Wat je even kwijt wil #53

lucht

34 likes

Hahaha ik moest hier echt om lachen ‘we krijgen geen medaille of rapport’. Nou inderdaad??? Als je uiteindelijk op je sterfbed ligt dan boeit het toch echt helemaal niemand hoe jij je leven hebt geleefd, behalve jij zelf.

Thanks voor iedereens berichten, het helpt echt dat ik niet alleen ben! Ik wil echt af van het hele idee dat ik voor m’n 30e ‘alles voor elkaar’ moet hebben. Er is geen ‘alles’ en ook geen ‘voor elkaar’. Het gaat alleen maar om of IK gelukkig ben en meer boeit niet.

Het heeft mij overigens ook echt mega geholpen Instagram te verwijderen en veel minder online te zijn. Online ben je namelijk echt standaard al met andere mensen en hun levens bezig en dat hielp mij totaal niet. Ik ben gelukkiger als ik puur en alleen op mezelf focus.

@Sjern das ook wel weer relativerend idd. Dat als je het wel hebt, dat het ook niet per se zaligmakend hoeft te zijn. Mijn therapeut zegt ook altijd ‘Jij wil nu al in Rome zijn, maar hou eens op met dat willen, want wat ga je dan de rest van je leven nog doen?’

@Yzile herkenbaar ook wat jij zegt. Ik wil volgend jaar vertrekken naar Canada en daar op een ranch gaan werken. ZO veel mensen die mij hebben verteld dat dat tijdverspilling is en op mijn leeftijd helemaal niet handig want ‘je carriere’ en ‘dan kom je terug en heb je niks’. Zelfs mijn vriend dacht er zo over (een van de redenen dat ik dus de relatie heb verbroken). Maar het is zo lastig om voor jezelf wat meer onconventionele keuzes te maken en daar achter te blijven staan als de halve maatschappij er als de kippen bij is je te vertellen hoe stom dat is.

Alsof ik tegen iemand die nu kinderen neemt ga zeggen hoe dom dat is en wat een foute keuze dat is. Want dat ‘hoort’, en wat ik doe niet? Pffff stomme maatschappij.

22 likes

De meeste mannen solliciteren al als ze aan 50% van de functie-eisen voldoen dus go for it :+1:

8 likes

Ja jawel maar dan wel alleen maar met dit soort praktijken:

Dus niet echt undercover

63 likes

Tering, die man kent echt geen schaamte

2 likes

Herkenbaar. Ik heb vorige week een sollicitatiebrief verstuurd waarin ik aangeef dat ik ‘ruime ervaring heb met projectmanagement’ omdat ik dacht ja moet mezelf toch een beetje verkopen. Maar nu twijfel ik zo erg of ik dat ‘ruime’ er wel bij had moeten zetten na 2.5 jaar waarin ik af en toe projectleider maar vaker projectlid geweest ben. Volgens mij zouden mannen zich hier nooit druk over maken.

1 like

Hahaha ik was online aan het schaken en aan het winnen van een Fransman, en hij heeft me net uitgescholden met: “Fuck you pasta”. Love it.

61 likes

Dat ie dan op z’n minst Anne haar nummer had gebruikt. Of gewoon helemaal geen nummer, nog beter :woozy_face:

1 like

@Santeria oke dit helpt haha. Bedankt voor de motivatie ik ga nuuu brieven sturen :nerd_face:

@Sundance Lijkt me wel genoeg voor ruime ervaring hoor, en anders ben je in ieder geval binnen op gesprek. Lijkt me niet dat ze je dan nog wegens het gebruik van het woord ruim je zouden afwijzen toch! Hun weten ook wel dat je je altijd iets beter voordoet in een sollicitatiebrief.

