Wat je even kwijt wil #50

Mag ik je insta?

2 likes

Ik zit al een tijdje in de roomboter met hagelslag fase

3 likes

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Ik ben ook heel benieuwd!

Hiervoor had ik de plantaardige kaas met jalapenĂ” (van appie) fase :laughing:

2 likes

Haha ik zat hiervoor juist in de pindakaas (met plakjes banaan) fase

2 likes

Ah zo even kijken thnx voor delen! Ik zag dat er ook een pagina was, 2 oud klasgenoten hadden daar ook gereageerd. Eentje was in die tijd ook echt van de aardbodem verdwenen, maar dan ook echt als op geen enkele mogelijke manier meer contact mee te krijgen en ik begrijp nu dus waarom :pensive: Wel onwijs leuk om weer contact met hem te hebben hij was echt mijn maatje in die periode.

1 like

Stuur m je ook. Als andere het willen zien, stuur mij dan even een berichtje :v:

2 likes

De arts zei dat het vaak komt door gehoorschade door hard geluid. Een jaar of 15 geleden ben ik wel regelmatig naar concerten/shows geweest zonder goede gehoorbescherming, dan zou t al daarvan geweest moeten zijn. Weet niet of dat kan hoor, met zo’n vertraging zeg maar. Was een beetje te beduusd om het te vragen. Maar ik zou anders niet weten waarvan.

Mijn hond rolde net door de poep, vieeeees.

1 like

Mag ik je insta via dm? :hugs:

Heel naar voor je :frowning_face:
Ik heb het zelf ook, jaar of 12 geleden plotseling opgelopen na 1 avondje uitgaan. Ik stond te dicht bij de speaker.
Het 1e halfjaar enorm depressief van geweest omdat het echt keihard was, maar de “piep” is bij mij langzaam overgegaan in een dragelijk suizen waar ik inmiddels zo aan gewend ben dat ik het niet erg meer vind.
Als ik stress heb, of moe ben wordt het erger en dan ben ik vaak bang dat het weer zo blijft maar gelukkig trekt het altijd wel weer bij.
Het loopt voor iedereen anders, het is een raar en venijnig kwaaltje, voor sommigen zelfs ondragelijk maar voor anderen heel goed mee te leven.
Hoop voor jou dat het misschien minder wordt of zelfs overgaat (die kans is er namelijk ook nog!).
Of het uiteindelijk bij mij resulteerde tot minder ‘herrie’ weet ik niet, maar ik heb echt veel gehad aan ‘white noise’ en een lange tijd muziek uit oordopjes/koptelefoon vermijden, of in ieder geval alleen zachtjes.
Oh en ik lees nu je 2e comment, gehoorschade van veel jaren concerten etc. en er later last van krijgen kan zeker, ik geloof zelfs dat een enorm percentage van de ‘mp3speler’ generatie tot de generaties van nu er last van gaan krijgen.

4 likes

Ik ben het totaal niet eens met hoe er op het AMFI wordt gehandeld dat als eerste. Ik heb het zelf gelukkig niet zo ervaren maar het wel bij heel veel klasgenoten gezien. Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is dat de mode wereld zelf nog 30x harder is. Ik heb bij werkgevers gezeten waar mijn collega’s en ik zowat dagelijks op de wc zaten te huilen omdat er zo tegen je geschreeuwd werd. Of waarvan werd verwacht dat ik 24/7 aan stond om te werken.

Dus ik snap ergens dat het amfi je zo goed mogelijk wilt voorbereiden op die keiharde wereld alleen de manier waarop ze dat doen is natuurlijk hartstikke fout én je veranderd de manier van de werk cultuur ook niet.

2 likes

Dankje voor je reactie! Ik hoop dat het nu stress gerelateerd is en nog minder gaat worden. In de avond heb ik juist heel erg de neiging om zachtjes iets te luisteren/kijken met oordopjes, dan blokkeert dat het geratel. Het geeft wel hoop dat het bij jou minder is geworden/je het niet meer als storend ervaart!

1 like

Een paar weken terug liep ik nog in een T-shirt buiten, net met handschoenen. :sob:

Stages bij designers waren bij ons op t mbo al soms een hell haha. Laat staan zon school pff

Pff thankgod, geen corona, wel nog steeds koorts en ellende đŸ„Č

6 likes

Mijn douche lekt en nu ben ik verdrietig en half in paniek. Woningbouw komt morgen wel langs maar ben ergens zo bang dat hun het ook niet kunnen oplossen. :cry: Lekt al een tijdje trouwens, zonde van al het water. Maar dacht eerst dat de vloer niet droog werd omdat het koud is buiten en in huis een beetje maar nu blijkt het de douche te zijn die de vloer nat maakt de hele tijd.

Ik heb slang en douchekop al losgehaald maar het blijft nu druppelen uit de plek waar je je slang aansluit. :thinking: Het is allemaal nog maar 2,5 jaar oud dus het is niet zo dat het allemaal vet oud is ofzo.

(Ik hoop stiekem dat iemand nu zegt hey dit had ik ook en dit was het probleem!)

Ik ben sinds een tijdje begonnen met hardlopen en het stelt echt nog niet veel voor maar ik zie er iedere keer uit alsof ik de halve marathon erop heb zitten, zo’n knalrood hoofd krijg ik er van haha. GĂȘnant. Maar ben wel trots dat ik het nog steeds volhou

24 likes

Mijn stage was gelukkig echt super leuk, ik was afgewezen bij een groot merk (achter af thank god) en kwam op een heel klein gezellig kantoor terecht. Maar ook van stages heb ik helse verhalen gehoord. Of mensen die na hun stage nooit meer terug zijn gekomen. Die kunnen nog steeds bij zo een designer in de kelder vast zitten nobody knows.

3 likes