Nee, het enige wat hopelijk een verschil gaat maken is aankomende week een gesprek met de school. Ik heb meer duidelijkheid nodig wat betreft afstuderen.
Maar alles is best ingewikkeld want hoewel ik liever eerder was begonnen aan de laatste loodjes, was dat misschien ook niet echt mogelijk gezien de huidige omstandigheden.
Iets met mensen verliezen, geen eigen woning, een chaotische werkomgeving en ontzettend eenzaam zijn en juist behoefte hebben aan een warme omgeving. Die heb ik nergens, niet op mijn werk, niet thuis en niet in mijn directe omgeving door corona. Ik heb vaak het gevoel van waar doe ik het nog voor? En dan bedoel ik alleen op werkgebied. Ik vind het onderwijs leuk, maar wat een lijdensweg is het afmaken van deze opleiding.
En ik zat afgelopen juni al op 75% en zit nog steeds rond dat percentage. Al is het nog wel haalbaar dat ik over enkele weken op 92% zit, maar of ik voor de zomervakantie afstudeer? Ik heb geen idee en dan wordt het lastig een andere baan vinden in het onderwijs. Althans, ik wil niet op middelbare scholen werken.
Dan doe ik 2 jaar over een studie van 1 jaar die eigenlijk te makkelijk voor me is, maar daarom zo moeilijk is. Het kost mij extreem veel energie om alles zo te doen zoals zij willen en ik moet steeds al die weerstand en frustratie bij mijzelf wegnemen voordat ik verder kan gaan. Dit zal raar klinken, maar is helaas wel de waarheid.
De universiteit ging mij prima af, maar een hbo-opleiding volgen is voor mij retemoeilijk doordat maatwerk etc niet mogelijk is.