Wat je even kwijt wil #50

Net toen ik de hond uitliet ging het hagelen.
Nu schijnt de zon. Wat een raar weer.
Horoscoop heeft ook gelijk dat ik liever vrij neem. Maarja ook niet zo moeilijk op een maandag om dat te voorspellen.

Jeetje. Hoe zijn ze ontmaskerd dan, dat men weet dat ze alsof doen?

Ik snap niet waarom ik t eerst benauwd moet krijgen en voor de honderdste keer denk dat ik nu toch echt corona heb, voordat ik pijn krijg. Alsof die pijn niet kut genoeg is. Die extra kutheid hoeft er echt niet bij. En dat nog wel op mn verjaardag.

wat flauw zeg als mensen dat weigeren

wat een ellende, ik moet leren voor een examen en mijn vriend dit te werken en alles wat hij doet maakt zoveel lawaai. Kan me echt niet concentreren zo

1 like

Ga je de hop tegen een klimrek zetten of een muur of iets? Misschien kan ik er toch een keer n plekje voor maken…

Haha ja ik dacht ook in de praktijk zijn dit allemaal mensen met 2 auto’s en houden ze dus ook nog gewoon een parkeerplaats in de straat bezet.

Haha ja ik wil dit juist ook wel vragen en weten!
Ik vond dit

1 like

Dag allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, las af en toe wel wat mee maar heb nu echt iets wat ik kwijt wil.
Ik heb een hele leuke relatie op het moment, maar hij heeft wat problemen waarvoor hij in therapie zit. Op zich geen probleem, maar af en toe is het best pittig omdat we nog geen jaar samen zijn. De problemen zijn op komen zetten doordat hij door mij veel meer emoties voelt en eindelijk iemand heeft om mee te praten. Eigenlijk heel mooi dus! Hij heeft dat nooit eerder gehad. Wat echter wel een probleem is, is dat hij het lastig vind dat ik een ex heb waarmee ik een hele special band heb. Hij heeft het gevoel dat hem iets is afgenomen door hem. Hij is ook geobsedeerd met het feit dat ik meerdere scharrels heb gehad. Natuurlijk is dit zijn eigen probleem en moet ik me daar niet voor gaan verontschuldigen. Dat weet hij zelf ook, maar hij kan die gedachten moeilijk tegenhouden. Hij werkt er dus wel aan.
Nu mijn probleem; Ik had dus echt een hele speciale band met die ex en door dit gedoe denk ik nu best vaak: met hem was het beter. Ik word echt gek van mezelf, omdat ik weet dat het natuurlijk niet voor niks klaar is. Alleen mijn gevoel gaat er af en toe met me vandoor. Het is niet perse verliefdheid voor hem, maar een gevoel van onmacht ofzo. Onze relatie is ook vreemd tot zijn einde gekomen, misschien dat ik daardoor een afsluiting mis?
Heeft iemand hier ervaring mee, pls send help haha

Hahaha sorry maar ik denk echt dat jij en mijn moeder bffs kunnen worden. Zelfde politieke voorkeur en liefde voor inheemse planten en insectvriendelijk tuinieren. Als je ooit nog op zoek bent naar wat leuke inheemse plantjes en je in de buurt van de hoofdstad begeeft heeft zij vast nog wat leuks voor je :smiley:

ze gaat namelijk allemaal kwekers langs voor leuke inheemse planten en deelt die dan voor de inkoopprijs uit

5 likes

Ooooh la Pegatina! Zoveel goede herinneringen aan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb een afspraak bij de opticien om een bril op te halen (duurt 2 minuten) en ik sta nu al een half uur buiten te wachten. 🥲 Ben inmiddels ook twee keer naar binnen geroepen en moest toen toch weer naar buiten “oh nee foutje sorry je bent nog niet aan de beurt.”

Uuuugggh ik mis de normale maatschappij :sob:

7 likes

Ben echt veeeel geld aan het spenderen aan de inrichting binnen. Heb het niet nodig want heb alles, maar ben wel toe aan de vernieuwing. Wordt er helemaal blij van, lekker materialistisch, en bankrekening minder blij. Maarjaaaaa leven 2.0

8 likes

Welkom! :slight_smile: Het klinkt een beetje alsof er verschillende dingen spelen: je vriend heeft moeite met jouw band met jouw ex, je vriend is in therapie en dat is soms zwaar en tot slot heb je zelf ook wat lastige gevoelens over je ex. Door dat laatste kan ik me ergens wel voorstellen dat je vriend een moeilijk gevoel heeft over jouw band met jouw ex omdat er ergens dus ook wel iets ‘is’ nog tussen jullie (lijkt uit jouw verhaal) en het niet puur alleen maar vriendschappelijk is? Hebben je huidige vriend en je ex-vriend elkaar wel eens ontmoet? Ben je wel eens mee geweest naar de therapie van je vriend? En wat houdt die speciale band met je ex voor jou in?

5 likes

In de normale maatschappij duurde het bij de opticien bij mij ook altijd zooooooooo lang. Om gek van te worden. Ze staan daar altijd met te weinig personeel. Had ik een afspraak en dan was het nog: “Oh er is nu iemand anders aan het meten, je bent zo aan de beurt.” Waarom maak ik nog een afspraak als je ook de winkel binnen kan lopen en direct aan de beurt bent? Vreselijke winkels.

