Wat je even kwijt wil #53

De eis van de verhuurder was een huurder met een vast contract. Ik zit nu in een contract voor bepaalde tijd, maar deze wordt in het vervolg wel omgezet naar vast. Wilden ze denk ik even dubbelchecken. Hij heeft mn baas net gebeld en zij zei dat ze dat bevestigd heeft. Dus fingers crossed :crossed_fingers:

15 likes

Nou mn tiets zitten nog op hun plek heur.
Heb lekker een glosje en een groene oogschaduw gekocht. Voel me helemaal gen Z

17 likes

Ik haat mijn bijbaan als telefoniste op dit moment zo erg. Ik moest een belangrijk telefoontje plegen, namens mezelf. Die vrouw neemt op met naam X, van bedrijf Y. Dus ik antwoord automatisch “goedemiddag, met Sugarsnap van bedrijf Z, ohnee sorry gewoon met Sugarsnap”. Ik hoorde die vrouw gewoon denken van wtf.

15 likes

Ik ben weer terug verhuisd naar Nederland en moest wat regelen bij de gemeente. Vroeg de mevrouw aan de telefoon: wat is je meisjesnaam? En ik kreeg zo’n grote error in mijn hoofd: meisjesnaam, meisjesnaam, je vraagt toch ook niet aan een man: wat is je jongensnaam? Was helemaal vergeten dat deze seksistische term nog bestaat :triumph:

26 likes

Bij mij op werk kunnen we in het systeem ook “achternaam” en “meisjesnaam” invullen en cringe daar elke keer van :roll_eyes: Wat is het voor moeite om het aan te passen naar de term geboortenaam
 Misschien kan ik het zelf aankaarten

2 likes

Voor mijn werk moest ik naar geboortenaam vragen en 9/10 mensen antwoordden dan: huh??? En begrepen ze het pas als ik het verduidelijkte met meisjesnaam đŸ„Č

2 likes

Fighting the good fight though

@Irosa zeker proberen waard en misschien kan het makkelijk veranderd worden!

2 likes

Ik ben een week wezen kamperen met man en kind. Nu zit ik al een kwartier te forummen in een stille bibliotheek met airco en het voelt nu pas écht als vakantie.

22 likes

Elke keer als ik dit topic open staat dit er (al een paar uur lang)
Schermafbeelding 2021-07-22 om 14.59.11
Ben benieuwd naar je epistel @Boommm

6 likes

Hahahah @Xiomara ik was dit beetje bij beetje aan het typen, want super vermoeid en lag eigenlijk in bed te rusten/proberen te slapen maar het bleef in m’n hoofd zitten dus moest eruit. Dus steeds paar zinnen, ogen dicht, en even later dan weer :sweat_smile: Niet bij stil gestaan dat je dat indd onderaan een topic kunt zien hahah. Al is een paar uur lang wat overdreven, maar 1.5 ofzo zou kunnen :stuck_out_tongue:

Ugh een oude beste vriend appte me gisteravond, zag vanochtend pas dat hij het was want er stond in eerste instantie geen afbeelding bij de melding en had z’n nr niet in m’n tel (die is paar x kapot gegaan sinds ik hem niet meer spreek en veel nummers kwijtgeraakt). Van die doorzichtige ‘Hey’ met direct erachteraan ‘Sorry volgens mij de verkeerde :joy:’ appjes. Ofja, lijkt mij althans, want wie stuurt er nou nog alleen hey naar iemand en heeft het direct erna door dat het de verkeerde was? :roll_eyes: (ik heb geen foto van mezelf op whatsapp ook).
Gereageerd met: Dat je m’n nummer ĂŒberhaupt nog hebt. Maar geen probleem.
Hij: ‘bijnaam’ ‘voornaam’ toch? :blush:
Ik: Klopt.
Hij; Lang geleden
Hoe is het met je
Heb jou ook echt nooit meer gezien

Ik heb nog niet geantwoord sindsdien. Moet/ga ik wellicht ook niet doen want heb weinig zin om er ‘nep’ in mee te gaan van ‘goed hoor en met jou?’ alsof er nooit wat is gebeurd, maar petty reageren na zo lang met ‘Scheelt je iig de moeite van me te negeren als je me wel ziet’ is ook zoiets :upside_down_face: Ik blijf nog maar even op m’n vingers zitten. Vind deze manier van appen ook gewoon storend, er vanuit gaande dat het indd niet per ongeluk is. Ben dan gewoon mans genoeg om me te appen zonder dat “trucje”.

