Wat je even kwijt wil #52

Ik heb het zelf echt niet door of ik hard of zacht praat en merk dat aan m’n toehoorders :joy:

https://www.stopheling.nl/nl

2 likes

Heb zo’n zin in ijs opeens en krijg flashbacks naar de ijscoman van vroeger in het dorp die met z’n gekke muziekje door de straten reed en je had dan 10 minuten ofzo om je ouders te overtuigen dat we echt echt echt ijs moesten halen met zo’n klef koekje erbij. Je zag dan ook altijd mensen uit hun huizen rennen, echt leuk. Dat ijs was ook zo anders maar zo lekker. Ik herinner mij ook gewoon precies hoe dat busje rook.

Waar ik nu woon, heb ik nog nooit een ijscoman gehoord. Wil ervoor pleiten dat mijn stadje er ook een krijgt. Bring back de ijscoman!

Hebben jullie nog een mobiele ijsverkoper?

10 likes

Begin van de dag zo’n paniekerig gevoel wat gelukkig geen paniekaanval werd. Tijdens een vergadering kreeg ik het bericht dat ik toch snel een vaccin krijg. Gewacht tot alles klaar was en even stevig zitten janken. Wel vergeten te eten dus tijd voor pizza.

12 likes

Hier rijdt er wel 1, maar altijd als ik m zie ben ik een rondje aan t wandelen en heb ik geen geld/pinpas bij me.
Bij mijn ouders rijdt er ook 1

1 like

Nee, ik heb ook dat ik te hard praat. Ik denk dat ik gewoon een regelknopje mis waarmee andere mensen hun volume afstemmen. Als ik moe, bang of iets anders ben ga ik harder of zachter praten maar dat hoor ik zelf niet terwijl ik wel een heel goed gehoor heb.
Als mensen me niet verstaan is het meestal meer een kwestie van ongemakkelijk herhalen omdat ik anders bang ben te hard te gaan praten

Dat muziekje zorgt ook altijd voor een soort pavlov-effect bij kinderen. Oorverdovend gegil gegarandeerd :joy:

@Luipaard pinautomaat? Voor de echte nostalgie moet je alle tassen in handbereik omkeren op zoek naar contant geld :relieved:

@Chesirecat dat is echt eng! Ik zou toch ergens een melding maken, bij de politie. Geen spoed, wel vreemd. Doet me denken aan een video die ik
ooit tegen kwam van een YouTuber bij wie een man zogenaamd de koelkast kwam maken. Die koelkast was ook echt stuk maar de man vertrok zomaar en heeft de koelkast ook nooit gemaakt? Zijn ook Amerikanen, dus ze hadden ook een geweer in aanslag voor het geval dat. Zo bizar.

Verhaal wordt onnodig langdradig en gedetailleerd verteld, daarom op 1,5x snelheid gezet afgespeeld vanaf 7:30 tot 22:00. Sinds deze video let ik altijd op of klussers zich kunnen identificeren etc. Lopen echt weirdo’s rond.

1 like

Ik heb echt te veel gegeten op het terras en daarna nog een lange wandeling door de stad gemaakt en allemaal nieuwe dingen ontdekt. Heerlijke avond

Oh en het eerste ijsje op :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Er is een wat oudere man in mijn buurt, zijn auto staat altijd voor bij ons. Ik zie hem echt heel vaak zijn auto opnieuw inparkeren en de deuren checken en rondjes eromheen lopen. Maar ja tot nu dacht ik van you do you

Nu komt ie ineens midden in de nacht op zijn fiets aan, zet ie z’n fiets neer en gaat ie weer checken of de auto op slot is en even eromheen lopen enzo. Best wel sneu eigenlijk want het lijkt heel dwangmatig :pleading_face:

9 likes

Vandaag heeft wéér een vriendin van mij verteld dat ze zwanger is van de tweede… haar situatie is verre van ideaal - dat weet ik.
Toch lig ik nu thuis te zwelgen in mijn eigen single en kinderloos verdriet terwijl ik niet kan slapen.

12 likes

M’n vriend ging na werk een kampvuurtje bouwen op het strand en 1,5 uur geleden stond ie mega excited naast het bed met de mededeling dat ik een wetsuit aan moest trekken. Zijn we naar het strand gereden en hebben gezwommen, gerend en gedanst in de zee vol met zeevonk. Zo magisch.

Nu is het half 4 en lig ik content in bed :smiling_face_with_three_hearts:

Niet mijn foto maar zo zag het eruit:

109 likes

Story of my life dat ik ‘s ochtends denk “ah ja is vast toch wel koud om 07:00, even een jasje mee voor de zekerheid.”

En dat het dan al hartstikke warm is en ik de hele dag met die jas loop te zeulen :rolleyes:

14 likes

Jeeeetje ik ging prima slapen, maar werd rond 4u wakker met super erge hoofdpijn en nekpijn, geen idee waarom. We zitten in een huisje ergens en heb m’n eigen tas niet bij die helemaal vol Paracetamol en Ibuprofen zit, heb helemaal niks bij. :weary: Geen oog meer dicht gedaan, uiteindelijk opgezocht waar de dichtstbijzijnde supermarkt zit, dus om 7.00u was ik de eerste die daar naar binnen ging (in pyamabroek ben ik er heen gelopen) en 10 minuten later stond ik buiten met m’n Paracetamol en Ibuprofen en een ontbijtje. Als een soort junk heb ik in een parkje m’n pillen genomen en ben ik weer terug in het huisje en m’n vriend slaapt nog steeds. :joy:

Hopelijk kan ik zo ook nog ff wat slapen.

36 likes

iemand postte gister andre rieu ft. de macarena en sindsdien kan ik niet meer wegkijken
kwam net deze tegen

echt 100% peak white culture dit, het dak gaat er afffff
die vrouw ook bij 0:05, dat ben ik in de club als er een goed nummer komt

18 likes

Ik ben die man op 0:55 :rofl:

Maar ik vind dat je het orkest zo slecht hoort :disappointed:

2 likes

:joy::joy: Dit is al grappig maar icm jouw beroep vind ik het nog grappiger

8 likes

Ik ben echt zo gestresst de hele tijd en dat komt deels omdat ik het idee heb de hele dag bereikbaar te moeten zijn (ik word momenteel ook veel gebeld en gemaild over echt alles). Ik ben in principe gewoon vrij vandaag, dus ik denk dat ik gewoon mijn mobiel een dag uit ga zetten. Hopelijk brengt dat een beetje rust

4 likes

Ik ben stiekem echt stikjaloers op de mensen die deze zomer ‘gewoon’ naar het buitenland gaan (wel geel/groen gebied, anders vind ik je gewoon stom). Ben inmiddels al twee jaar aan het sparen voor een mooie reis, omdat het vorig jaar niet door kon gaan en het kriebelt zo. Maar durf het nu gewoon nog niet aan om in het vliegtuig te stappen. Hopelijk hebben we tijdens ons mini tripje in Nederland ook mooi weer en is het volgend jaar wel veilig genoeg :heart:

1 like

Waarom ben je dan jaloers, je kunt zelf toch ook gewoon gaan

1 like

En in het najaar gaan?

2 likes