Ja ik heb altijd in relatief vrij grote auto’s gereden (van moeder, werk, ex) maar vorig jaar een tijdje een fiat500 geleased. Ik heb het andersom ervaren; zo ongeduldig en aso gingen mede weggebruikers met me om, altijd (wanneer er geen enkele reden was) proberen in te halen, bumperkleven. Wereld van verschil, besprak het met een collega en zij had dezelfde ervaring. Alsof je niet als volwaardige deelnemer werd gezien. Heel gek
Ok tussen update het is chill. Lekker betaald fietsen
Ligt er aan of die mee gaan of niet. Een sowieso niet.
Ja grappig is dat hé! Merk je ook verschil op de weg? Met echt een auto rijdt het 100x chiller dan met zo’n koekblikje. Althans anderen lijken je wat serieuzer te nemen en geven meer ruimte etc. (maar dat gaat weer teniet als het een auto is die vooral met aso’s geassocieerd word)
@Scorpiovibes ja precies! In de audi was het chiller dan in de micra waar ik later in reed. Golf is beetje op het randje van aso auto dus dat was altijd ook wel bijzonder
Nee dit heb ik ook! Kwestie van wennen haha
Ja, in mijn eigen auto rijd ik bijna altijd op de rechterbaan (tenzij ik vrachtwagens inhaal op de snelweg ofzo) en met de auto van mijn vriend ga ik veel vaker links staan en rijden. Merk ook dat ik eerder er langs gelaten wordt op de snelweg bijvoorbeeld als ik aan kom rijden via de linkerbaan, dat mensen dan opzij gaan. En ik ben ook eerder geneigd te snel te rijden maar dat is meer omdat hij zo soepel rijdt t.o.v. mijn eigen auto dan dat ik dat expres doe. Ik voel me ook ‘stoerder’ in de auto van mijn vriend merk ik. (Niet echt een juiste term maar kan even niets beters bedenken om het te omschrijven)
Haha, mijn vriend heeft ook een auto waar anderen van denken dat ‘ie veel waard is, hij is vooral duur in de maand. Ik rij prima, heb geen rijangst en stap zo een andere auto in maar ik word zo zenuwachtig van dat ding. Ik blokkeer echt door die specifieke auto, kan spontaan niet meer parkeren maar ook op de weg zelf word ik nerveus. Je ziet dan iemand nogal onhandig doen in een luxe ogend ding.
Ik moest wel even gniffelen
LIJKENLUCHT?!
Hoort dat niet? Dit vond ik ook mooi:
Hoewel de vrijwilliger een warme, vochtige omgeving voor de plant creëerde en hem bemestte met een speciaal mengsel, was het lang spannend of de plant echt tot bloei zou komen.
Het is heel bijzonder wat een auto doet met mensen. Door het werk van mijn vriend rijden we ook in verschillende auto’s. Bij sommige auto’s heb je ook totaal geen credits. Dan maak je een klein foutje en heb je gelijk een middelvinger of mensen geven je expres weinig ruimte.
Ik zit bij mijn oma een film te kijken en er komt ineens een seksscene voorbij. Dat is ongemakkelijk
Mensen hebben het altijd over ‘ja ik snap wel als die studenten niet zo veel kunnen betalen’, maar nu ik geen student meer ben, is het juist krapper? Had als student niet zoveel geld maar met wat ik had kon ik dus over het algemeen doen wat in wilde (had wel school en telefoon etc). Ook toen ik op kamers zat kon ik meer uitgeven dan nu; een koophuis met alles wat er bij komt en wil ook nog serieus sparen dus ik kan echt niet elke week uiteten of elke maand een nieuwe garderobe. Heb het echt niet slecht hoor maar heb het idee dat sommige mensen doen alsof je na je studententijd onbeperkt geld hebt?
Ja maar… je hebt een huis haha. Als je die niet had gekocht zou je toch ook veel meer geld hebben dan toen je nog studeerde.
Hahah ja tuurlijk, maar kan (wil) niet voor altijd bij mijn ouders wonen. Voor mensen die thuis blijven wonen na hun studie (ik was al relatief oud toen ik afstudeerde trouwens) is het vaak wel een groot verschil natuurlijk.
Dan ben jij mijn grote voorbeeld. Ik moet er aankomend jaar wanneer ik 33 ben ook aan geloven (al heb ik op een roze maandag als 18-jarige enkele lessen gehad.). Merk dat ik mij sinds de coronacrisis toch aan ben gaan ergeren dat ik afhankelijk ben van de benenwagen, openbaar vervoer en mijn fietskunsten.
Maar dat ligt dan toch vooral aan leefstijlinflatie? Je kunt nu ook op kamers gaan wonen en meer overhouden, maar de meeste mensen willen en gaan ook gewoon steeds duurdere dingen kopen. Over het algemeen hebben studenten nu eenmaal een veel kleiner inkomen dan bij een fulltime baan. Dat je ook meer uitgeeft is wat anders
Mag deze post naar het First world problem topic je hebt een huis kunnen kopen?
Edit: en je bent óók nog serieus aan het sparen ernaast. Ik word een beetje nijdig van deze post
Ik heb vandaag voor het eerst van m’n leven getankt en nu zijn al m’n rijlessen al helemaal zinloos geweest want ik ga voor altijd overal op de fiets heen
Ik heb ongeveer 75 euro per week vrij te besteden en mag toch hopen dat dat meer wordt met een vaste baan