Wat je even kwijt wil #49

Vanmiddag werd er een pakketje bezorgd van mijn werk, als teken van waardering voor onze inzet tijdens het ‘coronajaar’.

Ik ben 21 weken zwanger, en heb best veel jonge vrouwelijke collega’s, waarvan er nog een aantal zwanger is.

In het pakket zit een fles wijn, rauwe ham, rauwmelkse kaas, en wat sausjes met rauw ei (verse mayo/truffel/knoflooksaus). Ik mag alleen de droge crackers. Ik vond dat echt niet leuk.

Mijn vriend zegt nu dat ik negatief doe omdat het toch ‘allang leuk is dat ze iets doen’ en het toch nooit voor iedereen goed is. Ik denk: als ze me zo waarderen kunnen ze hier toch wel even over nadenken?

Nu twijfel ik of ik een zure muts ben, of hij een geprivilegieerde eikel🙃

5 likes

Nee is stom, je bent niet zuur

4 likes

Nee zeker niet zuur. Lief gebaar, maar onhandig als meerdere collega’s zwanger zijn. Had dan gewoon dure chocolaatjes gedaan ofzo.

3 likes

Ook voor biologische kaas worden de kalfjes direct weggehaald bij moeders.

8 likes

Nee dit pakket is niet erg inclusive. Kun je dit niet aangeven ergens?

3 likes

Ahw vind dit een super lief gebaar, maar is inderdaad een beetje onhandig zo. Kan me wel voorstellen dat niet iedereen op de hoogte is van wat je wel en niet mag eten als zwangere, dus het lijkt me niet slecht bedoeld, maar ja, wel lullig.

Ik kan het trouwens helemaal voorstellen hoor, in de eerste lockdown, toen het hier voor mijn gevoel borrelpakketjes, chocolade en bloemen regende, krijg ik van mijn werkgever als bedankje een (crappy) springtouw… Zodat we actief de lockdown doorkwamen :+1: Ben daar nog steeds salty over.

25 likes

Doet insta het bij jullie?

2 likes

meer mensen waarbij instagram en whatsapp het niet doen?

1 like

Nee app en insta storing

Lijken issues te zijn

Ik heb van de week mega luie lasagne gemaakt door alle groente gewoon rauw in de ovenschaal te gooien en dan in de oven. maar toen was ik de passata vergeten en was het dus helemaal nat en niet sauzig. dus nu maar eerst een laag passata in de schaal en daarna de rest wat nog over was erop. het moet wel lui blijven

2 likes

Hier ook problemen met w.a.

Facebook en twitter liggen er ook uit

1 like

oke de apocalypse is begonnen!!!

18 likes

In the meanwhile @ FB HQ:

11 likes

Hij heeft makkelijk praten natuurlijk, snap wel dat je baalt hoor!

Van mijn werkgever kregen we brievenbusbloemen omdat we een jaar lang thuis aan het werk zijn, dat is toch een stuk fijner als cadeau voor iedereen.

2 likes

Gelukkig is het forum er nog

Nou, zat mensen met een allergie en/of huisdieren haha.

Hahah daar heb je ook een punt!

Nope