Wat je even kwijt wil #53

Ook wel grappig dat als je googlet op ‘new skool shipping’ je meteen nog 2 andere sites ziet die duidelijk van het zelfde bedrijf zijn (precies dezelfde teksten en design) maar met andere producten. Ook allebei met Amsterdam in de naam. Shady bende.

4 likes

Echt bizar als dat zo is. Want in principe heb je al btw betaald aan hun. En ik maar bang zijn dat mijn kvk aanvraag afgewezen word. En zulke mensen gewoon maar doen.

Dit is ook wel duidelijk geschreven door een man, kan geen vrouw voorstellen die zou schrijven dat je eindelijk zelfvertrouwen krijgt en je dromen kunt naleven van een paar oorbellen. :sweat_smile:

10 likes

Denk dat je daar wel een zaak van zou kunnen maken. Weet niet waar of wat maar je bestelt in principe bij een Nederlands bedrijf. Kijk als ze in een niet europees land zaten dan klopt t wat ze zeggen dan klopt t. Want dan ben je als bedrijf niet verantwoordelijk voor eventuele invoerkosten. Maar zij zeggen in Nederland te zitten waar je dus al een bedrag aan btw betaald heb. En dan zou je via de post t nog een keer moeten betalen. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Ik wilde daar een tijdje geleden ook bestellen, tot ik na wat googlen op reviews het gevoel kreeg dat het dropshipping was. Via afbeeldingen zoeken heb ik vrijwel alles wat ik op het oog had voor een paar euro op Ali gevonden.

Echt erg dat er zoveel van zulke sites bestaan, want het ziet er inderdaad betrouwbaar en goed uit.

Succes iig als je nog actie gaat ondernemen tegen ze.

2 likes

Serieus nog nooit gehoord dat iemands kvk aanvraag werd afgewezen. Iedereen kan iets beginnen.

5 likes

Ik baal zó van m’n lichaam. Fysiek rustig aan gedaan deze week, maar ontzettend druk geweest met laatste deadlines en ook wat meer sociaal contact (na dat maanden lang, afgezworen te hebben ivm met C). Waar de gezonde mensen om mij heen dit gewoon kunnen handelen, is mijn lichaam gewoon stuk. Ik moet nog één heeel belangrijk ding doen voor school en moet dus vandaag echt even aan de bak. Heb dus maar uit wanhoop een dextro genomen in de hoop even wat energie te hebben zodat ik kan doen wat ik moet doen. Ondertussen moet mijn vriend nu dingen alleen doen die we normaal samen zouden doen en voel me zo schuldig dat het me niet lukt. Hij doet al zoveel extra’s en ik vind dat best lastig.

4 likes

Oh lieverd, dit is niet jouw schuld. Jij doet wat je kan. Dat is genoeg.

3 likes

Ik ben een aantal podcasts met een flinke backlog aan het luisteren en steeds vaker kom ik bij de afleveringen van maart/april 2020 🥲 Echt raar om het optimisme te horen van mensen in het verleden over 2020. Neem die nieuw jaars wensen maar terug 🥲😭

9 likes

Ik heb net een kokos haarmasker gebruikt maar ik hou totaal niet van die geur en nu zit ik steeds in die walm natuurlijk :nauseated_face:

1 like

Weer terug van de markt met een tas vol eten. Kan ik zo van genieten. Allemaal vers fruit: aardbeien, blauwe bessen en passievrucht. En nog verse pesto, een platbrood en donuts gekocht bij een kraampje. Overigens kwam ik alleen voor avocado’s maar die heb ik niet :joy:

17 likes

Mijn ex verhuist binnenkort uit onze woning. Ik kan de huur in mijn eentje dragen, maar dan moet ik verder wel heel zuinig leven. Ik twijfel nu om een huisgenoot te nemen. Ik ben 27 en werk voltijds, het appartement heeft een prima woonkamer en een losse maar kleine keuken waar je niet kunt zitten. De muren binnen de woning zijn dun, dus je hoort elkaar. Ik vind het lastig, omdat ik echt op privacy ga inleveren. Ik heb het huis dan nooit echt meer voor mezelf. Maar als het goed klikt vind ik een huisgenoot ook best gezellig, en het gaat me echt veel geld besparen.

Ik heb bijna 60km te hard gereden in Deutschland :flushed::flushed: dus nu een dikke boete (ofja voor onze begrippen niet) en 1 maand rijontzegging in Duitsland. Echt beschamend.

33 likes

Heb je zelf een ruime slaapkamer of eventueel nog een andere kamer waar je je soms ook kan terugtrekken? Dat kan misschien wel helpen. En een huisgenoot zoeken waarmee het echt goed klikt (het liefst zou ik wel iemand willen die ik of zelf ken of viavia ken). Als het financieel echt zoveel scheelt zou ik het wel overwegen. Of afstemmen dat het in principe voor 1 jaar is, en als het dan echt niet bevalt je alsnog het alleen kunt doen.

1 like

Ik was echt vergeten wat een rans bakken sommige mannen zijn. Was lekker naar de markt aan het fietsen, voelde me weer helemaal mezelf met make up en lippenstift op ipv in me kloffie en er waren zoveel mannen die hun hoofd draaiden en een aantal die kusjes gebaren aan het maken waren terwijl ze in de fucking auto zaten?

Ben toen ik thuis was nog in de spiegel gaan kijken en had gewoon normale kleren aan niks geks, of uitdagend en het is ook niet dat ik bijzonder knap ofzo ben.

En ik ben op een leeftijd gekomen dat als iemand me u noemt ik heel snel roep dat ze me gewoon je of bij mijn naam mogen noemen. Maar net noemde een gast van een kraam me meid en mop? terwijl ik minstens 5 jaar ouder ben dat dat hij was dat ook echt dacht van uh nee. Laatst noemde een student me ook meid en kreeg echt een error in mijn hoofd.

1 like

Ik heb twee slaapkamers, ik slaap zelf in de kleine. Die is met een bed en kledingkast vol. De andere kamer is wel groot, dus een eventuele huisgenoot zou daar wel een bureau of klein bankje kunnen neerzetten. Een tijdelijke huisgenoot zoeken is wel een goede! Dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen, want onderhuren mag ik niet dus de persoon wordt sowieso medehuurder denk ik.

1 like

Ik ga naar een traditionele trouw vandaag, het is drie jaar geleden. Heb mijn haar gedaan, geschminkt met nepwimpers en doe straks mijn waxen set aan. Voelt weer helemaal vertrouwd

42 likes

Wat is een waxen set?

2 likes

Een top en rok gemaakt uit African Wax.

24 likes

Zo chill dagje samen met man, was ook wel weer eens tijd voor iets leuks.
Gewandeld bij de schaapskooi met de hond (uiteraard) en daar geluncht op rustigste plekje van hun terrein.

Ook blij dat ik gewoon iets draag waar ik voorheen echt wel te onzeker voor was maar nu lekker schijt heb.

32 likes