Wat je even kwijt wil #51

Ik ga zo tijdens werktijd naar de nagelsalon en ik geniet daar nu al van.

12 likes

Duivenupdate: duif is net opgehaald door de dierenambulance. Was al duif nummer 5 van vandaag zeiden ze :pensive:

3 likes

Oh oh oh, kan iemand alsjeblieft aan me uitleggen dat op een doordeweekse dag wijn drinken niet slim is?
Ik kan alles wat je beter niet kunt doen afvinken.

2 likes

He dat is wel gek. Ik heb ooit wel eens met de dierenambulance gebeld voor een duif met een gebroken vleugel maar die kwamen ze niet halen. Want was de ‘natuur’ helaas, voor duiven deden ze niets.
Zelfde verhaal bij een eend gehad ook een keer die vastzat midden op de vijver (dit is gelukkig wel vanzelf goed gekomen)

Ik ben in de hel die SPSS heet.

13 likes

Ligt dan denk ik aan de afdeling. Heb zelf een keer gebeld voor een duif die gepakt was door een hond. Had zelf nog overwogen om hem uit zijn lijden te verlossen omdat hij de nacht niet ging overleven zonder hulp maar ze haalden hem gewoon op!

1 like

Ik ben het helemaal met je eens, al zou ik om dit te voorkomen in jouw bericht ook al een keer het gewenste voornaamwoord gebruiken.

'mijn partner heeft x, zij krijgt daardoor y. Zodat het de instantie ook de mogelijkheid geeft passend te reageren. Anders krijg je in een reactie steeds ‘jouw partner’ of ‘zij/hij/hun’. Bij een langer bericht leest dat niet prettig.

Ik weet je exacte bericht natuurlijk niet, dus misschien heb je dat ook al gedaan. Dan heb je extra reden om een mail erover te sturen.

3 likes

Is het nog gelukt uiteindelijk?

Ik heb een soortgelijk verhaal gehad met mijn broertje en dat is uiteindelijk wel goedgekomen, die draaide uiteindelijk 180 graden om. Al woont hij bij mijn beide ouders en niet alleen met mijn moeder, dus dat zal ongetwijfeld ook wel verschil maken. Is hij zich bewust van zijn respectloze gedrag, is hij daar ooit op gewezen? En hoe gaat hij daar vervolgens mee om? Hopelijk lukt het om hem te laten realiseren dat als hij het zo comfortabel vindt thuis, hij beter normaal kan doen om te kunnen blijven en het voor iedereen fijn te houden.

Ik krijg net gewoon als verrassing een heel drank en kaaspakket van mijn favo kaasboer kef!!! Inclusief ansichtkaart met kaas er op :pleading_face: ik heb de beste vrienden

33 likes

Ik had in mijn bericht niet specifiek zij gezegd, anders had ik het een stuk erger gevonden.

Tuurlijk, als ik noem dat het om een vrouw gaat mag ik er vanuit gaan dat ze ook met “zij” reageren. En zo zou je eenzelfde situatie in de toekomst kunnen voorkomen. Maar omdat ik dat niet heb gedaan, vind ik de heteronormativiteit in hun bericht best kwalijk.

5 likes

Gecondoleerd

2 likes

Nee nog niet :sob:. Ik ben ook echt op zoek naar de perfecte overnachting maar dat gaat lastig worden denk ik. :grimacing: dit wordt wat als eerste ooit weer op vakantie kunnen

Ben ook echt al dagen aan het zoeken ben er eigenlijk al klaar mee :joy:

1 like

Ik heb dit ook vaak en probeer ondertussen inderdaad iets te doen, zoals borduren of hoepelen. Dan kan ik ondertussen luisteren. Hoepelen is wel lastig als het een interactieve les is haha, maar als je alleen hoeft te luisteren is het wel ideaal.

1 like

Ik ga zo voor het eerst in m’n leven een rouwboeket regelen/samenstellen :worried:

Ik heb ook ooit een keer voor een duif gebeld, toen zijn ze wel gekomen. Weliswaar pas na anderhalf uur, maar volgens mij moeten ze van best ver komen. Vraag me wel af wat ze met de duif gedaan hebben uiteindelijk. Ik gok in laten slapen (of nek omdraaien).

Hij is er idd wel meerdere keren door mijn moeder op gewezen dat hoe hij zich gedraagt niet normaal is, maar hij realiseert zich dat niet. Zijn gedrag blijft even respectloos naar haar toe en dat wordt juist alleen maar erger.
Ik hoop ook dat dat lukt, maar mijn moeder heeft gewoon geen gezag over hem en ik eigenlijk ook niet. Hij verwacht waarschijnlijk dat dit weer de zoveelste waarschuwing is die hij aan zijn laars kan lappen, maar ik vind dat mijn moeder nu echt door moet pakken want het wordt op deze manier zelfs een onveilige situatie voor haar (zonder verder in al teveel details te treden, maar zo onhoudbaar is het inmiddels). Maar hoe kan je iemand weg krijgen die dat zelf totaal niet accepteert?
Ik denk echt dat als hij op zichzelf gaat hij eindelijk eens leert hoe het is om met de verantwoordelijkheden in het echte leven om te gaan, daar wordt hij ook volwassen van en op die manier ziet hij dan hopelijk ook eens in wat mijn moeder allemaal wel niet voor hem doet.

Sorry de frustraties richting hem zitten bij mij zoals te merken is ook best hoog :grimacing: maar het voelt fijn dit wel even te kunnen ventileren. Misschien verwijder ik dit later nog wel ivm herkenbaarheid

De liefde was er ongeveer 2 weken, sinds vanmorgen is de liefde abrupt gestopt.
Ik ben uit frustratie een uur gaan rondrijden met de auto haha.

Maar mijn broertje gaat mij helpen en dan zal het vast goedkomen.

Ja je toeslagen zijn een voorschot
Bij de definitieve toeslagen rekenen ze met je daadwerkelijk verkregen inkomen en krijg je dus nog wat huurtoeslag als je je inkomen te hoog hebt gezet

1 like

Mijn tas is terug :two_hearts::partying_face::partying_face::partying_face:

125 likes