Wat je even kwijt wil #55

Onder krap zitten verstaat men over het algemeen dat je lastig je vaste lasten kan betalen, dus überhaupt niks over hebt om te sparen. In dit geval is willen sparen de reden waarom je minder vrij te besteden inkomen hebt, maar een direct gevolg van een eigen keuze. Als je wilt spenden, kun je er toch voor kiezen om minder te sparen? Ik ken persoonlijk niemand die denkt dat je onbeperkt geld hebt als je niet meer studeert :joy:

Het is wel zo dat ik als student minder vaste lasten had. Met €900 kwam ik rond toen, nu heb ik met €900 nog niet eens mijn huis betaald. Lifestyle inflatie zoals al werd gezegd. Maar daar staat ook tegenover dat ik zowel absoluut als procentueel veel meer over houd na vaste lasten nu ik werk dus ik voel me priviliged as fuck dat ik zo goed terecht gekomen ben. Ook al kies ik er net als jij voor om relatief weinig geld te besteden aan leuke dingen en veel te sparen

20 likes

Lol ja en de dingen die genoemd worden kon ik ook niet als student (altijd veel gewerkt en waar nodig ook geleend maar ook dan dus niet)

3 likes

Ik denk dat ik het wat verkeerd heb verwoord; ik bedoel helemaaal niet dat ik het slecht heb oid (wat ik overigens vooral te danken heb aan samenwonen met mijn vriend want chronisch ziek = niet (veel) kunnen werken = zelf nog steeds niet veel inkomen/uitkering dus als ik geen vriend had gehad dan had mijn leven en mijn toekomst er 300x anders uit gezien) en voel me ontzettend geprivileerd dat ik (in deze tijd) een huisje heb, kan sparen en elke avond eten heb. Heb laatst toevallig nog op iemand gereageerd hoe blij je mag zijn als je kan sparen om op vakantie te gaan (include me) dus daar ben ik me zeker van bewust en ben ik absoluut dankbaar voor.

Sorry als ik mensen heb gekwetst. Ik merk dat ik het lastig vind om te zeggen wat ik wel bedoel en ga ook niet nog een poging doen want ik wil niet nog meer mensen kwetsen met woorden die ik niet zo bedoel.

Wat ik wel nog even recht wil zetten; ik bedoelde ook niet dat ik het erg vind dat ik niet elke maand nieuwe kleren heb of vaak uit eten ga oid (zal wat zijn). Vind het alleen irritant dat sommige mensen (in mijn nog meer priviligeerde omgeving waar bijna iedereen gezond is en een fulltime baan heeft) verwachten dat dat wel kan. Al ligt dat natuurlijk eerder aan de ander zijn verwachtingen.

4 likes

Één avond moest ik oppassen voor de kat en hond van m’n ouders, en de kat ontsnapt letterlijk toen ik de voordeur 5 seconden op een kier had staan. Moet ik dus de rest van de avond “PSPSPSPPSPS” staan roepen terwijl ik nu in bad had kunnen liggen marineren.

4 likes

I gotta feeling van de black eyed peas is echt het kutste nummer ooit

24 likes

Ohhhh nee heb echt slechte herinneringen aan dat nummer. Toen ik er helemaal doorheen zat tijdens de Nijmeegse Vierdaagse en half jankend de pijn aan het wegpuffen was op de beat van i got a feeling. Voel de pijn meteen weer als ik eraan denk :rofl::sob:

2 likes

Misschien heb je nu het verkeerde nummer in je hoofd, even voor alle zekerheid ik bedoel dus deze:

image

9 likes

Ik heb al sinds woensdag deze in m’n hoofd, jij nu ook?

4 likes

Deze is nieuw voor mij. Maar deze breinbrand kan ik wel blussen met:

Het wordt na deze week weer verdomd lastig omschakelen naar vroeg naar bed en opstaan. Heb eigenlijk spijt van mijn geen lichtdoorlatende gordijnen nu ben ik al helemaal lastig mijn bed uit te krijgen.

3 likes

Laatste 5 minuutjes!!!

6 likes

Ik had vannacht echt een hele domme nachtmerrie maar lag daar echt nog een half uur van na te bibberen met een gevoel dat ik alles kwijt was en heb nu echt zo beetje weerstand om te gaan slapen omdat het zo naar was

2 likes

Ik ben net op stap geweest en lig nu dus “al” gedoucht in bed, ja, deze tijden mogen echt blijven van mij :tada:

En ik wil lipfillers, maar durf het niet omdat iedereen op mijn werk (collega’s en leerlingen) er 100% opmerkingen over gaat maken. En botox in m’n voorhoofd, dat ga ik sowieso doen.

6 likes

Mijn vriend is al de heel avond ongeveer elke cover van Phantom of the Opera aan het opzoeken. Dus ik besloot een poging te wagen het gezang op het eind uit mijn keel te krijgen. De katten hebben nu een trauma voor het leven :’)

2 likes

In het onderwijs zijn ze op dat gebied echt enorme zeikerds. Maar ook iemand die ging zeiken omdat ik tijdens een lesdag 1 gechipte nagel had, grow the fuck up. Ik heb wel belangrijkere dingen te doen dan mijn nagellak er dan afhalen.

Geen idee hoe snel zoiets een beetje gesettled is, anders het net in de kerstvakantie laten doen?

2 likes

Ik wil ook wel bijles geven!!

1 like

Bij mii was het blauwe na 3/4 dagen wel weg @boemboem dus vind dit wel een goede tip

1 like

Mijn huisgenoten noemden het ook zo

1 like

Lekkage is opgelost, nu moet het plafond drogen en daarna zal ik t opnieuw moeten schilderen…
Totdat t droog is maar even bivakkeren met matras op de grond in een andere slaapkamer…
Goed begin van een week vakantie :neutral_face:
Gelukkig dat het iig opgelost is

6 likes

Ik word de laayste tijd zo moe als ik wijn drink. Paar wijntjes en ik wil slapen. Is dit de naderde 30?

1 like

Ik had gedroomd dat ik bij een woning in Arnhem ging kijken en dat @Soy.peor langs kwam om even een goedkeuring te geven. Gelukkig werd het geen “Dumpen” advies.

5 likes