Wat je even kwijt wil #50

Wat een poepdag. Mijn schoonvader is al een paar jaar ziek inmiddels. Hij heeft kanker en dat komt niet meer goed. Ze konden tot nu toe zijn leven rekken met kuren, maar het is op nu. Hij heeft de keuze gehad: of een kuur waar hij vreselijk ziek van wordt (in het begin is hij daar bijna aan onderdoor gegaan) of niks meer.

Ben zo verdrietig nu en ik vind het zo verschrikkelijk wat dit met mijn vriend doet. Hij is echt ontroostbaar en zo bang om zijn vader te verliezen.

15 likes

Dit is geweldig!!

Precies dat inderdaad. Had die scène al op twitter gelezen maar alsnog was het erger dan ik me kon voorstellen.

Ik lig inmiddels in bed, wel weer huilend… alweer

2 likes

Ik ben nu keihard muziek aan het luisteren omdat mijn man cassave aan het eten is (bij gebrek aan chips) en hij kauwt zo hard! :sob::sob::sob::sob::sob::sob:

Ik ben blij dat deze werkweek erop zit. Allemaal loze dingen, e-learnings, digitale bijeenkomsten. Was echt een barre schijtweek en ik weet nu al dat ik wel kan jenken als ik maandag weer inlog want zoveel werk te doen :sob:

En ik zou nu het liefste naar bed gaan en de kat voor de gezelligheid mee willen nemen maar dan weet ze definitief dat ik geen ruggengraat heb en kan ik nooit meer met gesloten deur slapen maar ik wil gewoon knuffelen :cry:

1 like

Het voordeel is dan dat je elke avond lekker kunt knuffelen :heart_eyes:

2 likes

Als je op de bank gaat slapen… is er geen probleem

3 likes

Ben bang dag mijn nachtrust er chronisch onder zou lijden en ik ben al niet zo’n slaperd :no_mouth: just want cuddles nowww

1 like

Ah shit, moet in show je aankopen deze post

2 likes

Hoezo ga ik een work out doen net voor het slapen :confused: echt niet handig, was zomaar een spontaan idee, ben helemaal klaarwakker nu

1 like

Frans van Rooij nu op1 is echt mijn nieuwe held, quote Friet is een feest maar het kan niet iedere dag feest zijn. :heart_eyes:

2 likes

Ja! Insta in ieder geval

1 like

Ja bij mij ook, dacht al dat ik gehackt was ofzo, paniek!!

1 like

Drollebol mocht ook eerst nóóit en nu al op m’n vrije dagen als ik uit ga slapen, na 6/7 uur. Maar soms komt ze dan bij me liggen (voeteneind) en soms gaat ze alsnog in de woonkamer d’r mand in. Dan voel ik me ook nog rejected ook :unamused:

1 like

Wat heftig voor jullie! Hoop dat hij nog een tijdje bij jullie is en jullie nog mooie momenten kunnen meemaken samen. Sterkte :kissing_heart:

1 like

Ik heb HEEL Sex & the city teruggekeken afgelopen weken. 94 afleveringen, no shame. Ergens wel blij dat het klaar is, had bodemdrift. Blijft een geweldige serie! De laatste afleveringen ook echt.

16 likes

Ik had laatst ook zoveel zin om alle afleveringen terug te kijken! Maar mn laptop wilde die dvd’s niet afspelen en ik heb geen dvd speler 🥲 Geloof dat er nog een playstation op zolder staat, die maar even naar beneden halen dit weekend.

1 like

Ben ook blij dat deze week voorbij is. Ik heb even tijd nodig om op te laden. Twee dagen is niet heel veel maar ga morgen knuffelen met een baby van 2.5 week, dat helpt altijd heel goed. Die leg je gewoon op je borst, die kan toch nergens heen, helemaal ontspannen.

Ik heb een bananenbrood met framboos erin gebakken en dat is echt zo lekker

12 likes

Ik heb een aantal jaar geleden ook die switch gemaakt, maar vooral omdat ik in mijn werkveld toen niet gelukkig was. Dus toch het ‘risico’ genomen om na een HBO opleiding weer MBO 4 te gaan doen: Maatschappelijke Zorg. Dit heb ik in 2 jaar gedaan in BBL, waarbij ik dus maar één dag per week naar school hoefde. Ik had mensen van alle leeftijden in de klas. Het zal misschien niet voor iedereen gelden, maar persoonlijk heb ik hier echt geen spijt van. Die 2 jaar had ik wel echt weinig inkomen, dat klopt, maar nadat ik mijn diploma had kon ik makkelijk werk vinden als begeleider in de ggz en gehandicaptenzorg. Nu vind ik mijn loon best prima. Wat me het meest waard is, is het feit dat ik nu wel gelukkiger ben. Het werk past beter bij me, ik heb meer vrijheid, minder stress, fijne collega’s en éindelijk na 29 jaar leven (:joy:) een vast contract. Als daar een iets lager salaris tegenover staat dan is dat voor mij maar zo. Maar dat is natuurlijk echt persoonlijk.

Tipje: als je in de ggz werkt is het loon al iets hoger dan gehandicaptenzorg en als je ook nog onregelmatige tijden werkt krijg je natuurlijk ook extra toeslagen. En misschien kun je binnen je werk nog wel doorgroeien naarmate je er langer werkt.

Succes met je keuze!! Misschien ook proberen na te denken over jezelf over 10 jaar: ga je dan spijt hebben van je keuze of niet?

2 likes