Misschien had je het al verteld, maar wat is er aan de hand?? Nu wel terug uit het ziekenhuis dus? Take care!
Niemand zal je een aansteller vinden, ik hoop dat je morgen echt contact durft op te nemen. Desnoods je partner vragen? Je hebt al zo lang last nu, moet snel over zijn
Er zijn mensen die bang zijn om alleen te blijven of bang dat ze het financieel niet alleen zullen redden (te afhankelijk van de ander), anderen zijn beschadigd door eerdere relaties, hebben thuis geen goed voorbeeld gehad, of komen uit een bepaalde cultuur waar andere normen gelden. Om die eerder opgesomde redenen is het voor mij ook maar beperkt te begrijpen waarom bijvoorbeeld een oud-collega en een vriendin nog samen met hun partner zijn. Maar ja het zijt zo. En een punt achter een relatie zetten in deze huidige tijd zal ook niet makkelijk voor velen zijn.
Euh met die klachten kun je gewoon de hap bellen. Voor jezelf opkomen!
Sterkte en beterschap.
Zit wel een kern van waarheid in denk ik! Vriendin van me heeft sinds kort iets met een kerel die niet vaak genoeg douchet en dan stinkt. Snap er niks van? Ze zegt dan ‘goh zou je niet eens douchen’? En dan zegt hij ja en doet het vervolgens niet tot hij van huis weg moet. Zit je dan met zo’n stinkerd naast je.
Overigens ben ik soms bereid een oogje dicht te knijpen aan het begin van een relatie omdat mensen verschillende waarde hechten aan dingen. Dus dat de een iets ziet als gebrek aan respect (snel weg moeten en dan zwaaien ipv een kus) en de ander dit niet erg vindt
Ai, krampen zijn wel kut ja, helpt een kruikje daar misschien tegen?
Ik zie nog wel mogelijkheden in je pijnstilling, paracetamol mag je namelijk 4x/dag (en dan twee tabletten per keer, dus 1000mg). In het ziekenhuis hanteren wij het volgende schema:
8.00: paracetamol + naproxen
12.00: paracetamol
14.00: naproxen
18.00: paracetamol
22.00: paracetamol + naproxen
Pijnstilling op vaste tijdstippen innemen helpt om een spiegel op te bouwen, zodat de ‘doorbraakpijn’ hopelijk te hanteren blijft. Maar als het met bovenstaand schema niet lukt om de pijn op een hanteerbaar niveau te krijgen, bel dan alsjeblieft (desnoods vanavond). Dan vinden ze je maar een zeikerd, maar het gaat om JOUW lichaam en JOUW gezondheid.
Soms is het ook steeds je eigen grens oprekken tot het niet meer kan en het knapt. En dan is het genoeg geweest en stop je ermee (in mijn geval).
Ja, doen! En als je het spannend vindt, laat dan iemand anders voor je bellen (partner/ouder)? Je kunt altijd de telefoon nog over nemen dan, maar ze moeten dit soort klachten wel echt serieus nemen hoor. Het is dan misschien geen echte toename van pijn in jouw ogen, maar met dat schema aan pijnstillers moet je wel gewoon dagelijkse dingen (douchen/eten maken/rondje om het huis lopen) kunnen doen. Zo niet, dan is je pijnstilling op dit moment niet geoptimaliseerd voor de klachten die je hebt.
(En mocht je bellen en iemand aan de lijn krijgen die je een aansteller vindt: helaas heb je overal rotte appels rondlopen. Ik, als verpleegkundige, ben juist erg blij als iemand belt, al is het maar voor tips. Druk dat mensen bij ontslag ook altijd op het hart. Je hebt er alleen jezelf mee als je vannacht in je bed ligt te draaien omdat je niet kunt slapen door pijn/piekeren, dus doe het jezelf ook niet aan!)
