Af en toe je groot licht aanzetten als er verder niemand in dr buurt is. Helpt mij goed. Succes!
Gelijk? Die stomme reclames komen van mij part al veel te lang op tv
Ik zit in een intercity die ik nog nooit heb gezien, lijkt nieuw. Maar die andere nieuwe intercityâs zijn nog helemaal niet zo oud.
Oh en de WiFi doet het niet of course đ„Č
Nee mistlamp is anders. Je moet even in je auto kijken waar de knopjes precies bevinden en even uitproberen of even op YouTube kijken naar je type auto. Mistlicht mag echt alleen bij dichte mist.
Maak je geen zorgen, het is even wennen, maar autorijden op een donkere weg is heel erg fijn! De witte lijnen reflecteren, dus je ziet zo ook hoe de weg loopt. Op een of andere manier vind ik het donker juist lekker rustig aan mijn ogen.
Als je je groot licht aan zet gaat er een blauw lampje branden op je dashboard. Dat is ook het licht waarmee je kunt flitsen. Die heeft hetzelfde teken van de lamp, maar dan met rechte strepen ervoor in plaats van schuine.
Pfff echt jonge, kan zo kwaad worden. Ik liep net in de stad en een moeder werd echt heeel kwaad op haar zoontje. Rukte hem echt aan zijn arm de winkel uit en keihard schreeuwen. Ze zei dingen als ik ben je echt zat wat ben jij een akelig kutjong ik ga straks al je spullen voor de auto gooien. Dus mensen zaten natuurlijk raar te kijken (waaronder ik) en ze schreeuwde me toe âdraai je fucking hoofd het is mijn kindâ blablabla.
En haar vriend/zijn vader deed ook gewoon mee.
En ik zei gewoon niks? Ik zat haar wel aan te kijken van wat de fuck ben jij aan het doen? Maar verder was ik stil, net zoals iedereen in die winkelstraat. Wat had ik kunnen doen?
Yooo ik ben zo kwaad!! Het Europees Parlement wil (bepaalde) antibiotica gebruik voor dieren volledig verbieden. Wat betekent dat als jouw dier ziek wordt (tgv bacteriĂ«le infectie), kan sterven omdat er geen antibiotica meer zal mogen gegeven worden. Ik deel dit dus op mijn sociale media, zegt iemand dat we âwe wel moetenâ ??? Haha? Dus dieren mogen eraan doodgaan maar mensen natuurlijk weer niet. Verbieden heeft toch geen zin joh, genoeg misbruik in de humane geneeskunde ook. Beter sensibiliseren en meer onderzoek naar antibacteriĂ«le middelen is de oplossing.
Bij mij (Peugeot 107) gaat mân groot licht aan als ik de linker hendel bij mân stuur naar voren duw. Volgens mij is dat bij meer autoâs zo. Het is iets anders dan je mistlamp, die heb ik alleen aan de achterkant en niet aan de voorkant.
Je kan eventueel de handleiding van de auto opzoeken op internet! Dat doe ik ook weleens als ik een auto huur oid.
Sowieso ook daar, maar er is echt veel sensibilisering in de opleiding. Ik denk dat het gewoon niet enkel bij dierenartsen is, maar ook veel bij humane artsen. Dus nogal drastisch om een beroepsgroep uit te sluiten van antibiotica en dieren dan maar te laten sterven.
Dit maakt mij echt woest, de mens verziekt zoveel en dan moeten de dieren er maar onder lijden. Weet je toevallig als er een petitie is?
Deze heb ik getekend, maar ik denk dat dit enkel voor dierenartsen is⊠Open Letter - Delegated Act on Antibiotics for Humans
jammer genoeg vind ik niet veel meer petities dan dit
Zo naar om te zien en verschrikkelijk voor dat kindje.
Had laatst ook zoiets in de super en deed ook niks⊠Weet achteraf nog niet wat ik had kunnen doen
Ik was net de hond aan het uitlaten toen ik aan de praat raakte met een jongetje van 13, die de hond zo leuk vond en toen me helemaal om zijn vinger wond door te vragen of hij de hond uit mocht laten als wij niet thuis waren, wel voor geld, want hij had âeen crushâ en die was bijna jarig en hij had geld nodig om een cadeautje te kopen - en hij was heel goed met honden hoor!
Wat een held.
Pff, wat belachelijk! Dan zou mijn kat dus dood zijn nu omdat antibiotica niet zou mogen. Hij heeft net een alvleesklierontsteking gehad.
Oja om even duidelijk te zijn, het gaat om bepaalde antibiotica maar er bestaat dus nog geen lijst van⊠enkel criteria. Maar het zal vast om kritische antibiotica gaan. Die mag je als dierenarts pas gebruiken als laatste redmiddel. Maar het zal maar net jouw kat zijn die resistent is aan bepaalde antibiotica en dat laatste redmiddel niet meer mag hebbenâŠ
@inezweski Ja dat weet ik dus niet zeker⊠Hier een linkje met de wetgeving: EUR-Lex - C(2021)3552 - EN - EUR-Lex
Ik denk dat als die specifieke kritische antibiotica ook bij mensen gebruikt wordt, het dus de bedoeling is dat die enkel nog voor mensen zal gebruikt worden en niet meer voor dieren.
Ja, inderdaad. Geen idee wat mijne nu verder heeft gehad.
Mijn vader kwam straks langs op het werk en toen moest 'ie even vermelden dat ik toch wel dik 10 kilo te zwaar ben en âMaAr eEns KoOlhYdrAaTarM mOeT GaaN ETeNâ. Fuck off man, ik ben jarenlang âdunâ geweest en hij âdikâ en nu Ăk wat zwaarder ben en hij is afgevallen moet ik het telkens aanhoren Pffff