Wat je even kwijt wil #51

Wtf ik loop net tijdens m’n pauze rustig een rondje, word ik aangesproken door een man. Dat het ieder moment gaat stormen, of ik dat wel doorhad. Ik zo: “ja goed dat je het zegt, ik ga zo omdraaien, thanks”. Dus ik wil doorlopen, zegt ie: “we kunnen ook samen verder lopen en dan schuilen als het losgaat.” Dus ik: “nah nee, moet ook weer terug aan het werk, dus ik draai om.” En hij weer: “maar we kunnen toch gewoon gezellig samen verder lopen, waarom doe je zo moeilijk???” Toen kreeg ik echt bad vibes, dus ben gewoon weggelopen zonder nog iets te zeggen. Gaat ie me keihard naroepen, dat ik niet weg moet lopen en asociaal ben. Gast je hebt niet het recht om met mij te lopen. Ben jou niks verschuldigd. Rot op. Kan hier zo niet tegen.

20 likes

Ja maar ben al zo vaak voor niks geweest omdat het dan besteld moet worden, of niet op voorraad is. Maar ze namen op hoor, na 4x proberen en 2 minuten laten overgaan :laughing:

Wow wow ik heb een best groot project aan de haak geslagen, nou nog hopen dat het goed gaat.

30 likes

Waarom zijn mannen zo? Ik was vorige week terwijl het regende op straat aangesproken door een man: “Je bent echt zo mooi!” Beste meneer, ik heb letterlijk een capuchon op, oortjes in en je benaderde me van achteren, je kan helemaal niet zien of ik mooi ben. Hij ging ook maar door. “Oh je hoeft je niet te schamen hoor! Je bent echt heel mooi, ik zie helemaal dat je bloost, ah dat hoeft niet!”

En het stomme was dat ik me daarna nog schuldig voelde omdat ik niet aardig reageerde en hij het misschien goed bedoelde, maar het is precies wat jij zegt, je bent niemand iets verschuldigd?? Ughhh

5 likes

Ja dit dus!!! Dat vind ik zo rot. Ik blijf dan ook altijd veel te lang beleefd. En achteraf denk ik: “misschien was ik ook wel aso, hij zocht misschien gewoon wat aansluiting”. Maar slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zeker niet in coronatijd.

3 likes

Weet niet of je inmiddels al iets hebt maar ik kreeg voor bloedonderzoek idd een mail diezelfde dag en daarmee kon ik gewoon los een afspraak maken bij Saltro. Daar hoefde ik niet voor te wachten bij de huisarts ofzo!

Gatsie wat akelig :pensive:
Toevallig ging het een paar afleveringen geleden in de podcast van Marc Marie en Aaf precies over dit probleem, misschien heb je er iets aan (of vind je het iig leuk) om dat te luisteren, het was de aflevering over supermarkten.
Hoop dat je die man nooit meer tegenkomt en dat je het een beetje los kunt laten

3 likes

Dat zijn wel hele wijze woorden.

1 like

Ugh waarom zijn mannen zulke zwijnhonden

12 likes

Ik ben zo kinderachtig maar kan er zo slecht tegen als iemand mijn toch al niet moeilijke naam structureel fout schrijft (ik heet iets in de trant van Leah, ze schrijven Lea). Ik ben je collega, je werkt elke dag met me, het staat onder al mijn mails en in het dossier I mean come onnnn.

Krijg nu voor de miljoenste keer mijn naam fout gespeld van dezelfde, zeg Rik, dus nu begin ik mijn mail terug heel petty met hoi Ri

Sorry not sorry

73 likes

Of gewoon Henk noemen.

Nee flauw. Maar ik vind iemand zijn of haar naam fout schrijven echt een vorm van desinteresse.

9 likes

Ik heb dit ook. Mijn officiele voornaam heeft dus een -te erachter (zeg: Jeanette), maar iedereen die mijn volledige voornaam kent zegt/schrijft dus Jeanet. Zelfs mijn opa deed dat altijd. Heel irritant.
Met mijn naam afgekort heb ik het wel een stuk minder gelukkig.

En ik vind het ook stom dat er altijd best veel geld naar de belasting gaat bij vakantiegeld :frowning:

5 likes

Like voor herkenbaarheid :sob: vooral bij mensen die zelf ook een naam hebben die vaak fout wordt gespeld snap ik het echt niet?? Lees gewoon goed??

5 likes

Ik hoop dat ik iemand heb omgepraat om geen herbalife te gebruiken. Maar diegene heeft het al gekocht…

Ik kreeg net een insta advertentie voor “cbd infused tampons”

https://instagram.com/meetdaye?utm_medium=copy_link

Lijkt wel ironisch maar het is echt

2 likes

Ik word altijd blij als ik Limburgers aan de telefoon heb tijdens m’n werk, vind dat zoooo gezellig klinken

2 likes

Door al dat thuiswerken, forummen en Netflixen had ik echt best vaak hoofdpijn/pijn aan m’n ogen. Heb nu een computerbril zonder sterkte, ben benieuwd of het helpt :nerd_face:

Ik heb een collega die een naam heeft die je hier nooit hoort. Als zij zich voorstelt zijn er zoveel mensen die meteen zeggen “ja dat kan ik niet uitspreken hoor, ik noem je wel X”. Zo aso, doe gewoon even moeite? Zij is ook nog super lief/zachtaardig en zal er zelf nooit iets van zeggen.

6 likes

Sommige dingen zijn wel veranderd. Zoals de UB (er zit - waarschijnlijk al een paar jaar - een Starbucks??), bepaalde terrassen (hoe durf je van die kutstoeltjes neer te zetten!), winkels. Forumgebouw staat er opeens. Dat soort dingen. Sfeer blijft top! Benieuwd hoe jij het gaat vinden. 10 jaar is wel een tijdje. Vele plezier alvast, hopen op mooi weer.

3 likes

Heb ik vandaag gedaan tijdens een vergadering vanmiddag. Collega bleef maar praten. Dus ik heel droog, ff wachten nu, mijn verbinding is heel slecht en anders hoor je mij niet.

3 likes