ooooh ja in dat geval zijn flessen met warm water misschien je enige redding. Ik had vroeger een vriendje die bij zijn ouders thuis ook geen verwarming had op zijn kamer (of die had hij wel, maar die mocht hij niet aanzetten, dat is misschien nog erger hahaha). Dus was altijd fuuuuucking koud als ik daar bleef slapen, en flessen met warm water hebben mij wel toen door koude winternachten daar geholpen😜

1 like

Oh ik ga gewoon met de tram. Oplossing van de eeuw

1 like