LIJKENLUCHT?!
Hoort dat niet? Dit vond ik ook mooi:
Hoewel de vrijwilliger een warme, vochtige omgeving voor de plant creƫerde en hem bemestte met een speciaal mengsel, was het lang spannend of de plant echt tot bloei zou komen.
Het is heel bijzonder wat een auto doet met mensen. Door het werk van mijn vriend rijden we ook in verschillende autoās. Bij sommige autoās heb je ook totaal geen credits. Dan maak je een klein foutje en heb je gelijk een middelvinger of mensen geven je expres weinig ruimte.
Ik zit bij mijn oma een film te kijken en er komt ineens een seksscene voorbij. Dat is ongemakkelijk 
Mensen hebben het altijd over āja ik snap wel als die studenten niet zo veel kunnen betalenā, maar nu ik geen student meer ben, is het juist krapper? Had als student niet zoveel geld maar met wat ik had kon ik dus over het algemeen doen wat in wilde (had wel school en telefoon etc). Ook toen ik op kamers zat kon ik meer uitgeven dan nu; een koophuis met alles wat er bij komt en wil ook nog serieus sparen dus ik kan echt niet elke week uiteten of elke maand een nieuwe garderobe. Heb het echt niet slecht hoor maar heb het idee dat sommige mensen doen alsof je na je studententijd onbeperkt geld hebt? 
Ja maar⦠je hebt een huis haha. Als je die niet had gekocht zou je toch ook veel meer geld hebben dan toen je nog studeerde.
Hahah ja tuurlijk, maar kan (wil) niet voor altijd bij mijn ouders wonen. Voor mensen die thuis blijven wonen na hun studie (ik was al relatief oud toen ik afstudeerde trouwens) is het vaak wel een groot verschil natuurlijk.
Dan ben jij mijn grote voorbeeld. Ik moet er aankomend jaar wanneer ik 33 ben ook aan geloven (al heb ik op een roze maandag als 18-jarige enkele lessen gehad.). Merk dat ik mij sinds de coronacrisis toch aan ben gaan ergeren dat ik afhankelijk ben van de benenwagen, openbaar vervoer en mijn fietskunsten.
Maar dat ligt dan toch vooral aan leefstijlinflatie? Je kunt nu ook op kamers gaan wonen en meer overhouden, maar de meeste mensen willen en gaan ook gewoon steeds duurdere dingen kopen. Over het algemeen hebben studenten nu eenmaal een veel kleiner inkomen dan bij een fulltime baan. Dat je ook meer uitgeeft is wat anders
Mag deze post naar het First world problem topic
je hebt een huis kunnen kopen?
Edit: en je bent óók nog serieus aan het sparen ernaast. Ik word een beetje nijdig van deze post
Ik heb vandaag voor het eerst van mān leven getankt en nu zijn al mān rijlessen al helemaal zinloos geweest want ik ga voor altijd overal op de fiets heen
Ik heb ongeveer 75 euro per week vrij te besteden en mag toch hopen dat dat meer wordt met een vaste baan
Onder krap zitten verstaat men over het algemeen dat je lastig je vaste lasten kan betalen, dus überhaupt niks over hebt om te sparen. In dit geval is willen sparen de reden waarom je minder vrij te besteden inkomen hebt, maar een direct gevolg van een eigen keuze. Als je wilt spenden, kun je er toch voor kiezen om minder te sparen? Ik ken persoonlijk niemand die denkt dat je onbeperkt geld hebt als je niet meer studeert 
Het is wel zo dat ik als student minder vaste lasten had. Met ā¬900 kwam ik rond toen, nu heb ik met ā¬900 nog niet eens mijn huis betaald. Lifestyle inflatie zoals al werd gezegd. Maar daar staat ook tegenover dat ik zowel absoluut als procentueel veel meer over houd na vaste lasten nu ik werk dus ik voel me priviliged as fuck dat ik zo goed terecht gekomen ben. Ook al kies ik er net als jij voor om relatief weinig geld te besteden aan leuke dingen en veel te sparen
Lol ja en de dingen die genoemd worden kon ik ook niet als student (altijd veel gewerkt en waar nodig ook geleend maar ook dan dus niet)
Ik denk dat ik het wat verkeerd heb verwoord; ik bedoel helemaaal niet dat ik het slecht heb oid (wat ik overigens vooral te danken heb aan samenwonen met mijn vriend want chronisch ziek = niet (veel) kunnen werken = zelf nog steeds niet veel inkomen/uitkering dus als ik geen vriend had gehad dan had mijn leven en mijn toekomst er 300x anders uit gezien) en voel me ontzettend geprivileerd dat ik (in deze tijd) een huisje heb, kan sparen en elke avond eten heb. Heb laatst toevallig nog op iemand gereageerd hoe blij je mag zijn als je kan sparen om op vakantie te gaan (include me) dus daar ben ik me zeker van bewust en ben ik absoluut dankbaar voor.
Sorry als ik mensen heb gekwetst. Ik merk dat ik het lastig vind om te zeggen wat ik wel bedoel en ga ook niet nog een poging doen want ik wil niet nog meer mensen kwetsen met woorden die ik niet zo bedoel.
Wat ik wel nog even recht wil zetten; ik bedoelde ook niet dat ik het erg vind dat ik niet elke maand nieuwe kleren heb of vaak uit eten ga oid (zal wat zijn). Vind het alleen irritant dat sommige mensen (in mijn nog meer priviligeerde omgeving waar bijna iedereen gezond is en een fulltime baan heeft) verwachten dat dat wel kan. Al ligt dat natuurlijk eerder aan de ander zijn verwachtingen.
ĆĆ©n avond moest ik oppassen voor de kat en hond van mān ouders, en de kat ontsnapt letterlijk toen ik de voordeur 5 seconden op een kier had staan. Moet ik dus de rest van de avond āPSPSPSPPSPSā staan roepen terwijl ik nu in bad had kunnen liggen marineren.
I gotta feeling van de black eyed peas is echt het kutste nummer ooit
Ohhhh nee heb echt slechte herinneringen aan dat nummer. Toen ik er helemaal doorheen zat tijdens de Nijmeegse Vierdaagse en half jankend de pijn aan het wegpuffen was op de beat van i got a feeling. Voel de pijn meteen weer als ik eraan denk