Wat je even kwijt wil #55

wat is lldl??
google maakt er lidl van

Lang leve de liefde!!! Een heerlijk tv programma

1 like

HĂ© wat kut! Misschien kun je van die elektrische heaters kopen om de verwarming niet te veel aan te moeten zetten?

Hierin begraven? En dan nog dubbel dekbed erover. Wel superkut

Heb je ook welkom? Ik ook. Godver. Weet iemand wie ik kan benaderen als ik zeker weet dat ik nog geld terug hoor te krijgen?

Ik merk dat ik wat zenuwachtig word van die gasprijzen. Ik weet zelf eigenlijk niet eens zo goed op welke basis ik een contract heb en mijn huis is slecht geĂŻsoleerd. Ik heb al een aantal keer de verwarming niet aangezet waar ik later met terugwerkende kracht spijt van had.

1 like

Ik gok dat er in de kleine lettertjes staat dat bij een overname/faillissement je naar dat geld kunt fluiten.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-trekt-leveringsvergunning-welkom-energie

1 like

Ik word ook wel een beetje nerveus van het bericht dat de eerste leverancier al failliet is gegaan. Ik zit bij vandebron, ik lees online dat die in 2019 al in de rode cijfers zat en ook recent dat ze eerder dan 1 januari de tarieven van variabele contracten gingen verhogen omdat ze aan hun bedrijf moesten denken.

Ik zit omdat ik zonnepanelen heb nog op een negatief verbruik maar heb wel al €500 aan voorschot betaald en krijg een welkomstkorting, dus als ze over de kop gaan ga ik sowieso voor honderden euro’s het schip in plus de hogere tarieven. Ai ai.

1 like

Heb m’n rechtsbijstand al ingeschakeld om te zien wat en hoe. Balen wel.

@Luzarl, dank voor het bericht.

Geld kan je naar fluiten helaas.

Energieprijzen gaan ook omhoog.

Elektra is wel minder duur dan gas. Ik heb zelf nu thermospul en dikke wollen sokken gekocht bij decathlon omdat ik het zelf ook zonde vind om alles warm te stoken terwijl ik in m’n werkkamertje zit. Thermostaat hangt in de grote open woonkamer waar de deur niet van dicht kan want kat.

Ben bang dat Welkom niet de enige zal zijn die omvalt. Las ook al dat men van een andere leverancier waar ik nog nooit van hoorde aan klanten vroeg om vrijwillig weg te gaan nu omdat ze op omvallen staan

1 like

Alle kleine bedrijven gaan omvallen. Ook als het bedrijf roept van niet hehe. Welkom Energie zei 3 weken terug tegen mij dat het bullshit was wat in de telegraaf stond en drie weken later is de stekker eruit.

Dat vind ik ook wel weer een beetje stellig gezegd. Die andere was Enstronga oid?

Drie weken geleden stond het al in de krant van mijn energiemaatschappij samen met nog 3 namen maar dat was onzin zei Welkom Energie toen maar telegraaf lijkt toch gelijk te krijgen. Ze kunnen het simpelweg niet betalen/leveren want ze hebben niet genoeg reserve opgebouwd in al die jaren zoals Eneco enz wel hebben kunnen doen. Ik wil niemand bang maken hoor maar de kleine bedrijven vallen om door de vaste contracten (zoals ik had).

Ik zag dit ook wel aankomen maar hoopte eigenlijk dat ze pas na de winter om gingen vallen. : ') Dacht als ik dan nog even bij een dure zit niet erg want ik ga denk ik eind volgend jaar toch samenwonen.

Ik heb net een SweeTango appel op en ik ben erg onder de indruk. Ik vind appels eigenlijk het saaiste fruit én ik krijg er een opgeblazen buik van, maar ik ben gevoelig voor marketing en altijd nieuwsgierig naar soorten die ik nog niet kende. Deze is het boeren 100% waard!!! :apple::apple::apple:

5 likes

Dit is absoluut niet waar, onnodig om dit zo stellig te zeggen
Het ligt aan de inkoopstrategie van zo’n bedrijf. Als je een contract afsluit voor een bepaald volume en zij kopen dat direct in, zit je safe als bedrijf omdat “verkoop” en inkoop dan dicht bij elkaar liggen. Dit is om risico’s te minimaliseren, zoals met de prijsstijgingen van nu.
Sommige leveranciers kopen bewust niet direct het vastgelegde volume in, vaak met het idee dat ze hier winst op kunnen maken. Maar je moet uiteindelijk wel een keer inkopen om te kunnen leveren en als je dat nu moet doen, met die hoge prijzen, ben je mogelijk (!) de Sjaak
Dus het is niet waar dat klein = omvallen.

2 likes

Mijn moeder is bij m’n oma op bezoek. Belde ze in ~paniek~ op via facetime, zie ik mijn oma zwaaien met haar iPhone, ‘HOE KRIJG IK DIT LAMPJE UIT???’ Lol had ze haar zaklamp dus aanstaan, maar ze wist niet hoe ze die uit moest zetten. Ja leg dat maar eens uit over de telefoon. Maar tis gelukt, nu kan ze met een gerust hart naar de HEMA, want daar wilde ze graag heen :thumbsup:

30 likes