Wat rot veel sterkte
Ik kreeg ook een mailtje dat ik moest beginnen aan mijn afbetaling, terwijl ik nog leen voor mijn tweede bachelor Dus waarschijnlijk gaat er een hoop mis daar ja
Ik ben al de hele week niet te genieten en vandaag ben ik helemaal down
@Reflect jeetje dat lijkt me even veel bij elkaar, sterkte en beterschap.
Mijn ouders zijn gister slachtoffer geworden van whatsapp fraude⊠bijna 3000 euro overgemaakt naar een rekening van ene E. Sahin, zogenaamd om het even voor mij voor te schieten. Ze wisten hier echt wel van, en hadden ook noooit verwacht hier voor te vallen en achteraf waren er zoveel red flags, maar het was gewoon zo slim gespeeld⊠Ze zijn er keihard ingetrapt en wilden mij graag even snel, tussen een drukke dag door, even uit de brand helpen. Vol vertrouwen dat ze al de hele dag met mij aan het appen warenâŠ
Dus even een tip, heb het hier over met je ouders, spreek af dat je nooit via whatsapp om geld zult vragen oid. Misbruik van goed vertrouwen is kennelijk toch te makkelijk en telefoonnummers zijn helaas niet zo privĂ© meerâŠ
Ooh zo erg, dit is mijn vader ook overkomen achteraf voelde hij zich er ook zo stom over omdat hij toen ook wel de red flags zag. Echt een onwijs nare manier van fraude, word er elke keer zo boos van als ik dit hoor. Sterkte voor je ouders
Ohhh wat enorm naar en verdrietig. Ik ging toevallig dezelfde avond eten bij mijn ouders toen ze vroegen of mijn nieuwe telefoon beter was.
Bleken hun ook geappt te zijn door âmijâ met nieuw nummer en nieuwe mobiel want âkapotâ en of ze even 800 euro wilde overmaken.
Als ik die avond niet was langs geweest hadden ze het gedaan. Ik was zooooo boos erover dat mensen dit anderen aan doen . En dan ook echt kei hard inspelen op hun goedheid.
Ik gooide net twee kastdeuren dicht en het klonk exact als de beat van Thrift Shop.
It was 99 cents!
Arretjescake staat in de koelkast! Nu lekker niks meer doen vandaag op wat wasjes na.
Whut whut
Klopt het email adress.
Ik zit toevallig nu bij mân moeder, en heb haar nogmaals op het hart gedrukt dat ik haar nooit via Whatsapp om geld zou vragen, dat ze me nooit geld moet overmaken zo, en als het een keer zou voorkomen (zeer onwaarschijnlijk) dat ik haar zou videobellen.
Echt heel sneu voor je ouders, zoân akelig idee
Ze hebben dit al keer geprobeerd bij mijn vader maar toen hij contact op ging nemen met mij stopte ze met praten helaas.
Voordeel van een vader zonder geld is dat ze dit niet kunnen doen super zuur voor je ouders
Hahahaha ja nou ik dacht dus ook: wow als ik dit gefilmd had was ik misschien viral gegaan.
Helaas was er niemand thuis, dus ik heb het magische moment alleen beleefd. En nu dat nummer in mân hoofd.
Ja deze had ik ook! Dat âhoortâ blijkbaar omdat ze pas later gaan checken of je een diploma hebt gehaald oid (dat is dus gewoon hun werkwijze, maar toch een beetje vaag want ze zien gewoon dat je nog studeert).
Maar dan moet je dus zelf op de website aangeven dat je nu nog aan het studeren bent en nu nog niks wil/kan betalen en je aanloopfase stopzetten.
Edit: oh trouwens als je nog gewoon leent hoeft dat vgm niet, maar ze zullen wel te langzaam zijn met het regelen dus heb je de mail al gehad ofzo?
Ik vind SSL certificaten op mijn websites installeren altijd zoân gedoe. Moet ook elk jaar weer opzoeken hoe het ook alweer moet.
Mijn vriend en ik, ieder apart, op ons werk: precies, planmatig, goed voorbereid, volhardend.
Mijn vriend en ik, die samen iets moeten doen, thuis:
âja klopt ongeveerâ, ânouja jammerâ, âwe doen het ermeeâ, âso be itâ, âgeen ideeâ, âwe beginnen gewoonâ, âhoe erg kan het wordenâ.
HOEZO worden wij samen niet precies en planmatig in het kwadraat?!