Wat je even kwijt wil #53

Wow is hij in dienst bij een bedrijf? Vind dit echt klachtwaardig!

14 likes

Wat naar dit. Niemand die nu langs kan komen bij je in huis? Eerlijk gezegd als je je er niet prettig bij voelt (en dat begrijp ik volkomen) zou ik misschien gewoon afzeggen en via je huisbaas/zijn werkgever vragen om een andere klusjesman en aangeven dat je je onveilig voelt door zijn gedrag.

Edit: ook als er nu wel iemand bij je in huis zou kunnen zijn vind ik dit inderdaad ook klachtwaardig.

1 like

Geen idee eigenlijk. Hij werd de hele tijd gebeld over andere projecten ook, waar hij dan vervolgens aan het vertellen was aan andere werknemers wat ze moesten regelen etc. Dus kreeg daardoor het idee dat hij de baas is? Hij is wel ook de vaste klusjesman voor dat makelaarskantoor, dus ik voorzie wel gedoe in de toekomst als er dingen stuk gaan :frowning:

@anon81733682 nee ik kan zo even niemand bedenken! Iedereen is aan het werk. Maar bedenk net dat ik misschien mijn voordeur gewoon open laat staan (zit in een trappenhuis) en mijn bovenbuurmeisjes even inlicht.

Maar zo typisch dit he, ik ben me nu aan het afvragen of dat ik mezelf niet aanstel. En of dat ik misschien gewoon te aardig deed en hij dat verkeerd begrepen heeft etc.

Ja ik weet dat dus niet?? Ik denk dat ik de makelaar maar even bel met dit verhaal ofzo? Maar echt joh als je als kerel bij een vrouw die alleen is thuis komt dan denk je er toch wel even 100 x over na voordat je bepaalde shit zegt. Sterker nog, dan doe je er toch alles aan om te voorkomen dat diegene zich onveilig voelt.

Hij krijgt iig geen koffie meer.

O wacht!! Ik bedenk nu ineens dat ik gebeld werd door een vrouw om de afspraak in de plannen vorige week, dus dat nummer kan ik wel nog vinden bij mijn recente oproepen. Denk dat ik daar gewoon even heen bel met dit verhaal.

4 likes

Ja ik zou deze klusjesman ook echt afbellen hoor. Je stelt je niet aan, dit is niet normaal. Die opmerking over het douchen zou ik misschien nog afdoen als een fout grapje, maar je gaat een klant toch geen schoonheid noemen??? Groot gelijk dat je je hier onprettig bij voelt, ik sla er echt steil van achterover hoe onprofessioneel, ongepast en vrouwonvriendelijk dit is.

11 likes

Ja en die opmerking over dat douchen herhaalde hij ook nog 3x! Ik was mijn kast aan het inruimen, dus deed gewoon alsof ik het niet hoorde, inderdaad onder het mom van ja foute grap. Maar toen kwam hij er dus nog 3 keer op terug?!

Ik weet dat we soms bepaald gedrag willen goed praten, ondanks dat we ons ongemakkelijk voelen, maar bij dit zou ik echt gelijk gebeld hebben naar het bedrijf!! @Musa

2 likes

Ja, zeker bellen en afzeggen! Als het helpt: ik heb ook een keer zoiets gehad en twijfelde of ik een klacht moest indienen en ben zo blij dat ik het gedaan heb. Het bedrijf belde mij om excuses te maken en heeft beloofd dat ze de betreffende persoon nooit meer bij mij langs zullen sturen :+1:

2 likes

Dat kan je vaak zelf echt binnen 10 minuten, even opzoeken in het boekje en naar de gamma voor het juiste lampje

1 like

Ja heel stom misschien maar ik durf dat ergens dus niet? Omdat hij de vaste klusjesman is van de makelaar, ze sturen hem altijd naar alle klussen. EN bedenk ik me nu net, hij heeft ook de sleutel van het pand en mijn huis? Dus voelt ergens ook niet fijn om af te zeggen omdat ik dus de angst heb dat ik het dan erger maak ofzo? Hij kan gewoon dag en nacht mijn huis binnen komen als hij zou willen? Dus wil hem ergens ook niet ‘boos’ maken?