(Vriendschap was klaar toen ie een nieuwe vriendin/relatie kreeg. Bij een eerdere relatie van zijn kant te maken gehad met dat ie toen niet meer met mij om mocht gaan en daar (enigszins) gehoor aan gaf. Ik weigerde toen ik daarachter kwam het wel ‘stiekem’ te doen/in groepsverband te doen alsof er niks was als hij onze vriendschap wel had opgezegd tegenover z’n vriendin. Nam het hem ook kwalijk, niet die vriendin daar had ik niet mee van doen. Kwam ie later toen het over was tussen hen met hangende pootjes en veel spijtbetuigingen bij me terug uit om vriendschap een nieuwe kans te geven. En eerder ook mijn ex die ook bevriend met hem was en hem sinds kinderjaren kende die hem ervan verdacht altijd meer van me gewild te hebben. Zag dat zelf niet zo want hij had toen ook die vriendin al en was gewoon vriendschappelijk altijd. Veel later toen ik een paar dates had met iemand en later wat met iemand kreeg ook wat rare situaties gehad waardoor ik daar na het laatste voorval er even aan terug moest denken van ‘zou er dan toch een kern van waarheid ingezeten hebben en ik weer eens een bord voor m’n kop gehad hebben?’. Laten gaan verder. Degene met wie ik was vond het na dat voorval ook niet chill dat ik zo goed bevriend was met hem, maar itt hem laat ik niemand bepalen met wie ik bevriend ben/afspreek dus daar moest ie maar mee dealen. Toen kreeg hij even later vrij plots een nieuwe vriendin (die ik via via kende) en was onze vriendschap over. Geen idee of één van bovenstaande punten daar (weer) mee te maken had, hoop ook niet dat het dit keer weer contact zoekt nadat z’n relatie over is, al is het maar omdat ze iig één kindje hebben waarvan ik weet. Maar vond het iig pijnlijk hoe ik afgeserveerd en genegeerd werd na jarenlange vriendschap. En dat komt nu dus even allemaal terug door zo’n stom appje na zo’n lange tijd :upside_down_face: ).

7 likes

Ik zou vanavond een klein feestje hebben met wat vrienden (6 personen, niks geks) dus ik had wat drankjes en hapjes gehaald, zegt de helft ineens af
 nu nog?? Ik ben echt verdrietig

7 likes

Had je zelf gevoelens voor hem, buiten vriendschap om?

Ik ben na jaren ook nog vertwijfeld over een beëindigde vriendschap met een man, maar dat was omdat ik jarenlang gevoelens opgebouwd had.

Wat zou je hem nu nog willen zeggen? Wat wil je hier uiteindelijk zelf nog mee?

2 likes

Wat lullig!! Kan je alsnog afspreken met 1 vriend/in?

Maar ik doe helemaal niet ‘zoveel moeite voor iemand’ en ben ook niet eindeloos aan het piekeren? Is toch niet gek dat ik door zo’n bericht weer even terug geworpen wordt naar toen en het stom vind, zowel hoe dat toen is gelopen als hoe hij nu appt. Wilde dat gewoon even kwijt. En ook niet van plan om het contact laat staan vriendschap weer op te pakken.

@Twonights Nee totaal niet, nooit gehad ook. Beetje gekke vraag ook. Ben er ook niet na jaren nog vertwijfeld om, had toen ook vrij snel zoiets van: zo’n persoon hoef ik niet in m’n leven. Ook omdat het niet voor het eerst was. En die vriendschap dus eerder verspeeld werd omdat het niet “mocht” puur omdat ik een vrouw ben. En is bij nog een paar mannelijke vrienden geweest waarbij het ineens een issue was zodra ze een vriendin kregen. Is gewoon super hinderlijk, ook omdat ik andersom bij mannen meteen duidelijk heb gemaakt dat ik nou eenmaal mannelijke vrienden heb en dat niet ging veranderen zodra er vragen/opmerkingen kwamen, en er ook ooit iemand voor heb laten schieten die dat lastig vond (en dan is het ook niet de man voor mij dus prima). Is voor mij vanzelfsprekend dat ik een vriendschap niet laat vallen/helemaal ga aanpassen om die reden en dus pijnlijk als dat niet andersom niet geldt.

Miss idd een aparte vraag, ik verbond het teveel aan mezelf. Excuus!

Alsnog: wat wil je nog aan hem kwijt en hoe wil je dat het verder gaat?

Snap wel hoor, dat je er even mee in je hoofd zit gewoon.

2 likes

Dit is zo herkenbaar helaas. Begrijpelijk ook dat het nu weer even naar boven komt. Besluit voor jezelf wat je op dit moment wil met dit contact. Je bent niemand verplicht een beleefd gesprek met hem te gaan voeren als je dat niet wil. Wil je geen contact en heb je het nodig iets te zeggen om dit gesprek te beëindigen, zeg het. Wil je dat niet dan negeer je hem lekker. En wil je wel contact, heb het op jouw voorwaarden.

1 like

Wat toevallig, mijn moeder bracht vandaag een bosje bloemen mee en ik vond het ook al zo bekend ruiken, maar kon het niet plaatsen. Vanmiddag schoot het ineens door mee heen dat dille is dat ik ruik. En nu ik het opzoek, is het idd dille. Wat leuk, wist ook niet dat dat zulke bloemetjes heeft.

3 likes

Ik kom thuis, bezweet en al van het fietsen. Ik bel aan de deur, vriend doet niet open. Bel weer aan de deur, weer niks. Doe de deur open met mijn sleutels, sjok naar boven met de verwachting dat hij even weg is. Ga een liedje neuriën en kijk even naar links en schrik: vriend zit op een knie in de deuropening van de slaapkamer met een ring in een doosje :smiling_face_with_three_hearts:

Ik ben nog steeds half in shock, maar zo zo blij. Ondanks dat mijn moeder ziek is (nu aan chemo), zei ze net ook tegen me dat ze des te meer gemotiveerd is om sneller beter te worden.

Sorry voor de dagboekpost, maar ben echt super super blij en emotioneel :pleading_face::heart:

227 likes

Van harte gefeliciteerd en dat je moeder gauw beter mag worden. :slightly_smiling_face:

8 likes

Gefeliciteerd! En verder sluit ik me ook helemaal aan bij @anon91169173 hopelijk is je moeder snel beter

2 likes