Wat je even kwijt wil #49

Dit is een forum…ik mag ook mijn mening geven en een hart onder de riem steken. Dit valt mij gewoon op

9 likes

Dit ik heb alles geprobeerd om het rustig te houden. Dit vind ik zo laag.

Heb ik ook gezegd

Oké meid, dat is niet mijn bedoeling uiteraard. Maar Jumpsuits weet het nou wel, jullie zitten er met z’n allen op. Ze heeft al een pb, zo is het toch wel genoeg?

1 like

@anon46421473 wil je alsjeblieft ophouden met mensen aanspreken op hun al dan niet intentionele racistische gedrag. Want mensen voelen zich hier ongemakkelijk bij!

En voor de duidelijkheid, dit is sarcastisch

31 likes

Zo ik word hier gewoon een beetje emo van ( moet ongesteld worden)

Maar het is echt niet oke dat iemand zo word aangesproken omdat ze haar ongenoegen uitspreekt over racisme. Ik snap dat het ern gevoelig onderwerp is maar het word op het forum te vaak weggewuifd zovan dit onderwerp vind ik kut kan dit ergens anders , kan het niet wat liever blabla. Echt NIET OKE jongens. Het is facking 2021 er is genoeg om je in te lezen kom op zeg.

24 likes

Echt zeiken om het zeiken dit

1 like

het lijkt me voor heel erg vermoeiend om alleen maar in zon tunnelvisie te leven.

1 like

Die ‘tunnelvisie’ is haar realiteit. Echt waar haal je dit soort shit vandaan.

28 likes

Het is zeker goed dat ze haar ongenoegen uitspreekt, en eerlijk vind ik het ook fijn dat ze dingen uitlegt. Ik heb zelf ook meerdere malen een zwarte partner gehad (sorry ik vind het woord zwart altijd heel stom klinken maar ik weet niet hoe het wel goed te benoemen dus correct me please) en ik ben bang dat ik ook bijvoorbeeld onbedoeld zulke dingen zou kunnen zeggen. Echt totaal niet vanuit racisme ofzo maar omdat je gewoon iets zegt op die manier. Het is zeker goed om mensen erop aan te spreken en het opent mijn ogen ook maar misschien is het de manier waarop. Het kwam een beetje over alsof er vol op @Jumpsuit werd ingegaan bijna alsof ze racistisch is terwijl het zo door haar niet bedoeld was.

Al gaat het nu wel wat verder dan dat maar de start van de discussie kwam zo op me over en van daaruit kan ik me de verontwaardiging van @Jumpsuit wel voorstellen.

1 like

Mensen die zich uitspreken over racisme zijn alleen maar aan het zeiken om het zeiken. Want het is irritant en vermoeiend en ga je bestaansrecht alsjeblieft ergens verdedigen waar ik het niet hoef te zien.

Was een post van een forumlid niet al te lang geleden. Vrij geciteerd, dat wel

5 likes

Tja, ik snap het eigenlijk totaal niet. Onbedoeld racisme is eigenlijk ook nog veel hardnekkiger. Juist omdat het dus heel vaak gebeurd dat mensen zo opgaan in hun eigen verontwaardiging/ goede bedoelingen dat ze het punt totaal langs zich heen laten gaan. Zo verandert er ook nooit wat.

22 likes

Ja precies wat ik bedoelde :roll_eyes: Tuurlijk mag je erop aanspreken, iedereen kan ervan leren, maar nu was het echt vol erop.

Ik heb daar een andere mening over. Ik snap heel goed dat je dingen kan zeggen die je niet zo bedoelt. Maar als iemand je van kleur er op aan spreekt ( hoeft vab mij niet lief ) kan jezelf vragen oh waarom is deze opmerking fout.
En als diegene antwoord geeft vind ik " oh maar zo bedoel ik het niet" een slecht antwoord. Zo kap je het gesprek af en geef je de ander het gevoel alsof diegene zeurt.

3 likes

Nee oké, en het is goed dat ook voornamelijk over onbedoeld racisme meer wordt uitgelegd. Zoals gezegd dat vind ik alleen maar goed want vaak is het: ik discrimineer niet etc dus ik ben niet racistisch. Dus zoals ik zei vind het fijn dat mijn ogen ook meer hierover worden geopend. En je hebt gelijk het punt gaat hierdoor misschien wel voorbij dat klopt. Ik denk alleen dat het iets genuanceerder gebracht kon worden.

En @Soy.peor naja het hoeft misschien niet lief en ik begreep ook dat het haar al vaker bij die persoon was opgevallen maar ik zou me ook best wel aangevallen voelen door de manier waarop het ging. En: oh ik bedoelde het niet zo is geen excuus dat is zeker waar. Alleen het gesprek erover aangaan kan ook op een andere manier. Als je een punt wil maken kan je dat ook op een goede manier uitleggen.
Nogmaals vond het overkomen alsof ze @Jumpsuit beschuldigde van opzettelijk racisme. Daar zou ik ook boos om worden eerlijk gezegd.

2 likes

Dit soort dingen worden al sinds jaar en dag genuanceerd/vriendelijk/beleefd gezegd. Zoals ik zei: er zijn ook onderwerpen waar ik niet meer beleefd en vriendelijk over ben. Het is soms gewoon genoeg geweest en dan hoef je niet meer beleefd te zijn.

11 likes

Tone policing 101

9 likes

Maar juist dat laatste haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Als je te horen krijgt dat je een grote groep mensen, al dan niet onbewust, ontzettend stigmatiseert/ kwetst HOE is dan je eerste reactie over de toon van dat bericht? Ik zou me eerder kapot schrikken van de onbedoelde kracht/ betekenis van mijn loze post. Zou het dan ronduit arrogant vinden om eerst mijn eigen gevoelens ook even te benoemen.

Niet per se naar jou hoor (laf alle sneakers) maar in het algemeen. Het gaat nl ook nog eens om een groep mensen die vaak op dagelijkse basis dit soort stront moet aanhoren/ lezen.

27 likes

Nouja daar heb je ook gelijk in. Misschien heeft dit ook meer mijn ogen geopend dus dank daarvoor. Inderdaad je eigen gevoelens eerst benoemen is niet waar het om gaat in deze discussie. En ik snap ook dat als je dit elke dag moet uitleggen die aardige toon en het uitleggen inmiddels wel voorbij is.

Duidelijk iets voor mezelf om ook even bij stil te staan dus dank voor jullie reacties en visies hierop.
En @Banananana excuses. Het begrip Tone Policing was mij totaal onbekend, gelijk even opgezocht maar I get the point.

11 likes

@Sneakers vind jij het oké als iemand tijdens een discussie zegt dat je rustig moet doen, terwijl jij dat bent? Hier is datzelfde gevoel, jij wilt je punt duidelijk maken voor 1.0000000000000e keer maar er wordt zelfs niet meer gekeken naar het initiële ding. De discussie wordt altijd afgekapt met: ik voel me aangevallen.

Altijd, op werk, hier vriendschappen, relaties. Ik ben het eerlijk gezegd beu om rekening te moeten houden met iemand anders gevoelens. Wat met mijn gevoelens, moet ik dan maar alles pikken.

26 likes