Wat je even kwijt wil #52

Mijn vriend heeft gisteren de avocadoplant buiten gezet en nu zijn de blaadjes iets gaan hangen. Net vroeg hij bezorgd of ik denk dat hij het gaat overleven. Vervolgens zei hij: ‘Het is net of je je huisdier voor het eerst naar buiten doet.’ hahah, vind het wel schattig

9 likes

Is goed doe je mee.

7 likes

normaal… normaaal…
ja shit dat kom niet in mijn woordenboek voor.

6 likes

Mijn vriend en ik zouden vanavond pizza bestellen. Nu wil meneer ineens sushi. Sorry maar ik heb me letterlijk al de hele week verheugd op zo’n vette pizza en een lavacake en nu flikt ie me dit😤

5 likes

Ja gaan we doen!

3 likes

Ahh herkenbaar @marley, mijn vriend kan zich ook altijd op het laatste moment bedenken als we hebben afgesproken om te bestellen. Vaak heeft ie dan opeens zin om te koken.

image

Ik zou lekker voet bij stuk houden en de pizza bestellen! En hij de sushi idd.

7 likes

Aaah hoeraaa, ik ben door mijn huisarts gebeld, dat ik donderdag door hem gevaccineerd kan worden als ik dat wil (ja, uiteraard)! Ik kan echt niet wachten. :sunny: Dan kan ik eindelijk beginnen met laserontharing na anderhalf jaar uitstellen. :pleading_face:

33 likes

:orange_heart: Heel veel sterkte. Je mag me altijd pb’en als je er behoefte aan hebt of zo

3 likes

Nouja bij mij gaat ze zo de galerij op, maar hier wil ze niet! Ik heb net weer poot voor poot haar naar boven geholpen :sob: naar beneden gaat wel goed trouwens!

Eerste vakantie met mn vriend over een week en wie wordt er ongesteldddddd :rage: :angry:

1 like

Zijn theorie is ook totaal onlogisch :grimacing: vrouwen vingeren namelijk veel vaker dan mannen??

7 likes

Dit is geweldig. Vooral de droge ‘Cheers’ op het eind.

1 like

Bedankt aan degene die zei uurtje zwembad gereserveerd te hebben, ik durf maar niet. Maar nu voor morgenochtend uurtje gereserveerd hier bij het openluchtbad en er kan iemand mee met me dus yay.

39 likes

Oeeh lekker! Geniet ervan

1 like

Het regent hier al best lang en nu onweert het ook behoorlijk! Heb de balkondeuren wijd open staan en de ramen ook zodat het even wat door kan luchten.

4 likes

Ik dacht “wat zal ik deze vrijdagavond eens even gaan doen? Een baarmoederhalskanker zelftest!”

Maar serieus, ik kreeg de oproep een tijd geleden tijdens m’n zwangerschap. Imiddels kan m’n kind lopen en was ik nog steeds niet getest.
Zo’n zelftest is heel erg gemakkelijk om aan te vragen en haast nog makkelijker om zelf te doen. Het stelt echt niets voor!

Laat je vooral testen! (en duim voor me voor een goede uitkomst)

39 likes

Goed van je! Hoe kan je dit aanvragen en hoe betrouwbaar is het?

2 likes

Dit zegt het RIVM (lang verhaal) :

Samenvatting

De zelfafnameset en het uitstrijkje zijn beiden betrouwbaar.

De zelfafnameset is een betrouwbare manier om HPV humaan papillomavirus (het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken) op te sporen. De zelfafnameset is niet geschikt om afwijkende cellen te ontdekken. Daarvoor is een uitstrijkje nodig. Als er HPV wordt gevonden in de zelfafnameset, moet je dus een afspraak maken bij de huisarts voor een uitstrijkje.

Voor het opsporen van baarmoederhalskanker zijn beide methoden effectief en betrouwbaar.

En je kunt het via deze link aanvragen https://www.bevolkingsonderzoeknederland.nl/

5 likes

Stuuuuuur fff dooooooooor naar de kust hier

2 likes

Nee het was hier even heel welkom! Het is nu gewoon al vies warm in m’n appartement haha

1 like