Wat je even kwijt wil #54

Pff ik merk dat ik al helemaal zenuwachtig ben voor mijn sollicitatiegesprek van deze week. Het is ook de eerste baan waar ik op solliciteer wat echt helemaal aansluit op mijn wensen :grimacing:

7 likes

OkƩ ik ga verhuizen.
Mijn kind van 2 net: ā€œik zie een spook! Hij zit in de keuken!ā€ En 3 seconden laten; ā€œkijk nu zit hij op mijn puzzelā€ā€¦. ā€œEn nu op mijn boomā€ (zo’n speelgoed boom).

Hij zat ook helemaal gebiologeerd te kijken en het zo te volgen met z’n ogen.
:sob:

43 likes

Ik zit in een huisje met bad en ik dacht een badbruisbal zonder glitter te hebben gekocht bij de lush. Eindstand: alles onder de glitter :thumbsup:

8 likes

Ik ga zo een spray tan halen en vind het echt spannend :flushed:

5 likes

Ik geniet echt van m’n hond die helemaal losgaat in de plassen. Waarom kunnen (de meeste) mensen niet gelukkig worden van dat soort dingen

10 likes

Oh ik kan daar ook wel van genieten hoor! Vooral als ik besef dat die natte hond dan niet met mij mee naar huis gaat

10 likes

Oh nee haha ik bedoelde dat wij niet van die alledaagse dingen gelukkig lijken te worden (zoals dus regen en plassen)

3 likes

Dit is 1 van de redenen waarom ik nu dus een spiraaltje wil. Vond de pil 3 keer niets destijds (maar vooral achteraf).

1 like

Ik heb volgende week een sollicitant op gesprek, mochten we elkaar treffen komt vast goed :wink:

2 likes

In andere landen, dacht vooral de Oostbloklanden, zijn ze toch ook bezig met fagen o.i.d. die ook een soort antibiotica werking hebben? Is dat idd een manier of is dat niet echt een optie?

Ja, daar heb ik ook ooit eens een docu over gezien. Vet interessant!

1 like

Oh leuk! Weet je nog welke documentatie dat was toevallig?

Als ik het terugzoek was het een programma van ā€œdokters van morgenā€ over bacteriofagen
En als je er op zoekt zie je dat ze er in Nederland nu ook langzaam meer mee bezig zijn

2 likes

Ik heb nagels laten zetten (biab) voor mm bruiloft gisteren maar sinds vandaag word ik heeelemaal kriegel van het gevoel en kan ik alleen maar denken aan dat het er affffff moet. Als het morgen nog zo voelt ga ik aan de slag

1 like

In het UMCU zijn ze er geloof ik nu ook mee bezig. Die ene groep in GeorgiĆ« (dacht ik?) is er helemaal enthousiast over, in Leuven zijn ze er ook mee bezig (en iets verder mee dan hier), maar er zitten nog wel veel praktische bezwaren aan is mij uitgelegd. Je moet de bacterie exact identificeren, opkweken en dan de bacteriofaag vinden die daar precies ā€˜op past’. Dat kan snel gaan, maar ook heel lang duren. Dat maakt het geschikt voor selecte groepen, bijvoorbeeld met hele langzame sluimerende infecties waarvoor ze jarenlang onderdrukkende antibiotica moeten slikken. Maar een patiĆ«nt die vandaag binnenkomt in diepe shock van een bacteriĆ«le infectie ga ik er waarschijnlijk niet mee kunnen helpen, want voordat we de exacte bacterie hebben gevonden en opgekweekt (als dat al lukt) is de patiĆ«nt al dood zonder behandeling.
Maar de hoop is natuurlijk dat ze in de toekomst bepaalde cocktails kunnen maken voor veelvoorkomende infecties, dat moet allemaal nog uitgezocht worden.

6 likes

Een kat schijnt heel lastig zelf uit de boom te kunnen. Erin is makkelijk, gewoon omhoog klauwen, maar die methode werkt niet meer uit als ze eruit willen :joy:
Lange leve de brandweer!

Ahh mijn ouders zijn 50 jaar samen, ze noemen het zelf ā€œ50 jaar verkeringā€ en sturen hele schattige selfies vanaf hun vakantieadres :pleading_face:

63 likes

Ik liep net in de stad en opeens denk ik: ik heb geen bh aan. Wtf, echt nog nooit gehad.:joy:

15 likes

Ik zat gisteren zo lang in bad, dat m’n chips die ik mee had genomen taai was geworden van de vochtigheid. Dat is wel een recordje hoor.

13 likes

Ik verga van de tijd van de maand-buikpijn en mijn date komt vanavond. Hopelijk zakt het voor die tijd weg :sweat_smile: