Wat je even kwijt wil #55

Is het een goede vriendin? Of meer een kennis?
In het geval van het eerste zou ik gewoon uitspreken dat ze je gekwetst heeft en je je door haar uitspraak verdrietig voelt

Wil iemand raden hoe vaak er vandaag aan mij gevraagd is waar mijn partner / vriend blijft op de familiedag? :slight_smile: :slight_smile:

Mijn familie bestaat uit meer dan 75 personen en ik ben (bijna) 25.

Het is in elk geval TE VAAK!

6 likes

Bizar, waar haal je het gore lef vandaan. Soms snap ik mensen echt niet. Ik denk altijd dat er wel iets goeds in mensen zit en dat mensen echt wel normaal kunnen nadenken. Ik zou het bijvoorbeeld nooit in mijn mond halen om iemand zo te beledigen. En als ik het wel zou zeggen zou het 100% per ongeluk zijn en zou ik me gelijk excuseren (ik zou zelfs van mezelf schrikken).Maar indd over generaties, mijn oma kan ook wel tegen mij zeggen ‘nounou een kilootje minder kan geen kwaad’. Misschien is dat toch iets meer van toen ofzo idk? Maar weet niet hoe oud diegene is die dit tegen jou zei. Maakt eigenlijk ook niet eens uit want hou gewoon je bek

2 likes

Dit had ik ook :frowning: van januari tot en met april een bijstandsuitkering, dus ik was echt even afhankelijk van m’n toeslagen. Toen een baan gevonden en hup 2000 euro terugbetalen.
Ik zou vragen om een betalingsregeling. Ik kan het nu in 24 maanden terugbetalen.

1 like

Mijn vriend heeft net gegeten van het bord waar de katten vanmiddag hun natvoer van hebben gegeten, het bord was niet afgewassen. Hij dacht dat het schoon was :joy:

25 likes

Eigenlijk is dit toeslagen systeem toch te ziek voor woorden? Echt bizar gewoon, wel fijn dat je een regeling kan treffen maar dit zou niet moeten kunnen.

12 likes

Ooohh dit is mijn broer ook een keer overkomen😂

1 like

Ik kom er net achter dat kerst Ă©n nieuwjaar beiden in het weekend vallen​:rage::sob:

2 likes

Ik vind die duim-emoticon echt te leuk. Hij is zo lekker sarcastisch/passief agressief in te zetten. Moet ook lachen als-ie onder bepaalde posts staat, zo van succes ermee :+1:t3:

2 likes

Ja bij mij was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor ik in de bijstand kwam, maar ik wilde zo snel mogelijk aan het werk. Ik kan me voorstellen als je kansen op de arbeidsmarkt kleiner zijn en/of je motivatie minder hoog is, je het wel goed vind. Werken loont niet op zo’n manier. Met bijstand + toeslagen en kwijtschelding kreeg ik netto maar een klein beetje minder dan wat ik nu krijg voor m’n fulltime baan PLUS ik zit 2 jaar vast aan een maandelijkse last om die 4 maanden toeslag terug te betalen. Het is vanuit zo’n situatie echt niet heel aantrekkelijk om zo snel mogelijk werk te vinden. Ik vind het heel krom allemaal.

8 likes

Zou echt even bellen en aangeven wat je maandelijks kunt missen om het terug te betalen, ze zijn best wel coulant bij de belastingdienst. Ik dacht ook dat ze vanaf dit jaar zouden kijken naar wanneer je het nodig hebt en je bij terugbetalen niet voor het hele jaar moet betalen maar alleen de maanden dat je er geen recht op hebt. Nu is het echt een kutsysteem

2 likes

Dit is ook zo kut hé! Vind het eigenlijk heel slecht dat ze het per jaar berekenen ipv per maand of kwartaal ofzo

3 likes

Ik was aan het chillen met mijn buurjongen en hij zei “Weet je op wie jij lijkt? Mijn toekomstige vrouw.”

Hij vond zichzelf heel grappig. Ik heb net mijn kots opgeruimd.

18 likes

Nu mis ik echt de huil emoticon als reactie

Alsnog dan, wat een kneus: :cry:

6 likes

Succes! Ik heb deze ook gehad, ik zou het sowieso weer doen als het moest ondanks de ‘lange’ hersteltijd.

3 likes

Dit is ook echt zuur. Ik had gelukkig niet zo’n groot bedrag maar ooit ook meer dan 600 euro moeten terugbetalen omdat ik de eerste maanden van het jaar recht had op de toeslag en in juni een baan vond. Toeslag ook meteen stop gezet natuurlijk maar kon van m’n eerste salaris meteen 600 euro naar de Belastingdienst overmaken. Ik kon het destijds gelukkig op zich wel missen dus heb het maar in 1x betaald om er vanaf te zijn maar vond het wel zuur, was zo blij dat ik weer een goed inkomen had en vervolgens zat ik de eerste maand alsnog krap in plaats van dat ik wat extra’s kon doen. Als het zo’n groot bedrag is als bij jou is het al helemaal vervelend.

2 likes

Ik eet net mijn laatste dropjes op en ze zijn allemaal kleiner dan normaal? Alsof het nog niet erg genoeg was dat ik bij de bodem van de zak was

1 like

Meh, ben ik helemaal aangekleed, klaarwakker en klaar om weg te gaan wordt mijn afspraak bij de psych afgezegd. Beetje jammer, want nu ben ik te wakker om terug naar bed te gaan :cry:

Ik hoop echt dat ik mijn sportmojo terug heb! Ik ben zelfs nu na mijn nachtdienst direct gaan sporten

4 likes

Ik word gek van de droge kriebelhoest! Ondertussen heb ik zelf spierpijn in m’n buik van het constante hoesten / samentrekken. Net via omaweetraad een tip over een lepel ketjap manis+citroensap gelezen dus dat gaan we vanavond maar proberen
 ik word echt wanhopig namelijk, niks lijkt te werken

1 like