Wat je even kwijt wil #50

Pff ik ben zo onrustig en hyper. Zo kut.

1 like

Ik moest een flinke smak geld pinnen. En terwijl ik zo ‘onopvallend’ mogelijk naar huis snelwandelde zag ik in een reflectie dat ik helemaal voorover gebogen liep. Er is geen groot spion aan mij verloten gegaan.

35 likes

Ik moet weer Bravecto spul gieten in de nekjes van mijn katten en ik wil het nietttt want ze gaan elkaar poetsen en ze hebben een dikke week een vette vacht, maar ik weet dat het moet. Schop onder mijn kont nodig.

ugh ben echt moe, helemaal chagrijnig ervan. en morgen weer echt tering lange intensieve dag, ben blij als we na volgende week vakantie hebben. hoewel ik daarna fulltime ga werken. in het onderwijs. ik lijk wel gek.

3 likes

Maaar je krijgt er zo veel voor terug

hoofdpijn

5 likes

Ik heb het gedaan. Mijn ‘stoere’ kater is nu boos en verstopt zich onder de bank. Ik haat mezelf!:neutral_face: dit is mijn Moederhart​:rofl::rofl::rofl:

2 likes

Het gaat weer slecht met ritme hebben en netjes eten. Koken lukt niet en eet amper fruit. Terwijl het mentaal niet eens zo slecht gaat. Maar mijn gedrag qua koken en uit bed is wel weer om te janken. Misschien voor de rest van de week bedenken wat ik kan eten, zodat ik iig een plan heb.
Heb in weken tijd maar 1x netjes gekookt bleg

2 likes

Zo herkenbaar! Vooral met covid val ik snel terug in dat patroon. Ik merk dat ik dan ook niet genoeg buiten ben, als ik dat forceer, dan komt ‘de rest’ vaak ook langzaamaan weer op zn pootjes terecht. Ook al hang ik aan t begin alleen uit t raam. En dont be hard on yourself, haal makkelijk eten (soms pleur ik alleen een zak wokgroente in een pan, iets is beter dan niets), misschien gepureerd fruit uit zo’n knijpzakje of premade smoothie. En nu denk je waarschijnlijk ugh ja ik weet t wel hou op :grimacing:

2 likes

Wat erg dat ik je Starbucks beker gewoon herken :joy:

1 like

Ik moet morgen naar de huisarts omdat zij iets wou bespreken over medicijnen die ik gebruik. Ga denk ik ook direct vragen of ik nog in aanmerking kom voor de vaccinatie omdat ik in een “risicogroep” val

1 like

Ik herken dit enorm! Wat mij helpt is om veel maaltijden per portie in de vriezer te bewaren. Ik haal er ‘s ochtends een bakje uit en ‘s avonds warm ik het op in de magnetron. Werkt voor mij best fijn.

Edit: het is natuurlijk minder lekker dan wanneer je een maaltijd vers kookt maar dat moet dan maar. Ohja, op zondag kook ik vaak ook rijst, quinoa, grill wat groentes, maak een dressing, snij fruit & snackgroentes en dat bewaar ik dan weer in de koelkast zodat ik snel een maaltijd & snacks bij elkaar kan rapen. Morgen heb ik een thuiswerkdag en ik merk dat die dagen wel beter zijn voor mijn eetpatroon. Op kantoor ben ik vaak te druk, vergeet ook vaak te eten en drinken.

Sorry voor de lange reactie. Misschien heb je er iets aanâ˜ș

2 likes

Heeeeel herkenbaar! Het is dat ik samenwoon en daarom ‘s avonds kook, maar als ik alleen was geweest had dat er heel anders uit gezien. Zou een variant op meal preppen voor je werken misschien? Een weekmenu maken helpt denk ik ook al, dan hoef je er op de dag niet meer over na te denken.
Ik merk ook dat ik moeite heb met denken om te lunchen, ik werk en denk dan om half 3 ohja shit. Dus dat is mijn huidige project :sweat_smile:

Probeer nu in ieder geval voor ik ga werken (al start ik vaak wel al op en doe wat mail maar ok) een paar boterhammen te maken en dan ook meteen fruit erbij te pakken. Dan is dat maar vast binnen, als ik het dan niet doe sla ik het 9 van de 10x helemaal over

1 like

Ik dacht dat ik gewoon mijn dag niet had, had me vanochtend ziekgemeld want hoofdpijn en voelde me algeheel psychisch ook echt kut. Doe ik echt nooit maar ik dacht ja zo kan ik ook geen anderen helpen. Heb ik sinds vanavond ineens koorts. Ik heb echt NOOIT koorts, echt nooit. Nu dus morgen maar weer langs de teststraat maar gadver zeg voel me echt ellendig.

3 likes

Ik kan er echt niet bij dat het ineens focking april is!!! December lijkt echt gister. Ben serieus gewoon een beetje beledigd what the fuck

28 likes

Herkenbaar hoor, het is ook moeilijk om uit jezelf ritme te creëren als je daar normaal al moeite mee hebt en er ook nog eens een pandemie is die het verpest.

Wat mij helpt met koken:

• verspaketten en Knorr wereldgerechten (sue me, mensen doen er vaak snobistisch over maar als dat er voor zorgt dat je wel avondeten kookt dan is dat alleen maar goed, ik vind het top dat het bestaat en eigenlijk is het gewoon validistisch om er zo op neer te kijken). Je kan dan ook meteen voor 3/4 dagen maken.
  • lunchen met veel groenten, meestal neem ik restjes van de dag ervoor, zodat het niet uitmaakt als je ‘s avonds minder voedzaam eet want je hebt je voedingsstoffen ‘s middags al gehad

En vooral niet te hard zijn voor jezelf, in zulke periodes is alles wat je wel doet al mooi meegenomen!

27 likes

Mijn nicht plaatst haar avondeten op fb. Spaghetti met stukjes frikandel??? Dit is dus een ding? Mensen eten dit echt?

3 likes

Ik vraag me echt af bij wie dit wel perfect schoon is! Bij niemand, toch? Toch? :scream_cat:

3 likes

Ew? Haha lijkt me best vies

2 likes

Hahaha dat doet me hieraan denken:

24 likes

Oh jullie gaan smullen van deze stories

7 likes