Wat je even kwijt wil #54

6 muggen achter elkaar dood geslagen. Kom maar muggen.

6 likes

Heb der ook al een paar gefrituurd de afgelopen dagen

Morgen weer mijn eerste stagedag, een herkansingstage, en ik ben zo nerveus. Hoop dat ik een beetje kan slapen zo

1 like

Ik kan het me nog heel goed herinneren! Mijn man was zelfs in NYC toen het gebeurde, dat vind ik pas bizar, hij heeft het echt meegemaakt.

1 like

Ik heb echt een goede dag gehad. Werk ging echt super goed en kwam daarna thuis en toen had mijn man een hele barbecue voor ons tweeën voorbereid. Ben ook al klaar om in bed te gaan liggen dus ben helemaal voldaan.

8 likes

Huh maar je weet toch wel dat je hef zag gebeuren op tv? Ik herinner me het nog heel goed toen het gebeurde. Ik weet nog wat ik aan had en dat mijn moeder aan het strijken was. Ja, het voelde heel raar, want het was anders dan de gewone dingen die ik keek (al is Jerry Springer nou niet echt kindvriendelijk).

3 likes

Ik was toen 9 en heb er ook geen enkele herinnering aan, ook niet van tv of school ofzo

1 like

Ik was 8 en volgens mn moeder vond ik het bloed irritant dat het steeds op tv was.

3 likes

Ik was bij een vriendin spelen en eten. En onder het eten stond het nieuws op. Opmerkelijk vond ik dat er ei bij de spinazie zat. Vervolgens zag ik de beelden en legde haar moeder uit wat er gebeurde. Voor de rest weet ik het niet meer.

1 like

Ik was 6 en was bij een vriendinnetje spelen. Kan me nog herinneren dat mijn vader het haar vader er over had. En dat mijn ouders wel een beetje in paniek waren omdat wij familie hebben die im de buurt (relatief gezien dan) van New York wonen. Dus ondanks dat ik ook nog jong was heb ik het wel een soort van bewust meegemaakt.

Ik weet 11 september nog vrij goed (ik was 15) mede doordat die dag een vader van een vriendin voor zaken in NY was. Toen kwam het nieuws binnen en belde ik haar. Totale paniek en hadden nog niets van haar vader gehoord.

Later bleek dat hij niet goed aangemeld was en lang moest wachten bij de receptie. Hij werd chagrijnig want er werd op hem gewacht. Toen hij bij de lift stond te wachten klapte deze eruit en is hij gaan rennen. Hij durfde z’n gezin pas te bellen toen hij in z’n hotel was.

En ik had een klasgenoot wiens tante in het Pentagon werkte. Die maar niets hoorde en van het slechtste uitging maar ze bleek later vrij die dag.

13 likes

Wow wat heftig en wat een geluk uiteindelijk! Ik snap dat zn familie doodangsten heeft uitgestaan.

Ik was 8 en op de bso hadden de begeleiders het erover en toen mijn moeder me kwam ophalen ginge het er ook gelijk over. Verder kan ik me ook geen live TV herinneren

2 likes

Ik was 11 jaar en kwam uit school. De partner van mijn moeder zat voor de tv en riep dat er een derde wereldoorlog zou komen.

Het was ook zo bizar. Hoor nu nog mijn moeder zeggen "nee joh de vader van X dat kan toch niet’. En ik daarna JAWEL HIJ ZAT ER WEL aan het blùren was, toen ik haar te pakken kreeg.

En inderdaad heel veel geluk want wat als hij wel in een keer door had kunnen lopen.

1 like

Exact dit! Vond het echt erg dat GTST niet kwam die avond. Dus oud genoeg om dingen te herinneren, maar te jong om de impact echt te snappen. Dag erna moesten we op school allemaal tegelijk 3 minuten stilte houden. Ging er in de klas zo’n heel oude zoemer af en het nummer Imagine van John Lennon, moet daar altijd nog aan denken als ik dat nummer hoor

4 likes

Wat ik dan weer wel weet is dat vliegen voor 9/11 een stuk relaxter was.
(Deels ook omdat ik toen niks zelf hoefde te boeken en mn koffers voor me werden ingepakt maar dat is een ander verhaal)

21 likes

Ik zal ook even m’n 9/11-verhaal delen. Ik was een jaar of 13 en zat huiswerk te maken op m’n kamer met de radio aan. Toen hoorde ik iets over doden en gewonden en ik dacht: weer een oorlog en narigheid, nou ja het zal wel weer. Heb ik nog chocola, en welk boek zal ik vanavond gaan lezen.

Pas later die avond drong tot me door dat er toch wel iets ernstigs aan de hand was.

2 likes

Ik was 10 en ik weet nog zo goed dat mijn vader ineens thuis was. Dus ik liep toen super blij naar mijn vader toe en wilde hem alles vertellen over geen idee wat. En mijn vader werdt uit emotie enorm boos want hij wilde naar de tv luisteren en alles horen dus of ik ff mijn harses kon houden.
Ik draaide me om naar de tv en toen schrok ik, mijn moeder heeft toen besloten mij niet verder te laten kijken ivm heftige beelden (mensen die uit het gebouw sprongen). Jaren later kwam ik er achter dat mijn vader zo boos werdt omdat een kennis van hem met regelmaat in het gebouw werkte. Gelukkig werkte de kennis die dag niet vanuit het gebouw.

1 like

Dit is echt een stom iets om geïrriteerd over te zijn, maar ik wil iemand met wie ik series samen kijk. Mensen om me heen met een partner hebben zo vaak dat ze dan samen iets kijken, gewoon chill 's avonds. Maar ik woon alleen en heb geen partner en heb soms gewoon geen zin om in m’n eentje een serie op te zetten, terwijl ik het dan wel leuk zou vinden om samen met iemand te kijken. Mehhh.

(even een break tussen de 9/11 berichten door, oeps. Ik was 8, onderweg naar buiten spelen, geloof dat ik m’n schouders ophaalde en weer doorrende want ik had geen idee wat het betekende)

9 likes

???

Tools, but make it fashion?

6 likes