Wat je even kwijt wil #49

Tuincentra hadden een topomzet vorig jaar, dus welkom bij de club! :grin:

Ja ik verbaas me echt over mezelf! Had niet verwacht dat ik een jaar later zou anders zou omgaan met dingen op het gebied van werk. Toen ik wegging bij mijn vorige werkgever was ik gesloopt en voelde het alsof ik geen stappen had gezet. Maar nu denk ik echt: wow macaron, dat doe je goed! En vooral dat ik niet meer zo bezig ben met het feit dat iedereen me maar leuk en aardig moet vinden. Ik heb ambitie en wil stappen maken en daarvoor is jezelf af en toe eens laten zien/horen minstens zo belangrijk als goede connecties hebben met je collega’s. Hopelijk kan ik dat nu ook vasthouden, ook als er een keer iets tegenzit.

10 likes

Herkenbaar! Ik heb dat altijd als ik een impossible burger bestel, ik ben dan bang dat ze me per ongeluk echt vlees hebben gegeven, zo echt smaakt het!

3 likes

Ik wil omdraaien om te kunnen slapen maar mijn vriend houdt mijn arm echt vast alsof hij een bankschroef is. Aah wel liev.

3 likes

Hahaha, ik heb bijna een keer een nieuwe modem gehad van Ziggo omdat ik hem per ongeluk tijdens het schoonmaken had uit gezetšŸ‘

11 likes

Ja zo bizar! Ik had laatst ook een hersenspinsel van wow, als ik vega of vegan zou zijn zou ik echt trust issues hebben denk ik.

@ Iedereen die vegetarisch is of vegan, hebben jullie wel eens de angst/wantrouwen dat er ergens toch stiekem vlees in is verwerkt omdat het zo echt lijkt? Of vertrouwen jullie het blindelings?

2 likes

Ik ben echt helemaal klaar met die avondklok maar het feit dat ik vanavond niks gepland heb komt nu wel even heel fijn uit. Lekker om half negen naar bed. Bijtanken.

1 like

Lijkt me een hele leuke sector maar is niet de min e helaas. Maar bedankt voor het meedenken!

1 like

Ik had gisteren voor het eerst ā€˜last’ van de avondklok. Ik ging een bedbank ophalen met mijn broer, die kon pas in de avond ivm kinderen en we hebben echt moeten racen, bij het in elkaar zetten steeds ā€˜nog 10 minuten! Nog 5 minuten!’. Leek wel een spel.

6 likes

Ik ben vrij dus kan heerlijk uitslapen… natuurlijk al veel te vroeg wakker, dus wil gewoon nog lekker even chillen in bed. Maar mijn brein blijft maar volwassen suggesties opperen (ā€˜lekker hardlopen!’, ā€˜alvast aan de studie!’, ā€˜je zooi opruimen!’) dus ik kan hier helemaal niet van genieten :rage:. Was ik maar weer 18

19 likes

Vroeger had ik dat wel, dan liet ik mijn tafelpartner ook proeven om te checken of het echt vega was haha. Tegenwoordig minder, het is nu een stuk normaler en mensen weten beter wat het inhoudt dus zullen niet zomaar vlees geven denk ik zo. Ik vertrouw het wat beter allemaal. En ik bestel ook bijna nooit gerechten met vleesvervangers, meestal gewoon een gerecht dat in de basis al vega(n) is.

Heb wel een keer gehad dat ik in een restaurant de vegetarische lasagne had besteld en mijn zus een met vlees, en toen kwam de serveerster halverwege vertellen dat ze de borden had omgedraaid en mij per ongeluk die met vlees had gegeven. :sweat_smile: Had er niks van gemerkt (bij die paar stukjes gehakt proef je niet zo snel verschil) maar baalde daar natuurlijk wel van.

4 likes

Waren ook 2 eerste rondes gister, dat scheelt denk ook. En voorlopig de laatste rondes, want ineens begint volgende week met het mes op tafel weer. Lekker random.

Begint deze meid de dag met het nieuwe album van Justin Bieber? Hell yes :crazy_face:

3 likes

Ik heb het vooral met als ik ergens ben en mensen weten niet zeker wat voor hapjes het zijn of wat er in zit. Dan laat ik wel altijd iemand voor proeven voor ik het zelf eet. Vooral omdat het dan altijd wel vlees is ipv fake vlees.
Naast principe ben ik de laatste keer dat ik vlees at (23 jaar geleden) heel erg ziek geworden dus dat wil ik niet nog een keer mee maken.

Ik bestel ook vrij weinig dingen die echt op vlees lijken omdat ik (naast principe) de structuur/smaak niet lekker vind. Iets als vega salami zal ik niet bestellen omdat ik de gewone salami nooit lekker vond.

2 likes

Gisteren afscheid genomen van een collega die ergens anders aan de slag gaat. Best raar gevoel gezien er nu niemand meer in mijn team zit die er al werkte toen ik er begon (en ik werk er pas 2 jaar). Raar ook om vandaag gewoon weer aan de slag te moeten.

Ik ben wel blij dat het zonnetje vandaag eindelijk weer eens schijnt.

1 like

Ik heb eerder gepost hier dat ik het nummer van mijn ex heb verwijderd en geen relatie meer met hem wilde.
Gisteren kwam hij weer in de lucht en vertelde hij alles wat ik al die tijd wilde horen. Diep van binnen weet ik dat we niet verder moeten gaan met elkaar want op een of andere manier komen we er nooit uit.
Maar man man man wat is het lastig om sterk te blijven als je iemand nog steeds elke nacht mist en het liefste weer alles oppakt alsof er niks gebeurt is.

Ik heb zojuist mn mobiel bij mn collega ingeleverd en gezegd dat ze hem pas aan het einde van de dag terug mag geven, hoe hard ik er ook om smeek. Zo kan ik me tenminste nog een beetje focussen op werk vandaag.

thank god voor het zonnetje vandaag!

15 likes

Vrije dag begonnen met een breakdown :thumbsup: Als compensatie ontbeten met Ben & Jerry’s, dat dan weer wel

26 likes

Elke dag doet een toets van mijn computer wel kut. Vandaag is dat de spatiebalk.

3 weken geleden na 13 naar gestopt met de pil. 3 dagen erna 1x onveilig gedaan (wel bewust, maar met idee van dat gaat toch nooit zo snel). Vanochtend test gedaan en ben blijkbaar zwangeršŸ˜…. Wist natuurlijk wel dat er een mogelijkheid was maar dit had ik toch even niet aan zien komen😱

92 likes

Ohh ik heb ook een keer zoiets gehad met lasagne! Dat was op vakantie en ik had vega lasagne besteld en na een hap wist ik meteen dat het vlees was. Dus ik riep de ober erbij en die zei nee joh we hebben niet eens een vleeslasagne op de kaart. Ik nog een keer ruiken maar het was echt echt vlees. Mn vriend proeven en die zei het ook. Dus ik nog een keer een andere ober erbij roepen. Die zei ook nee hoor geen vlees! Toen werd ik pissig en ben ik naar de kok gestampt (het was zo’n open keuken). Bleek dat alle ā€œvega lasagnesā€ met vlees waren gemaakt de tijd dat het op de kaart stond :sob: ik kreeg toen gratis eten maar durfde niks meer dus heb maar 3 toetjes gekozen als avondeten :joy:

4 likes