Wat je even kwijt wil #54

Vrijdag op zaterdag slaap ik altijd zo slecht. Om 1 uur in slaap gevallen en half 6 al wakker? Ik voelde me gisteravond ook onrustig, alsof ik te blij ben dat het weekend is en ik daarvan niet kan slapen😭

Het is nog donker buiten :sob:
Zo maar weer aan de bak

Ik snap je helemaal. Als ik een vriend zou hebben die zou snurken zou ik ook apart willen slapen. Voldoende uren slaap winnen het dan toch echt wel van gezelligheid. Hopelijk heb je toch nog een fijne dag vandaag ondanks je korte nacht!

5 likes

Ugh zo slecht geslapen vannacht. Zo werken tot 5 en vanavond met vriend en ouders uit eten om te vieren dat hij een baan heeft!

9 likes

Ooh wat fijn dat hij een baan heeft!! Veel plezier straks!

Heel veel sterkte!

Ik heb dit al jaren, helaas. Mocht je je ei kwijt willen, weet me te vinden.

@Steady
Pff zo herkenbaar. Mijn vriend snurkt ook vaak, in t begin van onze relatie was dat helemaal niet zo.
Nu ben ik ook alweer wakker en hij ligt nog kabaal te maken.

Ga zo maar naar de sportschool, frustratie eruit werken.
Koekoek, zo vroeg op zaterdag mja

2 likes

Mijn vriend was ook ineens een beetje aan het snurken vannacht en hij trok de dekens helemaal naar zich toe :sweat_smile:. Ik heb hem een por gegeven en daarna werd het beter, kon ik gelukkig nog even verder slapen.

Het voelt wel heel fijn dat het zaterdag is, ik was zo toe aan een ochtend zonder verplichtingen.

1 like

Ik ken een paar stellen die aparte slaapkamers hebben en het is alleen maar goed geweest voor hun relatie. Slaaptekort kan zulke nare dingen doen met je gezondheid en ook op lange termijn. Dat is toch belangrijker dan dat jij slaap inlevert omdat je vriend het misschien niet gezellig vind apart te slapen.

4 likes

Ugghh I feel you. Mijn vriend snurkt maar die schudt ook met z’n hoofd om in slaap te komen en heeft snachts van die terrors waardoor ie uit bed vliegt en slaapwandelt. Soms een paar keer per nacht. Ik slaap de laatste tijd vaak op het logeerbed en dan is t commentaar dat t zo zielig is voor hem om alleen te slapen. En het heeft mijn voorkeur ook niet, maar goed als je nachten slecht slaapt en vooral niet meer in slaap komt, daar ga je zo kapot aan en overdag moet er gewoon gewerkt worden.

1 like

Ugh dit wordt een lange dag, ik ben donderdag gevallen met m’n fiets, bovenop een andere fiets, en nu heb ik zooo’n pijn bij m’n ribben aan de rechterkant. Ademhalen is alleen al vervelend en liggen kan alleen in een paar houdingen :unamused:

@Steady mijn vriend snurkt niet elke nacht maar als hij wel begint met snurken en mij daarmee wakker houdt dan vertrek ik ook naar ons logeerbed. Vind nachtrust wel wat belangrijker dan dat dat raar of niet gezellig zou zijn

1 like

Ik heb mensen uitgenodigd voor de koffie zometeen maar echt letterlijk niks in huis godver. Wel een 3-jarige die NIETS wil op het moment :+1:t2:

Vind je het veel of weinig?

De telefoon van mijn vriend besloot mij vannacht ineens spontaan te bellen. Schrok me rot, dacht op z’n minst dat mijn moeder in het ziekenhuis lag.

Mijn vriend snurkt ook erg. Hij heeft ook zo’n bitje. Helpt een beetje maar alsnog gesnurk. Sinds deze week een nieuw kussen (bamboo kussen van de holland en barrett) en stukken beter.

1 like

Het was weer een lange nacht van wel 5 uur :thumbsup: Vandaag nog een paar uur werken en dan een week vakantie! :dancingbanana:

1 like

Heel herkenbaar. Wij hebben laatst best een pittige ruzie gehad over samen slapen/apart slapen. Er is nog geen oplossing.

1 like

Denk dat het ook echt nog een ouderwets iets is vanuit vroeger: een stel/echtpaar slaapt samen. Punt. Maaaar dat was vroeger. Ik merk echt dat het me begint op te breken en een stuk prikkeliger ben omdat ik gewoon slaap te kort kom. Dus het permanent apart slapen vind ik echt geen gek idee meer. Klinkt misschien egoĆÆstisch maar waarom moet ik belangrijke slaapuren inleveren om maar samen te liggen? Want hij is straks lekker uitgeslapen en ik heb een inkakker.

6 likes

Lijkt me helemaal niet vreemd om dan niet (altijd) samen te slapen. Het is ook niet goed voor jouw welzijn en gezondheid als je chronisch slaaptekort hebt. Misschien dat hij niet zo goed begrijpt hoe vermoeiend het daadwerkelijk is want hij heeft er zelf geen last van en ik snap wel dat hij het gezelliger vindt om samen te slapen, maar dit is ook geen doen. Samen slapen en alleen slapen kan je ook afwisselen natuurlijk, of zoals iemand hier al zei bij hem blijven liggen totdat hij in slaap is en dan zelf ergens anders gaan slapen. Je zei dat jullie al van alles hadden geprobeerd dus dan is een goede nachtrust voor jullie allebei door apart te slapen misschien minder gezellig, maar wel beter dan dat jullie samen slapen en jij uitgeput raakt. Ik neem aan dat hij jouw welzijn ook belangrijk vindt dus dan zal hij toch een beetje begrip moeten hebben hiervoor

3 likes

Gefeliciteerd :partying_face::partying_face::partying_face:

2 likes

Gefeliciteerd :heart::partying_face:

2 likes