Ik hoop echt dat ik jou een keer ga treffen als het nodig is, je klinkt echt als een fijne verpleegster
Ah, dat is lief! Maar ik hoop niet dat je me tegen gaat komen, ik werk op een oncologie-afdeling En straks als docent, dat zou minder erg zijn haha
Ik heb er echt een tyfushekel aan dat iedereen nu maar denkt dat ik gratis advies geef over hun dier. Dichte vrienden en familie: absoluut, daar help ik met alle liefde (voor zover ik kan). Maar mensen die ik nooit hoor, jaaaaren geleden een connectie mee had maar nu al lang niet meer, hebben het lef om mij even een bericht te sturen en medisch advies te vragen. Ik vind dat zo goedkoop en 9/10 keer moet ik zeggen, ga naar de dierenarts. Ik sta echt op het punt om in mijn Facebook bio te zetten dat ik geen gratis adviespunt ben voor dieren. Ik kan er niet goed mijn vinger opleggen wat me precies zo boos maakt, maar ik denk dat ik het iets respectloos vind hebben. Ik hoor nooit wat van die persoon, maar dan ben ik opeens wel goed genoeg om gratis hulp te voorzien? Wees niet goedkoop op je dier en ga gewoon naar de dierenarts als je je echt zorgen maakt.
Ik herken dit helemaal, maar dan voor mensen. Het ís ook gewoon respectloos: geen interesse tonen in jou als mens, maar wel in jouw diensten. Plus je vrije tijd niet respecteren. Ik reageer voortaan gewoon pas uren later, dan heeft men zich meestal gerealiseerd dat ik niet de weg ben voor hun medische vragen, plus ik zeg veel sneller: goede reden om je huisarts te bellen.
Ja zo vervelend! Hoe blijf je daar rustig bij? Ik heb echt zin om passief agressief te reageren ‘Bedankt, met mij gaat het goed hoor’ haha. Moet nog een manier vinden om hier mee om te gaan. Voor nu help ik iedereen altijd met zijn/haar vragen, maar ik ben steeds dichter bij afstuderen en ik merk dat ik nu bijna wekelijks berichten krijg. Wat zal dat wel niet zijn eenmaal ik afgestudeerd ben
Eerst ging ik overal uitgebreid op in, maar dat doe ik nog zelden. Ik reageer dus sowieso niet direct (want dan ben ik geneigd er wel gedetailleerd op in te gaan) op in te gaan, maar reageer later en bedenk een antwoord waarmee ik er snel vanaf ben en ik toch netjes blijf, maar ook duidelijk wordt dat ik niet the way to go ben.
Kreeg laatst foto’s van een kind: zijn dit waterpokken? Dan zeg ik gewoon: lastig, zou kunnen, kan ook een ander virus zijn, even afwachten hoe het zich ontwikkelt en anders even jullie huisarts bellen, succes!
Haha ik vind het een beetje raar om hierop te reageren omdat ik jou in het verleden ook wel eens benaderd heb, maar ik snap dit nu zo goed.
En dat berichtje wat je schrijft vind ik nog super netjes! Ik zou het idee hebben dat je er serieus naar gekeken hebt
Oke wow, hoeveel goeds een douche een een verschoond bed kan doen. Ik ben herboren en kan de wereld weer aan
Ah fijn! Ik vond het wel echt zwaar idioot dat er mensen zijn die je een leeg persoon noemen omdat je niet per se uitgesproken hobby’s hebt? Heb je deze mensen nodig in je leven?
Ik zou dat ook gewoon letterlijk terugsturen naar die mensen hoor, dat ze naar hun dierenarts moeten gaan. Je bent toch geen gratis informatiepunt doei hahah
Ik reageer niet eens meer op berichten van mensen die echt precies geen onderdeel meer zijn van mijn leven, maar die wel denken dat waar ik werk vast wel aandacht wil besteden aan hun ponykamp, eendenasiel of lamme takken-bandje. Ik krijg echt zo vaak berichtjes met ‘heee misschien wel leuk voor jullie!’ en dan iets totaal onbelangrijks. Zonder eerst even een ‘hoe is het’ of whatever.
Dat we ooit in het verleden dezelfde lucht hebben ingeademd, is blijkbaar een vrijpas?
Ohhhh het is introductie week of niet
Hoor de hele dag al gegil en zingen cq lallen hiernaast