Wat je even kwijt wil #49

Ja ik begrijp het, zoals hierboven gezegd was het begrip me onduidelijk maar ik snap het.

2 likes

Racist lives matter :pray:t3: #RLM

3 likes

Nou ik begrijp wat het is ik had alleen de term niet eerder gehoord nee. Ik heb me zeker wel verdiept in racisme maar nog niet genoeg dat blijkt. En ik zal me daar ook zeker nog meer in gaan verdiepen.

Het was echt totaal niet mijn bedoeling je punt te ondermijnen en dat heb ik juist wel gedaan zie ik nu in. Mijn excuses daarvoor. Nogmaals ik vind het goed dat je voor mij mijn ogen hier ook voor hebt geopend. Leer ik ook alleen maar van. Ook @Daelyss.

3 likes

Ik heb hier zelf ook grapjes over gemaakt en ik ben zelf ook gekleurd. Ik had er totaal geen beledigende gedachten bij maar meer van huh hoe zit dat normaal zie je het niet zo met de billen opgelift maar meer gewoon hangen onder de kont of op de kont.

Maar die meneer zijn billen kunnen natuurlijk gewoon zijn. Dank je wel in ieder geval dat je hier op hebt gewezen heb ik als poc zelf ook weer wat van geleerd. En nu ga ik mij in een hoekje zitten schamen vanwege wat ik er over heb gezegd.

1 like

Ik wil even kwijt (tussen de discussie door, sorry) dat ik het echt fijn vind om hier lid te zijn en mee te kunnen lezen! Ik ben over bepaalde dingen anders gaan denken en ben mijn visie aan het verbreden.Ook al reageer ik niet overal op, ik lees wel veel en word me steeds meer bewust van eigenschappen en neigingen die ik niet wil hebben (bepaalde mate van internalized misogyny en onbewuste associaties rondom racisme). Dus thanks for iedereen die daarover post en er mensen op aanwijst want ik word er steeds wijzer door.

15 likes

Een persoonlijke aanval op Dolfijnhond ≠ hart onder de riem

6 likes

Ik wil me nergens in mengen eigenlijk maar alleen even zeggen dat ik het überhaupt al een rare actie vind om foto’s van een random persoon op een openbaar forum te plaatsen zodat we met z’n allen kunnen lachen over hoe diegene eruit ziet/zijn kleding draagt. Laat staan alle narigheid die daar nog bij komt omdat het om een zwarte man en zijn kleding en de daarbij horende culturele achtergrond gaat.

16 likes

Ongevraagd advies voor iedereen die meeleest en denkt goh, ik zou hier mee over kunnen lezen:
Volg
@marketingvrouw
@samyahafsaoui
@seeyousioe over anti-Asian racisme
@johanfretz voor goede columns
@massih5711 over gentrification
@claricegargard
op instagram en stuur ze een tikkie (als ze die in hun bio hebben) als je wat van ze leert (want hun tijd is niet gratissss).
Ik hou me aanbevolen voor meer suggesties.

27 likes

Nou ik vind echt niet dat je hier als poc over hoeft te schamen zeg. Absoluuuuut niet. Wel fijn dat je er leerzame dingen uit kan halen.

1 like

Ik heb zin in chips.

8 likes

Mensen die stiekem een foto maken van andere mensen om er vervolgens over te kunnen lachen verdienen een speciaal plekje in de hel.

26 likes

Is dit een ding ja?
Mogen we ook tikkies vragen voor forumposts :eyes:

16 likes

Ja Marketingvrouw en Sioejeng doen dat onder andere. Snap het wel want ze steken veel tijd in hun instagram educatie en zijn door hun activisme misschien niet aantrekkelijk voor iedere opdrachtgever.

Wat mij betreft doet @anon46421473 dat hoor, lijkt me top

4 likes

Ulg ik ben hier ook altijd een beetje bang voor. Ik ben ook wel eens gefotografeerd in de trein. Omdat ik tijdens mn studie gewoon rare dingen droeg onder het mom van fashion haha nu lach ik mezelf inmiddels ook uit maar goed. Heb dus een x gehad dat een chick me fotograffeerde met flits en zo deed van oeeeps mn telefoon doet raaar.
Heb een foto gemaakt van haar en gezegd oeps mijn telefoon doet ook raar.

Auftyfen und schnell

80 likes

Wauw wat lomp van haar, wel een heel goede comeback!

1 like

Komt dat niet omdat hij op Thierry lijkt? Of ben jij dat niet haha

2 likes

Doet me eraan denken aan mn favoriete moment OOIT toen ik iPhones verkocht

Kwam er drie van de matchende hoogblonde flared legging wijven de winkel in, allemaal met zo’n bombastische stem en alles en iedereen afzeikend. Waren ze aan de beurt, had er eentje een vraag

“Ja het geluid van m’n camera kan niet uit, ik kan geen stiekem foto’s van mensen maken, hij is stuk”

Had ons Madelon de iPhone uit Korea waar wettelijk geregeld is dat dat geluid niet uitkan zodat mensen horen als je een foto van ze maakt. Kon niet aangepast worden.

HEEERLIJK

101 likes

Voor mij voelt het nu wel even als schaamte. Vooral omdat er onderling onder mensen van kleur ook vaak wordt gediscrimineerd als het om lichter of donkerder gaat, om wel of niet kroes haar, uit welk land je komt, etc. En dan zit ik daar zelf aan mee te doen terwijl ik daar altijd fel op tegen ben. Dus even een besef voor mezelf waar ik alleen maar van kan leren.

9 likes

Ja, ik ben ook extreem onzeker en was (vooral vroeger) altijd bang dat mensen foto’s van me aan het maken waren. Nou was dat eigenlijk nooit, behalve een keer in de sportschool. Het was zo’n drempel voor mij om te gaan sporten, vond het dood en dood eng. Binnen de eerste week maakte een lul foto’s van mij. Ben nooit meer terug gegaan en de angst dat mensen altijd naar me kijken/foto’s maken is versterkt.

Tijdje later hoorde ik van een vriendin die nog wel ging dat hij van haar ook foto’s gemaakt had. Achteraf zo veel spijt dat ik de sportschool zelf niet gemaild heb om die gast verantwoordelijk te houden. Walgelijk gedrag.

2 likes

Ik zap langs een coronawappie. Ook al doet ze van niet. Maar die knippert ook zo vaak met dr ogen. Is hier nou nooit onderzoek naar gedaan? Dat gekke mensen vaker knipperen? Omdat ze stiekem wel weten dat ze onzin lullen ofzo zoiets?

5 likes