Wat je even kwijt wil #49

financiële steun? :flushed: in welk topic kun je financiële steun krijgen

48 likes

Misschien de tip om het via de verzekering te doen, vermoed ik

Fijn om te horen dat het goed ging! Hoe vond je de pijn uiteindelijk en hebben ze een schatting gemaakt van het aantal behandelingen?

1 like

Nee ik heb geen tattoo die ik wil verwijderen maar wil wel graag een tas van 2000 euro

32 likes

Enige tip die ik hiervoor heb is: LoA

7 likes

Een vriendin van me zit altijd te zeiken op persoon X. Dat X dit niet kan en dat niet, zoals bijvoorbeeld uitleggen. En vervolgens als ik die vriendin vraag om een uitleg komt er een slechtere uitleg uit dan wanneer persoon X het uitlegt? En dan denk ik altijd: heb je nou echt zo’n slechte zelfkennis? :woman_shrugging: Maar ik heb van mezelf bijvoorbeeld ook wel een extreme goede zelfkennis en ben me ook echt heel erg bewust dat ik dingen doe (of juist niet). Denk omdat ik als autistisch mens dat meer nodig heb om te kunnen functioneren. Wellicht heeft zij dat minder ofzo.

O, en als ik de uitleg van de vriendin niet snap heb ik altijd het gevoel dat ze me megadom vindt want ze ‘heeft het al eens uitgelegd!’ Ja, sorry dat mijn hersenen anders werken. En soms heeft ze het niet eens aan mij uitgelegd, maar aan een ander. En dan is het: ‘O, ja, dat heb ik aan Truus uitgelegd waar jij niet bij was.’ Hoe moet ik het dan weten?

Sorry, hele rant :sweat_smile: Maar geïrriteerd erom.

1 like

In twijfel of ik mcdonalds, pasta of subway ga bestellen.

8 likes

Maccie never dissapoints

8 likes

Jaaa macdonalds!!

2 likes

Sws macdonalds!!

1 like

Ik heb tijdens handschriftles geleerd dat dit soort pengreephulpjes en stabilo’s juist slecht zijn voor je pengreep. Ze zijn vaak te dik waardoor je je hand niet goed kunt bewegen en ze zijn voor niemand echt goed passend waardoor je vingers in een onnatuurlijke houding worden geperst. Ik zou proberen wat voorbeelden op youtube? te vinden en gewoon veel te oefenen. Tips die ik nog weet is probeer niet te knijpen in je pen en ik zou m ook wat lager vastpakken.
Misschien komt dit in tekst niet echt over maar bij mij rust de pen op de top van mijn middelvinger, onder de top van wijsvinger en sluit ik af met mijn duim.

Samenvatting

afbeelding

Ik heb dus al een dag of 3 paniekaanvallen dat ik denk dat ik mijn baan ga verliezen en niet op tijd ga afstuderen en ik word er gek van.

2 likes

Ah nee :frowning:
Kunnen we iets doen? :heart:

Maccie always disappoints.

8 likes

Godver ik heb risotto gemaakt met onder andere courgette. En de courgette smaakt zoooo bitter, helemaal niet lekker.
Maar bittere courgettes kunnen giftig zijn. En hij had aan de buitenkant ook wel vreemde bobbels.

Dus en m’n eten is verpest en ik ben misschien vergiftigd :thumbsup:

4 likes

:heart:

Nee, het enige wat hopelijk een verschil gaat maken is aankomende week een gesprek met de school. Ik heb meer duidelijkheid nodig wat betreft afstuderen.

Maar alles is best ingewikkeld want hoewel ik liever eerder was begonnen aan de laatste loodjes, was dat misschien ook niet echt mogelijk gezien de huidige omstandigheden.

Iets met mensen verliezen, geen eigen woning, een chaotische werkomgeving en ontzettend eenzaam zijn en juist behoefte hebben aan een warme omgeving. Die heb ik nergens, niet op mijn werk, niet thuis en niet in mijn directe omgeving door corona. Ik heb vaak het gevoel van waar doe ik het nog voor? En dan bedoel ik alleen op werkgebied. Ik vind het onderwijs leuk, maar wat een lijdensweg is het afmaken van deze opleiding.

En ik zat afgelopen juni al op 75% en zit nog steeds rond dat percentage. Al is het nog wel haalbaar dat ik over enkele weken op 92% zit, maar of ik voor de zomervakantie afstudeer? Ik heb geen idee en dan wordt het lastig een andere baan vinden in het onderwijs. Althans, ik wil niet op middelbare scholen werken.

Dan doe ik 2 jaar over een studie van 1 jaar die eigenlijk te makkelijk voor me is, maar daarom zo moeilijk is. Het kost mij extreem veel energie om alles zo te doen zoals zij willen en ik moet steeds al die weerstand en frustratie bij mijzelf wegnemen voordat ik verder kan gaan. Dit zal raar klinken, maar is helaas wel de waarheid.

De universiteit ging mij prima af, maar een hbo-opleiding volgen is voor mij retemoeilijk doordat maatwerk etc niet mogelijk is.

3 likes

Hoe kleiner en donkerder vgm hoe bitterder dan kun je daar de volgende x op letten. Als je dan nog leeft natuurlijk haha

1 like

Ik krijg echt een fantastisch vergelijkbaar item te zien:

:joy::joy::joy:

28 likes

excuse me

Ik ben echt even klaar met de standaard boterham in de pauze op werk. Dus heb vast een salade gemaakt met een mega mega mega lekker saus erbij helemaal zin in

5 likes

Een pipowagen is ook leuk