Wat je even kwijt wil #54

Zoekt er iemand nog een kat?

4 likes

Wat een leuke katten allemaal :heart_eyes:

1 like

Maar er zit toch een plafond van 250 euro aan? Blijft wel rot natuurlijk, bij mij gaan mijn nieuwe medicijnen alleen van mijn eigen risico af.

Woon je in NL of België?

Volgens Rijksoverheid heb je een plafond van 250 euro als het gedeeltelijk vergoed wordt en kom je daar dus niet boven. Blijft wel zuur joh, vooral als je al een hoge premie hebt.

2 likes

Er was toch een forummer die ook zei van ja ja weer man flu hier en toen bleek haar vriend écht een blindedarmontsteking te hebben? :joy:

16 likes

Dat lijkt me sowieso slim! Ik denk trouwens dat de apotheek bedoelt dat je via terugbetaalregeling.nl de eigen bijdrage van 250 euro kan declareren. De fabrikant vergoed deze dan. Dus daar zou je nog even kunnen kijken alvast. Ik hoop voor je dat het meevalt want hoge zorgkosten zijn nogal shitty.

1 like

Ik ben nu stiekem beetje verliefd op Puck en Fela want heb al 1 verlegen katje die steeds meer bijkomt maar nu een te klein huis voor nog een kat erbij :sob: (en geen buiten).

Kan het niet zo zijn dat er volgens de verzekering een ‘alternatief’ bestaat en je daarom deze medicatie niet meer vergoed krijgt? Ik had dit ook opeens en de apotheek vertelde dat sinds maart dit specifieke medicijn niet meer vergoed wordt door de zorgverzekering. Er is dan een merkloos alternatief beschikbaar en die is goedkoper dus wordt mijn ‘merk’ medicijn niet meer vergoed. Want het merkloze heeft dezelfde werkstof. (Dat bij mij de hulpstoffen in het merkloze medicijn voor problemen zorgen, dat kan volgens de verzekering niet. Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb om dan zelf het verschil te betalen.)

2 likes

Omdat ik over een paar dagen geen student meer ben heb ik besloten ook m’n stuvia account op te heffen, maar uit interesse ging ik even aan de hand van de uitbetalingen uitrekenen wat ik in mijn studententijd verdiend heb aan het verkopen van samenvattingen. Het is in totaal €1637,71 echt holy shit wtf.

72 likes

Ik zou het niet opheffen, ik studeer al 6 jaar niet meer en krijg nog regelmatig een mail dat er een samenvatting is verkocht.

12 likes

Dat was het eerste waar ik ook aan dacht! :joy:

1 like

Oh echt? Ik dacht dat zal op een gegeven moment wel stoppen, mijn eerste samenvattingen verkopen ook minder dan mn nieuwe. Maar dan laat ik ze nog even staan haha, het kost mij ook niks :sweat_smile:

Hoe triest is het gesteld als ik gewoon zin heb om zo naar de action te gaan en lekker schoonmaakspullen te kopen.

16 likes

Haha ja volgens mij ook

1 like

Ik vroeg me af, is er bij jouw uni/hoge school geen regelgeving rond?
Bij mij (BE) heeft de uni al mails gestuurd dat er niks op stuvia verkocht mag worden omdat je eigenlijk de lesinhoud (dat in bezit is van de professor) verkoopt…

1 like

Dat hebben ze liever niet, maar ze hebben er geen regelgeving over naar mijn weten. Ik gebruik trouwens geen aantekeningen uit colleges ofzo voor mijn samenvattingen dus in die zin is het geen probleem.

2 likes

Ah oke, wel lekker cashen zo! Ik zou je account ook nog houden.

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en wat een onzin. Zeker als je een boek samenvat (wat je voor een godsvermogen hebt moeten kopen omdat de onderwijsinstelling je verplicht de nieuwste editie aan te schaffen omdat daarin het lettertype nét anders is), vind ik dat je dat gewoon mag verkopen aan medestudenten die geen zin/geld hebben om dat boek te kopen of zelf niet goed kunnen samenvatten.

10 likes

Ik heb even mijn mail van de uni terug opgezocht en ze halen het volgende aan (staat in onderwijs reglement): Het zonder toestemming van de bevoegde lesgever en desgevallend de auteur tegen betaling en/of met winstoogmerk verspreiden en vermenigvuldigen van alle vormen van cursus- en examenmateriaal (syllabi, oefeningen, presentaties, examenvragen, lesnotities etc.) door de student of derden kan aanleiding geven tot het instellen van een tuchtprocedure tegen de betrokken student(en) overeenkomstig het Tuchtreglement voor Studenten.

1 like

Ik heb de vloeren maar weer eens gedweild en ben soort van trots nu op mezelf. 🥲 Moet dat echt vaker doen (gelukkig loopt bijna niemand hier op schoenen binnen dus kan het gelukkig soms ook wel even wachten).

5 likes