Wat je even kwijt wil #53

Ik wacht op een, hopelijk negatieve, PCR test uitslag en ben als een gek mijn mail aan het checken. Ik heb echt 0 symptomen maar heb dan toch die angst dat ik het heb en aan anderen heb overgedragen :scream:.

Vandaag in het Volkskrant magazine, ik krijg hier echt een error van? Alsof je per definitie recht hebt op een erfenis? En ook: om je studieschuld af te betalen of huis te kopen? Ga je er dan vanuit dat je ouders jong overlijden ofzo? :woozy_face:

5 likes

Wow ik vind dit ook wel heftig, alsof je ouders per se hun leven zo moeten inrichten dat er na hun overlijden geld over blijft voor de kinderen. Hallo, waarschijnlijk hebben ze al zat geĆÆnvesteerd in die gast qua tijd, energie en geld. Er zullen ook zat ouders zijn die simpelweg geen vermogen hebben om na te laten, zelfs als ze daarvoor hun best hebben gedaan. Ik vind het nogal een geprivilegieerd standpunt. Ik snap dat extra geld heel prettig is, zeker als je een schuld af moet betalen of een huis wilt kopen, maar om daar nou je ouders mee te gaan belasten…

4 likes

Ik vind dit wel echt heftig, hoor. Ik heb ook amper een erfenis gehad (want 1 ouder met schulden, de ander met een huurhuis en weinig spaargeld), maar ik heb het mijn moeder nooit kwalijk genomen. En ook niet dat ze best vlak voor haar overlijden nog een dure stoel gekocht (was ik zelfs blij mee eigenlijk). Vind het zelfs een bizarre gedachtengang. Mijn vader heb ik wel zijn schulden kwalijk genomen, maar niet omdat ik dan niets zou erven. Dat had een compleet andere reden die niet eens op mij betrekking had.

1 like

Nou als dit mijn kind was zou ik m onterven zodat ie helemaal niks krijgt, wat een eikel zeg.

32 likes

Ik vraag me altijd af of die ingezonden vragen echt zijn of dat de krant gewoon een smeuĆÆge discussie met lezers wil starten. Ik denk het laatste, zeker bij deze toch?

9 likes

Ik zou liever hebben dat ze alles opmaken en genieten dan dat ik en mijn broer later ruzie om geld krijgen. Mijn moeder en oom zitten mijn oma’s geld zoveel mogelijk op te maken, zodat ze later geen geld erven.
Ik vind het belangrijker om fotoalbums te krijgen.

8 likes

Waarschijnlijk bedoel je het anders, maar nu lijkt het net alsof je moeder en haar broers lekker oma’s geld uitgeven terwijl ze nog leeft?

Verder sluit ik me volledig bij je aan hoor. Ik ben enig kind dus geen kans op ruzie, maar toch. Ik weet dat ik niks ga erven (zal eerder moeten verwerpen gok ik), op wat fab tassen en sieraden na. Alleen mijn ouders leven echt hun beste leven nu, en dat is me veel meer waard. (Al klaag ik ook niet als ik bericht zou krijgen dat een voor mij onbekende steenrijke oom me een paar tonnetjes heeft nagelaten).

4 likes

Liever met een warme hand dan een een koude zeggen wij altijd maar.

7 likes

Ik werd net geĆÆrriteerd wakker door een groep mensen die in m’n straat al een tijd aan het kletsen waren. Toen ik m’n gordijnen opendeed zag ik een groep oudere mensen zich verzamelen met prikstokken en vuilniszakken om de straat schoon te maken :pleading_face: Nu voel ik me schuldig dat ik ze in m’n hoofd had uitgescholden

42 likes

Zo lief!

2 likes

Je lekker nieuw autootje kopen. Je weet wel.

1 like

Ik heb net helemaal zelf de speakers van mijn auto vervangen. Voel me helemaal automonteur.

18 likes

Ik heb de ergste kater sinds jaren. Gisteren gewoon op straat moeten overgeven, vanochtend nog 5(!) keer en ik denk niet dat het al voorbij is.

Feestje was leuk maar dit is het zo niet waard :weary:

11 likes

Vroeger zat ik altijd op girlscene maar heb ik er echt al jaren niet op gekeken. Net kwam ik er via de zoekresultaten terecht en nu heeft het dezelfde opmaak als dit forum haha

2 likes

Pics or it didn’t happen

8 likes

Ja alsof zo’n dude die met zo’n vraag zit het ook echt naar de Volkskrant gaat sturen. Maar denk je dat de reacties echt zijn? Zijn altijd van die bejaarden die ā€˜u’ gebruiken ongeacht hoe jong de zogenaamde briefschrijver is, dat vind ik wel schattig.

2 likes

Ooh dit klinkt zo gezellig, vooral met hond :two_hearts: veel plezier!

1 like

Ah wat kut, sterkte ermee!

Gewoon doen! Je leert het alleen door het te oefenen, gewoon lekker rustig rechts blijven rijden. Het is echt niet lastig, dus dat kun je zeker!

3 likes