2 likes

Ik ga een cursus volgen, heb net het materiaal bekeken. Moet een boek kopen van €70 én heb er ook nog een bundel van 600 pagina’s bijgekregen die ik ook moet doorlezen. Ik dacht dat ik studeren miste, maar dit niet :joy:

1 like

Yes. Dankje voor de samenvatting.
Ik zal even ‘kort’ achtergrondinfo geven: Ik heb zo’n 2 jaar een relatie gehad met een zeeman. Hij was dus vaak weg. Je moet dan allebei goed communiceren om er wat van te maken en er echt voor willen gaan. Als we bij elkaar waren was het ook vuurwerk. Dat ging een tijd goed, maar hij had het meeste moeite met de afstand en het feit dat ie aan iemand ‘vast zat’ (begrijpelijk, we zijn in de twintig). Het is ook een jaar uit geweest daardoor. Ik was helemaal kapot van verdriet. Toen bleek hij spijt te hebben en toen heb ik hem nog een kans gegeven. Die heeft ie verpest, want ineens belde hij van zee op dat hij ‘zichzelf wilde zoeken’ aka van me af wilde. Nou had ik natuurlijk genoeg liefdesverdriet gehad dus ik was er aardig klaar mee. Daar wilde ik niet nog eens in belanden. Ik heb toen ook geen contact meer gezocht, omdat hij nog maanden weg zou zijn. Ik heb me in die maanden ook goed gevoeld. Ik voelde me sterk, omdat ik wist dat deze relatie niet goed voor me was. Het waren hoge pieken en diepe dalen, niet iets wat houdbaar is.

Het gekke is dus: toen ik mijn huidige vriend leerde kennen dacht ik amper meer aan mijn ex. In ieder geval niet met zware emotie. Ik ben tegenover hem heel open geweest over mijn liefdesleven, wat dus bestaat uit een ex en wat scharrels. Hij heeft amper iets gedaan met meiden dus ik wilde daar eerlijk over zijn.
In de eerste maanden ging het goed. Hij heeft me ook alles verteld over zijn verleden. Hij heeft een pittige jeugd gehad waar hij nooit eerder over praatte.
Toen begon hij na een tijd steeds vaker dingetjes te vragen over mijn ex. Waar ik eerlijk antwoord op gaf. Ik gaf ook aan niet terug wilde naar hem, omdat de relatie niet gezond was voor mij. Ik werd toen immers gek van verdriet door hem.

Mijn huidige vriend wordt agressief van het idee dat mijn ex aan me heeft gezeten en me zoveel emotionele pijn heeft gegeven. Op zich niet erg, maar ik heb ook aangegeven dat het in het verleden hoort en dat het geen invloed heeft op wat ik met hem heb. Ik heb wel gezegd dat het zou kunnen dat ze elkaar nog eens tegenkomen, omdat ze voorheen in dezelfde kroegen kwam etc (pre corona). Verder heb ik geen contact gehad met mijn ex. Hij heeft mij nog wel eens geappt, maar daar ben ik niet op in gegaan,

Door dit alles raak ik soms enorm in de war: Is het goed wat ik heb gedaan in het verleden? Had ik misschien niks tegen mijn huidige vriend moeten zeggen? Ben ik te snel in een relatie gestapt? Soms gaat het letterlijk elke week over mijn ex. Mijn huidige vriend is zo onzeker over zichzelf dat hij zichzelf continu vergelijkt. Ik ben een keer meegegaan naar zijn psycholoog. Die vertelde mij dat ik me niet mag verontschuldigen over mijn verleden en dat mijn vriend het moet gaan accepteren.

Dat is nu twee maanden geleden en ik denk gewoon weer heel vaak aan mijn ex en de momenten dat het vuurwerk was. Ik word er natuurlijk ook steeds aan herinnert. Soms voelt het alsof ik weer in die liefdesverdrietfase zit. Het is echt ontzettend irritant, want rationeel gezien wil ik oud worden met mijn huidige vriend. We passen geweldig bij elkaar. Mijn gevoel gaat helaas met me aan de wandel.

Yes, woensdagavond naar het tuincentrum om planten, aarde en andere benodigdheden te kopen voor project voortuin. Echt zin in terwijl ik 0 ervaring heb met tuinieren. Moet me nog goed inlezen. Er liggen alleen maar tegels, echt zooo saai en slecht

20 likes

Nee, zijn gevoel gaat met jou aan de wandel. Je had die gevoelens denk ik niet gehad als hij niet zo onzeker (daarover) is. Jij hebt in het verleden nou eenmaal die keuzes gemaakt en of die nou goed of slecht zijn geweest, het is al gebeurd. Je kan het niet meer anders doen en als ik het zo lees was je huidige vriend op elke manier onzeker daarover geweest. Je vriend vroeg er zelf naar en je hebt eerlijk vertelt hoe het zit. Anders had hij daar zelf niks over moeten vragen. Die verantwoordelijkheid ligt bij hem. Heb je al eens een gesprek gehad over jouw gevoel hierin? Wat dit met jou doet?

5 likes

:clown_face:

21 likes