Ik vind het vooral lastig dat ik bijna geen relevante werkervaring heb. Heb wel altijd veel gewerkt naast studie omdat ik geld nodig had voor studie/huur/etc, maar geen stages ofzo (geen tijd naast bijbaan+extra vakken). Nu wel een beetje spijt van omdat voor veel vacatures relevante werkervaring een pre is natuurlijk :roll_eyes:

Quit talking yourself down! En schrijf die brieven :muscle: Je bent jezelf al aan het afwijzen voor je bent begonnen, niet doen. Zij moeten jou hebben en jij gaat ze vertellen waarom!!

16 likes

Ja het is altijd best lastig om bij een eerste baan binnen te komen. In welke richting zoek je? Ik heb twee studies gedaan en ook veel extracurriculaire activiteiten (commissiewerk, bestuursjaar) en alsnog heb ik meer dan 50 brieven verstuurd voor ik een baan had. Werd dan voor de banen op wat ‘lager’ niveau afgewezen wegens overgekwalificeerd en als ik wat hoger inzette dan steeds afgewezen vanwege ‘geen werkervaring’. Merk wel dat het nu met 2.5 jaar werkervaring echt een stuk makkelijker is. Maar goed, bij mij is het uiteindelijk ook goed gekomen! Dus ook als het even duurt, hou de moed erin, uiteindelijk komt er echt wel iets op je pad.

2 likes

Niet haten stokstoet :v:

1 like

Wow 50 :scream: Wel goed dat je hebt volgehouden hoor! Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment een beetje moedeloos van wordt.

Ik studeer af in de richting strafrecht, maar heb ook alle mastervakken gevolgd voor de richting staats- en bestuursrecht dus zoek in beide richtingen. In eerste instantie alleen naar dingen die me echt echt leuk leken, maar nu ook minder gewilde vacatures voor werkervaring inderdaad! Het scheelt wel dat ik in twee richtingen kan zoeken, want strafrecht is helemaal drama qua startersvacatures atm.

@Lemongrab yesss eerste brief is eruit en de 2e recruiter gebeld voor wat extra info die nodig was :muscle: (thanks voor de schop onder de kont, had ik echt even nodig)

5 likes

Oh ik moet zo voor m’n vaccinatie en ik ben blij dat het kan hoor zĂ©ker maar ben ook zĂł zenuwachtig :slightly_frowning_face:

8 likes

Hahaha ga ik doen! :heart:

1 like

Zo ik heb me vandaag laten vaccineren en een baarmoederhalskanker onderzoek gehad :+1: goed weekend gehad ik hahaha

19 likes

Ja, eens!

Je plan om op een ranch te gaan werken klinkt gaaf!

1 like

Ja idd ik heb voor mijn gevoel in mijn 20’er jaren alleen maar keihard gewerkt voor alles, ben jong gesetteld en reizen heb ik eigenlijk lang niet zoveel gedaan als ik zou willen. Op zich loop ik hierdoor synchroon met de tijdlijn, maar voor mijn gevoel ben ik soms totaal niet gelukkig omdat het zo verspild voelt. Dus welk pad je ook bewandelt er gaan gewoon gemiste kansen zijn in welk opzicht dan ook. En nu ga je alweer de druk voelen van kinderen en shit het houdt echt niet op. Ik heb me echt voorgenomen om minder een fuck te geven in mijn dertiger jaren en gewoon meer dingen te doen die ik leuk vind. Sowieso was ik eigenlijk altijd angstig om 30 te worden, maar achteraf vind ik het hartstikke chill. Ik zie er nog vrijwel hetzelfde uit, ik heb meer geld, meer vrijheid, waarom was 30 worden ook alweer zo erg zogenaamd? :rofl:

14 likes

Ripperino 77 euro :"). Muurverf, buitenlak, stuk hout, scharniertjes, tape.

Ik wilde een kleur gemengd hebben maar die vrouw deed heel moeilijk met oog op de kleurcode. ja eh. ik heb hem gewoon van de histor site. i dont know. maar goed. nu maar een kant en klaar kleur gekozen. Should be fine as well.

Vandaag die kast leeg halen en morgen schilderen klinkt als een plan.

1 like

als mensen dit doen bij mij op werk. ik zet teams gewoon uit.

3 likes