Lastig hoor, ik snap jouw standpunt, maar aan de andere kant zal het maar je moeder zijn die door antibioticaresistentie niet meer behandeld kan worden en doodgaat. Ik heb toevallig deze week onderwijs gehad over antibioticaresistentie, maar ik kan de getoonde grafiekjes even niet vinden. Huisdieren zullen het probleem niet zijn, maar striktere regels in de veehouderij hebben in Nederland de toename van resistentie bij mensen stopgezet, in de rest van Europa loopt resistentie op, hier niet meer. Nederland schrijft het minste antibiotica van Europa voor aan mensen, de grote/makkelijke maatregelen/het laaghangend fruit zijn hier nu genomen en nu moeten we moeilijkere dingen doen om nog meer verbetering te krijgen.
Ben het zeker wel met je eens dat in de rest van Europa nog heel veel te winnen valt op andere gebieden, zoals bij mensen.
Maar ik denk dat we alles moeten doen, elke maatregel, want wat we nu doen is absoluut niet genoeg en als we zo doorgaan als nu hebben we in 2050 geen bruikbare antibiotica meer over, dan gaan we echt terug naar de middeleeuwen en gaan er mensen overlijden aan steenpuisten of oorontstekingen.
Dit is de toename tussen 2010 en 2014.