Ik weet dat we soms bepaald gedrag willen goed praten, ondanks dat we ons ongemakkelijk voelen, maar bij dit zou ik echt gelijk gebeld hebben naar het bedrijf!! @Musa
Ja, zeker bellen en afzeggen! Als het helpt: ik heb ook een keer zoiets gehad en twijfelde of ik een klacht moest indienen en ben zo blij dat ik het gedaan heb. Het bedrijf belde mij om excuses te maken en heeft beloofd dat ze de betreffende persoon nooit meer bij mij langs zullen sturen
Dat kan je vaak zelf echt binnen 10 minuten, even opzoeken in het boekje en naar de gamma voor het juiste lampje
Ja heel stom misschien maar ik durf dat ergens dus niet? Omdat hij de vaste klusjesman is van de makelaar, ze sturen hem altijd naar alle klussen. EN bedenk ik me nu net, hij heeft ook de sleutel van het pand en mijn huis? Dus voelt ergens ook niet fijn om af te zeggen omdat ik dus de angst heb dat ik het dan erger maak ofzo? Hij kan gewoon dag en nacht mijn huis binnen komen als hij zou willen? Dus wil hem ergens ook niet âboosâ maken?
Ik ga sowieso aangeven bij de makelaar dat ik niet wil dat deze man mijn sleutel heeft. Maar weet niet zo goed hoe ik dit verder slim aan kan pakken.
Dit soort dingen op straat is al erg genoeg, maar in je eigen huis vind ik nog veel kwalijker. Wel herkenbaar helaas. Had de keer daarna geregeld dat mijn huisbaas hem binnenliet en ik er zelf niet was. Alleen toen trof ik een kring van een koffiekopje aan bovenop de ladekast waar mân ondergoed in zit, terwijl hij helemaal. niet in mijn slaapkamer moest zijn Hij en de huisbaas verdwenen daarna gelukkig automatisch uit beeld, maar was er echt naar van. Het is zo belangrijk om je gewoon veilig te kunnen voelen in je eigen huis.
Ja precies, ik vind het echt achterlijk dat ik nu dingen aan het bedenken ben om me veiliger te voelen in mijn eigen huis? Gewoon omdat iemand zich niet kan gedragen?
En woooow wat naar! Super slim opgelost denk je dan, zie je zoiets. Gadverdamme zeg.
Oké ik had me echt zo goed voorbereid, mijn directeur zou er niet omheen kunnen. Dus besloot hij dat ie het persoonlijk moest maken. Bizar gewoon. Het is me uiteindelijk wel gelukt er een gesprek met HR uit te slepen.
Die angst begrijp ik wel (had ik ook, was bang dat de betreffende kerel mân huisnummer had onthouden en verhaal zou komen halen of zo). In jouw geval ligt het ook wel ingewikkelder. Misschien een tussenweg om nu iemand te regelen die erbij kan zijn (evt zelf afspraak verzetten, zeggen dat je niet kan). Daarna via de makelaar zorgen dat hij zo snel mogelijk die sleutel teruggeeft. Dan zou ik toch bij de makelaar aangeven dat je je onveilig hebt gevoeld en dat hij seksueel overschrijdend gedrag vertoonde. Dan moet de makelaar er echt wel iets mee.
Ja precies, hij weet waar ik woon, hij kan zelfs gewoon binnen als hij zou willen? De makelaar ligt ook ingewikkeld, zijn echt een stelletje lapzwansen die hier denk ik echt 0,0 mee zouden doen, heb daar echt geen vertrouwen in. Maar ik ga het wel sowieso aangeven. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik voor mezelf opgekomen ben.
Heel goed!
Mocht de makelaar niets doen kun je ook nog overwegen om een klacht in te dienen bij de Huurcommissie.
Zou in elk geval echt terecht zijn om te bellen en misschien dat een vrouwelijke medewerker iets meer werk ervan maakt. Grote kans dat hij het vaker doet namelijk. En voor een nood-oplossing zou je misschien ook een online meeting kunnen organiseren?
Een makelaar heeft toch ook een code waar ze aan moeten voldoen? Ik zou het hier echt niet bij laten zitten. Sowieso zou ik de afspraak afzeggen. het is jouw huis en jou wveiligheid. Ook als is het gebasseerd op niks; jouw gevoel staat voorop! Eruit met die engerd.
Ik vind het uberhaupt raar dat een klusjesman een sleutel van je huis heeft hoor. Bij mijn weten heeft onze beheerder niet eens een sleutel van ons huis, laat staan de klusjesman.
He getver ik kreeg net een mailtje van iemand dat de profielfoto van mijn werkpagina wordt gebruikt door een Facebook-profiel dat een telefoon probeert te verkopen. Ik heb al melding gedaan bij de Fraude-helpdesk, wat zouden jullie verder nog doen? Ik kan Facebook mailen over een nepprofiel (wel fucking irritant want daar moet ik dan een kopie van mijn ID-bewijs naartoe opsturen), ik las alleen op de site van de politie dat het bij evt. aangifte soms beter is als de gegevens niet direct offline gaan. Maarja anderzijds de kans dat hier echt iets mee gaat gebeuren vanuit de politie is natuurlijk niet zo groot. Toch maar Facebook mailen?
De meeste mensen hebben geen idee hoe privileged ze zijn he
Ik had bijna een nieuw huisdier vanmiddag. Er zat ineens een kanarie op de stoep hier vlakbij die overduidelijk ontsnapt was ergens vandaan. En toen ben ik vogelvoer gaan halen voor hem en wilde ik hem oppakken om mee te nemen naar huis. Maar hij wilde niet met mij mee en toen is ie iemands tuin ingevlogen.
Hoop echt dat ie het overleeft en niet opgegeten wordt door een kat of een ander dier. Hij was zo schattig .
Echt? Super raar toch, los van dat dit niet mag (portretrecht, de foto staat ook nergens anders) en niet chill voelt neem ik aan dat een bonafide profiel dit niet zou doen en dat de persoon daarachter dus mensen probeert op te lichten.
Maar goed heb inmiddels ook al melding gemaakt bij de politie en neem later nog contact op met Facebook.
Wat vervelend idd. Ik weet wel dat er een app is van de overheid waarmee je je ID-kaart zo kan inscannen dat bepaalde info zoals je BSN etc. er niet opstaat. Je kan dit ook zelf afplakken natuurlijk. Misschien scheelt het voor je gevoel.
Juist goed dat je politie hebt ingelicht hoor. Ook al doen ze Wrs niks mee zolang het maar ergens zwart op wit staat dat jij niet diegene bent. Ik heb het een keer gehad met mijn marktplaats account welke gehackt was en meteen door hackers mensen zijn ingelicht. Direct aangifte gedaan.
Wat een prutdag. Had weer eens dom boodschappen gedaan waardoor ik het stukje tot mijn werk heb moeten lopen om daar wat elastiekjes mee te nemen zodat ik een soort snelbinder kon maken (Elastiekjes zijn zo veelzijdig!) en toen heel langzaam kon fietsen met 6 L kattenbakzand. Vervolgens gooi ik thuis aarde op de vloer en is een spaak gebroken waar ik mee langs de fietsenmaker moet. Is eigenlijk ook niet het goede kattenbakzand, maar kreeg een error in de winkel en heb deze maar meegenomen. Toppie