in principe ga je gewoon in een gezond lichaam snijden, waarom? Alleen om religieuze redenen. Een voorhuid heeft een functie. Ook komt het vaak voor dat besneden mannen minder gevoel hebben en een orgasme minder intens ervaren. Ik zou uit principe niet eens samen willen zijn met iemand die gaat eisen dat ik iets aan mijn lichaam moet veranderen
Het is toch ook wel gek om maar ‘even’ je geslachtsorgaan zoals je het altijd gekend hebt onomkeerbaar aan te passen zonder medische noodzaak, omdat je met iemand wil trouwen.
Ja snap echt heel goed dat hij dat niet wilt doen. Ik ken iemand die het op latere leeftijd heeft moeten laten doen vanwege een medische reden en die periode na de operatie is echt geen pretje.
Wow ik had een hele reactie getypt naar @Echo en toen zag ik dit pas! Mijn laatste twee sekspartners zijn toevallig allebei op latere leeftijd besneden en zij hebben het allebei niet als heftig ervaren, dus mijn reactie was een beetje gekleurd!
Ik heb me ingeschreven als geïnteresseerde bij hele leuke houten huisjes, veel te hoge huur en ik weet niet of hout heel slim is icm met toekomstige katten maar het is echt een plekje waar ik me heel lang zie wonen
Ben nu pas net klaar met werken en moet er morgen weer om 10:30 zijn. Waarom wilde ik ook alweer de horeca in? 🥲
Totale escalatie drang
Ik haat mezelf maar ben gelukkig fijn thuis
Nu was ik al wakker omdat mn moeder wegens brandlucht t hele huis af ging en dus ook in mn kamer stond. Komt er nu, zo’n drie kwartier later, een NL alert binnen. Hoeveel mensen zouden jaarlijks een hartaanval krijgen door die dingen. Mijn hemel wat een geluid.
En nu vraag ik me af of ik doodga als ik mn raam niet dicht doe. Zal wel meevallen denk, t is zeker 5km ofzo waar de brand is en er stond niks over gevaarlijke stoffen.
Je gaat vast niet dood, maar ze sturen zo’n alert niet voor niks hè. Qua gezondheid is het nou niet echt goed om dat in te ademen. Daarnaast gaat je huis ook stinken als je de ramen open houdt.
Ik zou het wel doen. Ik woon in een gebied waar af en toe bosbranden zijn en de luchtkwaliteit zo slecht is dat we ook de ramen dicht moeten houden, ik doe dat altijd. Ook al word het dan makkelijk 30 graden in huis. Het is slecht voor je gezondheid en ik kreeg dan ook as en viezigheid op mijn vensterbanken en de tafels.
Ik ben gister naar de kapper geweest en het is een stuk korter geknipt dan ik had gevraagd/we hadden besproken en het is wel mooi, maar het is zo kort. Dit is de reden dat ik kappers haaaaaat
Ik heb al weken een allergische reactie op m’n huid en word echt gek, inmiddels zit het echt over m’n hele lichaam. Geen hot girl summer voor mij want naast dat het jeukt ziet het er niet uit hahahaha
Work Hard, Play Hard
Ben benieuwd, wie van de familie gaat dan uiteindelijk controleren of die piemel wel besneden is?
Ik vind het best gek dat je een van de wereldreligies hier neerzet op dezelfde hoogte als The Secret. Ik ben het ermee eens dat je je partner, of een andere naaste, niet kan verplichten om mee te gaan in de gebruiken/rituelen van jouw religie. Maar als je het jodendom omschrijft als ‘een boek waar je helemaal into bent’ doe je echt geen recht aan die religie.
Het is een ieder zijn goed recht om geen recht te doen aan religie.
Het komt in veel gevallen altijd neer op een boek waar vanalles omheen is gebouwd en bedacht.
Niet alleen het Jodendom “doet” aan besnijdenissen. Moslims ook.
Dank voor alle hartjes en medeleven Doet me heel erg goed. Ik ben gisteren bij m’n vader geweest en hij zag er zo goed en vitaal uit. Ipv een grauwe kleur op z’n gezicht had hij ineens rode wangen
Bepaalde waardes die nierfalen aanduiden zijn ook uitzonderlijk gedaald (arts was zeer verrast) dus alles gaat de goede kant op
Inderdaad, nu je het zegt. Maar goed, over zulke dingen wil je ook niet jokken natuurlijk (als dat is wat je suggereert).