Wat je even kwijt wil #54

Ik heb er echt een tyfushekel aan dat iedereen nu maar denkt dat ik gratis advies geef over hun dier. Dichte vrienden en familie: absoluut, daar help ik met alle liefde (voor zover ik kan). Maar mensen die ik nooit hoor, jaaaaren geleden een connectie mee had maar nu al lang niet meer, hebben het lef om mij even een bericht te sturen en medisch advies te vragen. Ik vind dat zo goedkoop en 9/10 keer moet ik zeggen, ga naar de dierenarts. Ik sta echt op het punt om in mijn Facebook bio te zetten dat ik geen gratis adviespunt ben voor dieren. Ik kan er niet goed mijn vinger opleggen wat me precies zo boos maakt, maar ik denk dat ik het iets respectloos vind hebben. Ik hoor nooit wat van die persoon, maar dan ben ik opeens wel goed genoeg om gratis hulp te voorzien? Wees niet goedkoop op je dier en ga gewoon naar de dierenarts als je je echt zorgen maakt.

24 likes

Ik herken dit helemaal, maar dan voor mensen. Het Ă­s ook gewoon respectloos: geen interesse tonen in jou als mens, maar wel in jouw diensten. Plus je vrije tijd niet respecteren. Ik reageer voortaan gewoon pas uren later, dan heeft men zich meestal gerealiseerd dat ik niet de weg ben voor hun medische vragen, plus ik zeg veel sneller: goede reden om je huisarts te bellen.

10 likes

Ja zo vervelend! Hoe blijf je daar rustig bij? Ik heb echt zin om passief agressief te reageren ‘Bedankt, met mij gaat het goed hoor’ haha. Moet nog een manier vinden om hier mee om te gaan. Voor nu help ik iedereen altijd met zijn/haar vragen, maar ik ben steeds dichter bij afstuderen en ik merk dat ik nu bijna wekelijks berichten krijg. Wat zal dat wel niet zijn eenmaal ik afgestudeerd ben :tired_face:

2 likes

Eerst ging ik overal uitgebreid op in, maar dat doe ik nog zelden. Ik reageer dus sowieso niet direct (want dan ben ik geneigd er wel gedetailleerd op in te gaan) op in te gaan, maar reageer later en bedenk een antwoord waarmee ik er snel vanaf ben en ik toch netjes blijf, maar ook duidelijk wordt dat ik niet the way to go ben.

Kreeg laatst foto’s van een kind: zijn dit waterpokken? Dan zeg ik gewoon: lastig, zou kunnen, kan ook een ander virus zijn, even afwachten hoe het zich ontwikkelt en anders even jullie huisarts bellen, succes!

5 likes

Haha ik vind het een beetje raar om hierop te reageren omdat ik jou in het verleden ook wel eens benaderd heb, maar ik snap dit nu zo goed.
En dat berichtje wat je schrijft vind ik nog super netjes! Ik zou het idee hebben dat je er serieus naar gekeken hebt :joy:

1 like

Oke wow, hoeveel goeds een douche een een verschoond bed kan doen. Ik ben herboren en kan de wereld weer aan :joy:

10 likes

Ah fijn! Ik vond het wel echt zwaar idioot dat er mensen zijn die je een leeg persoon noemen omdat je niet per se uitgesproken hobby’s hebt? Heb je deze mensen nodig in je leven?

4 likes

Ik zou dat ook gewoon letterlijk terugsturen naar die mensen hoor, dat ze naar hun dierenarts moeten gaan. Je bent toch geen gratis informatiepunt doei hahah

1 like

Ik reageer niet eens meer op berichten van mensen die echt precies geen onderdeel meer zijn van mijn leven, maar die wel denken dat waar ik werk vast wel aandacht wil besteden aan hun ponykamp, eendenasiel of lamme takken-bandje. Ik krijg echt zo vaak berichtjes met ‘heee misschien wel leuk voor jullie!’ en dan iets totaal onbelangrijks. Zonder eerst even een ‘hoe is het’ of whatever.

Dat we ooit in het verleden dezelfde lucht hebben ingeademd, is blijkbaar een vrijpas?

2 likes

Ohhhh het is introductie week of niet
Hoor de hele dag al gegil en zingen cq lallen hiernaast :sob:

1 like

Haha ik weet niet heel precies wat jij doet, maar jouw werkgever is toch sowieso niet de juiste partij voor dit soort onzin? Snap niet dat die mensen dat zelf niet kunnen filteren

Dit is trouwens wel precies de reden dat ik niet graag vertel wat voor werk ik doe. Mensen denken meteen dat je iets voor ze kan betekenen. Nee

4 likes

Om deze rare zomervakantie die niet echt als vakantie aanvoelde af te sluiten maar sushi besteld. En bubbelthee o.i.d. want anders kwam ik niet aan het benodigde bedrag voor bezorging. :blush:

14 likes

:heart: Een appeltaart aan het bakken. Heb hem extra zout gemaakt, want stond ineens boven de appels te huilen (alles is oké).

27 likes

Love dit soort weekendbeschrijvingen. Keep 'm coming, single vrouwen living their best life. Flauw, maar ik krijg daar wel helemaal positieve gevoelens van en ook zin om lekker op mijn manier mijn dagen in te delen. Net als de posts van @monkeyslut

3 likes

Heb 2 nachten in een heel rustig dorp geslapen en dat voelt dan voor mij echt alsof ik op een vakantiepark ben ofzo, rust, ruimte en groen. Nu weer thuis in de stad en moet helemaal wennen aan alle geluiden buiten en drukte onder m’n raam

3 likes

Vanavond bananenbrood gebakken en voor 5 avonden eten gekookt. Helft in de vriezer voor later deze week of volgende week. Na het koken was ik zo moe dat geen zin meer had voor vanavond en dus maar diepvries pizza heb gegeten :joy:

8 likes

Bakte net bananenbrood maar halverwege zag ik opeens vet veel uit de vorm lekken op de ovenbodem. Dacht fuck it, dit heb ik niet gezien, ik laat hem lekker doorgaan want had al helemaal trek erin. Thank god is ie alsnog gewoon lekker geworden :takingbow: Al het gelekte beslag (een flinke berg) was ook gewoon verder gaan bakken dus kon alles ook nog makkelijk eruit schrapen.

Wow huh 2 posts over bananenbrood in dezelfde minuut @Strawberry

13 likes

Mijn buurvrouw speelt heel vaak piano en echt super mooi, nu ook weer, lig helemaal zen op de bank :heart:

22 likes

Ik dacht net weer dat er ingebroken was dus ik ga morgen lekker de hele dag mijn eigen puinzooi opruimen :heart: Wanneer word ik nou eens zo volwassen om het bij te houden?

1 like

Als de assistente je vraag aanneemt en beantwoord (eventueel na overleg met de huisarts) wordt een zelfde consult gedeclareerd dan wanneer je de huisarts rechtstreeks spreekt. Er is geen apart tarief voor de assistente of de huisarts, er bestaat alleen kort (<5 minuten), regulier (5-20min) en lang (>20min).