Vind het echt onbegrijpelijk hoe aso mensen kunnen zijn. Stond in een volle bus en naast me stond een hele oude man, niemand stond voor hem op… Dus ik riep wie z’n stoel wilde afstaan en dat wilde niemand, nou echt ik was heel close om mensen aan hun haarclip uit de stoel te trekken grrr
Ik hoop het haha maar vind t wel doodeng
@Maestoso en ik vind het ook wel schrijnend dat het tegenwoordig lijkt dat het niet een bepaalde groep is die niet opstaat maar gewoon iedereen. Vrouw met krukken? Gewoon lekker blijven staan.
Nog anderhalve week afzien en dan hopelijk verhuizen. Ik merk dat ik gewoon mijn aandacht niet bij belangrijke zaken kan houden en mijn energieniveau laag blijft.
Ik sta alleen niet op voor zwangeren, dat is toch eigen schuld, dikke bult (Ha-Ha)
Odd flex maar oke
Het was niet serieus, ik neem nooit het OV
Ik merk juist dat mensen altijd wel opstaan voor mensen die slecht ter been zijn of oud. En al helemaal als iemand er wat van zegt of er naar vraagt. Kan me niet voorstellen dat iedereen dan zegt nee dankje ik zit hier prima?
Ik heb een paar dagen met dit weer ook echt weer even nodig! Ik voel me meteen een stuk beter dan de afgelopen weken.
Vanmorgen lekker 2,5 uur gewandeld (in een veel te warme outfit helaas), eventjes in het park gezeten maar had verder helemaal niets bij me om echt langer te blijven. Dus dit weekend in de herkansing, nu al zo’n zin in.
Mijn vriend houdt van de films van Jordan Peele en nu heb ik tickets gekocht om de nieuwe morgen samen in de bios te kijken. Maar het is een horrorfilm en de laatste vond ik echt doodeng dus heb er nu een beetje spijt van Denk dat ik weer dagenlang niet 's avonds door een donker huis wil lopen.
Ik heb vandaag tuimelaar dolfijnen, gewone dolfijnen en grienden gezien (in de straat van Gibraltar)
Ugh iemand die ik ken draagt vaak zelfbruiner en vind haar altijd zo stinken naar die typische lucht.
Uithofbuslijn Utrecht enkele jaren geleden geen een student die op wilde staan. Gewoon doen alsof je niets gehoord hard, is best gebruikelijk.
Ja het is echt zo, ik stond er ook van te kijken. Iedereen kijkt gewoon strak weg…
Het erge vind ik ook dat het 1 halte is van 2 min, maar de bus rijdt best hard (Nijmegen heyendaal zegt genoeg denk ik), had het zo te doen met die man.
Daar is het überhaupt een wonder als je erin past
Ik sta overigens altijd op voor mensen die niet lang kunnen staan. Wilde dat ook een keer voor een blind meisje doen, maar die was boos dat ik op stond en ‘kon prima staan’ (haar woorden). En vervolgens kreeg ik boze blikken van mede reizigers
Ik ben even zoooo verdrietig en boos tegelijkertijd. Ik wacht met smart op m’n reconstructie operatie, maar vandaag gehoord dat er een mega wachtlijst is, o.a. door veel uitval vanwege corona en personeelstekort etc., en dat hij daarom pas november/december gedaan kan worden. En dan is het niet klaar, dat is pas de start van het hele proces ik weet echt niet meer hoe ik nog zo lang kan wachten en nu het positief kan inzien, want de praktische problemen zoals cao technisch gekort worden op salaris na zo’n lange ziekteperiode gaan ook meespelen
Misschien dat het helpt om iemand dan rechtstreeks aan te spreken? “Hè jij daar met je blauwe trui blablabla”
Had met reanimatie cursus dat ook geleerd, als je ‘iedereen’ aanspreekt en niemand in het bijzonder dus, voelt niemand zich verantwoordelijk en hebben mensen de neiging dan niks te doen.
Al moet je het wel durven hoor zo iemand rechtstreeks aanspreken haha.
Is er iets wat meer motivatie vreet dan het moeten beginnen van een paper/thesis/proposal? Ik staar al 20 minuten naar een leeg scherm voor mn research proposal terwijl ik precies weet wat ik wil gaan doen maar mn handen doen gewoon niks ookal schreewt mn brein dat ik moet typen
@lentex en @Twijfelkont
Nou gister de uitslag gehad van het biopt en de punctie in mijn oksel. Het is inderdaad borstkanker. Maar in de punctie van mijn oksel zijn geen kankercellen gevonden. Nu kan het er alsnog zitten, maar deze arts ging ook voelen in mijn oksel en voelde verder niets, dus dat was al een enorme opluchting. Komende dinsdag heb ik een pet scan van mijn hele lichaam om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Als dat niet het geval is kan ik beginnen met chemo therapie om de tumor kleiner te maken zodat ze deze uiteindelijk operatief kunnen verwijderen. Ik kan nog beter worden.
Maar het hangt natuurlijk allemaal af van de uitslag van de pet scan die ik wo gelukkig al krijg.
In eerste instantie was ik erg opgelucht maar gisteravond begonnen ze zenuwen weer en de spanning. Soms voelt het alsof ik het bijna niet meer aan kan, zo heftig… ben wel gewoon aan het werk. Ik werk met kinderen dus dat is op zich wel een goede afleiding maar ook best vermoeiend. Hoop zo dat het goed komt.
Het is ook gewoon een heftig iets. Heel veel sterkte de aankomende tijd en ik hoop dat je een fijne groep mensen om je heen hebt die er voor je zullen zijn.
Wat een ellende. Helemaal kut! Maar wat onwijs sterk dat je nog aan het werk bent. Ene kant is de afleiding misschien zeker goed, maar loop ook jezelf niet voorbij. Maar dat merk jij zelf het beste. Fijn dat je oksel schoon is! Dat is toch een prettig uitgangspunt. Alhoewel, als het er wel zit is er ook zeker nog niets verloren. Die zenuwen herken ik en zijn zo normaal. Echt super fijn dat je na een dag de uitslag van je scan al krijgt, ik moest er toen een week op wachten… die week was denk ik de ergste ooit. Een woord voor het gevoel wat ik toen had is nog niet uitgevonden denk ik, onbeschrijflijk. Ik wens jou voor nu heel veel sterkte en probeer dit onwijs kutte proces in stapjes te zien. Als je eraan denkt wat er nog komt maak je jezelf gek, denk ik. En ook is het moeilijk dat te overzien. Zeker omdat je nog uitslagen nodig hebt om helemaal duidelijkheid te krijgen. Dus nu eerst toe leven naar de scan en je uitslag. Ik ga natuurlijk duimen voor een goede uitslag zodat je in dit geval ‘het beste in het slechtste scenario hebt’ en ik denk aan je edit; en echt schroom niet om persoonlijk een bericht te sturen als je ergens over wilt praten, iets wil weten of gewoon wil klagen want je hebt alle recht. En als je dat niet wil uiteraard ook helemaal goed!
Ja dat heb ik zeker. Ontzettend fijn om zoveel lieve mensen om me heen te hebben die me heel erg steunen. Dat is het enige positieve aan deze situatie. Dat je ziet hoe lief mensen zijn (ook bijv huisartsen/verpleegkundigen/artsen, maar ook jullie op het forum!!) .en hoe ze er voor je zijn. Ben er echt helemaal impressed van