Wat je even kwijt wil #50

Wat mega raar…
Ik zou dit ook echt fucked up vinden

3 likes

Heb je er iets over gezegd tegen je moeder? Echt belachelijk hoor ugh.

1 like

Heb je niet nog neven en nichten ofzo die hier iets van vinden? Zou ik die zelf namelijk ook even inseinen. En niet over je collegegeld beginnen en als ze het wel doen ze met die auto om de oren slaan :no_mouth: zou ik doen maar ik ben ook wel petty.

3 likes

Nja, nut of geen nut, je moeder mag best weten dat dit oneerlijk is en dat jij je er rot door voelt. Als je dat moeilijk vind om aan te kaarten, kan ik wel iets voor je typen hoor.

9 likes

Gatver vannacht werd ik random wakker omdat iemand heel hard mijn naam riep en ik weet nog steeds niet of ik het nou droomde of dat het echt was :face_with_raised_eyebrow: zo een naar gevoel. Ik droomde ook gewoon iets leuks, in mijn droom zou het ook heel random zijn geweest als jullie snappen wat ik bedoel haha.
Keek ook meteen op mijn telefoon omdat ik bang was dat het “een teken” was dat ik wakker moest worden omdat iemand me nodig had ofzo want ja soms lees je van die verhalen. Het was ook zo’n herkenbare stem en kan er niet tegen dat ik niet kan bedenken wie het was en ik het nu uiteraard niet los kan laten :roll_eyes:

4 likes

Ergens op het begin vd lockdown vorig jaar zat een vriend van me zowat dagelijks tegen me aan te zaniken dat ie niet wist wat ie moest eten of over dat ie zelf moest koken. Dit omdat z’n relatie sinds kort over was en zij dus altijd kookte en hij door de lockdown toen dus ook niet meer bij z’n ouders aan kon schuiven (wat ie soms 4x in de week deed sindsdien na z’n werk). Ofwel, hij moest het zelf doen en ipv dat ie gewoon deed wat iedere volwassene doet; het gewoon proberen en evt googlen, bleef het maar een terugkerend onderwerp. Op het begin probeerde ik 'm nog te helpen met simpele dingen uitleggen en wat failure-proof gerechten, maar hij bleef steeds weer in zo’n slachtofferrol hangen dat er nu niemand voor 'm kookte (echt beschamend ook als 30-er :upside_down_face:). Heb toen een kookboek voor beginners met hele simpele recepten/instructies bij 'm laten bezorgen onder het mom van ‘zoek het lekker zelf uit, succes :+1:’, en nu zowat een jaar later krijg ik nog steeds regelmatig enthousiaste/trotse berichtjes van dat ie eruit gekookt heeft en dat het nog lekker ook was, en dat ie er nog steeds heel blij mee is. Net dus ook weer, macaroni dit keer haha. Ondanks dat het een ietwat sneue/irritante aanleiding had vind ik het wel aandoenlijk dat ie zo blij is dat ie nu iets simpels kan koken 's avonds ipv een magnetron-lasagne opwarmen voor de zoveelste keer. Had eigenlijk niet gedacht dat ie het daadwerkelijk zou gaan lezen/gebruiken gezien z’n houding, eerder dat ie snel voor een nieuwe vriendin zou zorgen om zichzelf te ontzien :sweat_smile: , maar bleek dus toch een goed cadeau haha.

85 likes

Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat mijn ouders echt super evenredig verdelen. Hoewel, 1 broer woont nu alweer jaren thuis dus dat ‘kost’ natuurlijk geld. Maar ik trek emotioneel wel een wissel op pap met alle ‘dit moet in huis gebeuren, kom helpen’ vragen.

Familie :woman_shrugging:

2 likes

Kutver ik heb twee eieren laten vallen en nu zijn ze kapot maar nog wel in de schil. Maar heb echt geen zin om nog iets te bakken vandaag. Eet vanavond wel een gebakken ei bij m’n wok maar wat moet ik met die ander. Blijft dat goed in de ijskast tot morgen? Wel toch.

Aaah vind het ergens wel schattig ook dat hij er zo enthousiast/trots over is. En lief van je dat hem zo’n kookboek hebt gegeven

1 like

Ja dat dacht ik eerst toen je het over familie had - in bredere zin tantes/ooms missch
Maar vond ze het dus ook gek naar je zus toe, als jij de auto had overgekocht?

1 like

Dit weer is zo lekker, net gewandeld in de regen om even ‘buiten’ te komen want ik zit zo veel binnen. Ik kijk nu echt de meest corny film Just say yes. Ik kijk nooooooooooooooit Nederlandse films maar nu had ik zin in een slechte film maar eigenlijk is deze film best wel vermakelijk.

5 likes

Hahaha ja het is zoooooooooooooo slecht hahahah, maar wel echt lekker hersenloos als achtergrond en moest soms toch echt wel lachten erom haha.

1 like

Haha ja ik twijfelde destijds wel, gezien ik zelf heel blij van een kookboek zou kunnen worden, maar gezien hij dus niet eens de moeite nam op bijv te googlen hoe je een pannenkoek bakt dacht ik dat de kans ook zeker aanwezig was dat het ergens onderin een kast zou verdwijnen zonder dat er überhaupt doorheen gebladerd zou zijn :sweat_smile: Maar gelukkig was ie er dus erg blij mee haha (en er staan dus ook daadwerkelijk zulke simpele dingen in als hoe je pannenkoeken bakt haha).

1 like

Ja toch. Dit soort gesprekken:

“Ik heb godverdomme vandaag al heel wat flinke discussies gehad hier het is godverdomme toch nie normaal wat mensen allemaal willen en wa ze allemaal verzamelen sjonge jonge kom maar hier dat is restafval en dat mag bij metalen, laatste links!”

11 likes

Met een beetje geluk word mij risicogroep vader morgen gevaccineerd!! :crossed_fingers:

15 likes

Ik was vandaag van plan om mijn kamer op te ruimen en sollicitatiebrieven te versturen, maar lig al de hele dag met hoofd- en buikpijn in bed :sob:

Niet hij :cry:

1 like

Net in de regen gewandeld in het bos. Alles is zo mooi groen en het ruikt zo lekker!

2 likes

Wat belachelijk als ouder weet je toch dat dit voor problemen gaat zorgen. Geef je kinderen gewoon hetzelfde qua waarde. Tenzij bijvoorbeeld een van je kinderen een medisch hulpmiddel of behandeling nodig heeft die niet wordt vergoed, waardoor je als ouder bijspringt.

1 like

Het meest verschrikkelijke blijft toch wel als fabrikanten voor de plantaardige eters alleen maar gezonde varianten willen maken met de toevoeging van superfoods etc. En niet willen begrijpen dat sommige vega(n)mensen misschien ook gewoon een vette, ongezonde of kleffe hap willen eten minus dierlijk delen. :joy:

9 likes