Ik ga sowieso aangeven bij de makelaar dat ik niet wil dat deze man mijn sleutel heeft. Maar weet niet zo goed hoe ik dit verder slim aan kan pakken.

Dit soort dingen op straat is al erg genoeg, maar in je eigen huis vind ik nog veel kwalijker. Wel herkenbaar helaas. Had de keer daarna geregeld dat mijn huisbaas hem binnenliet en ik er zelf niet was. Alleen toen trof ik een kring van een koffiekopje aan bovenop de ladekast waar m’n ondergoed in zit, terwijl hij helemaal. niet in mijn slaapkamer moest zijn :sob: Hij en de huisbaas verdwenen daarna gelukkig automatisch uit beeld, maar was er echt naar van. Het is zo belangrijk om je gewoon veilig te kunnen voelen in je eigen huis.

4 likes

Ja precies, ik vind het echt achterlijk dat ik nu dingen aan het bedenken ben om me veiliger te voelen in mijn eigen huis? Gewoon omdat iemand zich niet kan gedragen?

En woooow wat naar! Super slim opgelost denk je dan, zie je zoiets. Gadverdamme zeg.

Oké ik had me echt zo goed voorbereid, mijn directeur zou er niet omheen kunnen. Dus besloot hij dat ie het persoonlijk moest maken. Bizar gewoon. Het is me uiteindelijk wel gelukt er een gesprek met HR uit te slepen.

2 likes

Die angst begrijp ik wel (had ik ook, was bang dat de betreffende kerel m’n huisnummer had onthouden en verhaal zou komen halen of zo). In jouw geval ligt het ook wel ingewikkelder. Misschien een tussenweg om nu iemand te regelen die erbij kan zijn (evt zelf afspraak verzetten, zeggen dat je niet kan). Daarna via de makelaar zorgen dat hij zo snel mogelijk die sleutel teruggeeft. Dan zou ik toch bij de makelaar aangeven dat je je onveilig hebt gevoeld en dat hij seksueel overschrijdend gedrag vertoonde. Dan moet de makelaar er echt wel iets mee.

2 likes

Ja precies, hij weet waar ik woon, hij kan zelfs gewoon binnen als hij zou willen? De makelaar ligt ook ingewikkeld, zijn echt een stelletje lapzwansen die hier denk ik echt 0,0 mee zouden doen, heb daar echt geen vertrouwen in. Maar ik ga het wel sowieso aangeven. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik voor mezelf opgekomen ben.

1 like

Heel goed!

Mocht de makelaar niets doen kun je ook nog overwegen om een klacht in te dienen bij de Huurcommissie.

Zou in elk geval echt terecht zijn om te bellen en misschien dat een vrouwelijke medewerker iets meer werk ervan maakt. Grote kans dat hij het vaker doet namelijk. En voor een nood-oplossing zou je misschien ook een online meeting kunnen organiseren?

1 like

Een makelaar heeft toch ook een code waar ze aan moeten voldoen? Ik zou het hier echt niet bij laten zitten. Sowieso zou ik de afspraak afzeggen. het is jouw huis en jou wveiligheid. Ook als is het gebasseerd op niks; jouw gevoel staat voorop! Eruit met die engerd.

2 likes

Ik vind het uberhaupt raar dat een klusjesman een sleutel van je huis heeft hoor. Bij mijn weten heeft onze beheerder niet eens een sleutel van ons huis, laat staan de klusjesman.

24 likes

He getver ik kreeg net een mailtje van iemand dat de profielfoto van mijn werkpagina wordt gebruikt door een Facebook-profiel dat een telefoon probeert te verkopen. Ik heb al melding gedaan bij de Fraude-helpdesk, wat zouden jullie verder nog doen? Ik kan Facebook mailen over een nepprofiel (wel fucking irritant want daar moet ik dan een kopie van mijn ID-bewijs naartoe opsturen), ik las alleen op de site van de politie dat het bij evt. aangifte soms beter is als de gegevens niet direct offline gaan. Maarja anderzijds de kans dat hier echt iets mee gaat gebeuren vanuit de politie is natuurlijk niet zo groot. Toch maar Facebook mailen?