Wat je even kwijt wil #55

Ik hoop echt dat die naar Nederland komen ooit, ga er ook wel eens heen als ik in Maleisië ben. Toen alleen geen chocolate op.

1 like

Klopt, deed ik ook. Maar nu gaan ze bepaalde dingen doorbelasten aan consumenten per 1 oktober en ik verwacht niet ergens een eenjarig aanbod te vinden begin 2022 met een welkomstkorting van 500 die dat gaat compenseren XD…

1 like

Bij mij was het dus ook bij m’n huidige leverancier een fors hoger tarief per kwh/m3 gas dan ik had. Maar heb dat nog in 2020 afgesloten. Betaal nu 93 en ga 115 betalen (geen idee of die 93 teveel is, jaar is nog niet om :grimacing:)

Ik had 1 jaar vast met dubbeltarief! En heb nu dan 3 jaar vast afgesloten met dubbel tarief weer. Kreeg vorig jaar een goede welkomstkorting en dat is nu dan niet meer, maar misschien bel ik morgen ff want nieuwe klanten krijgen dat wel. :sweat_smile:

1 like

Eventjes een energie check. Maar ik had in 2020 al afgesloten voor 5 jaar.
We’re good

Heb ik nu wel gedaan. Zat bij Innova en blijf daar nu even. Heb al veel leveranciers gehad en heb iig altijd gewoon gas en stroom :joy: let normaliter alleen op de welkomstkorting, verder nergens op eigenlijk :speak_no_evil:

3 likes

Wat heb je gedaan?

Gedeelde cringe is halve cringe

3 likes

Superkut… Ik mag niet klagen, maar het is belachelijk dat dit allemaal op het bordje van de gemiddelde mens terecht komt. Terwijl mensen die huren zo goed als nul fakking keuze hebben in gasvrij/met zonnepanelen te wonen. Je bent overgeleverd aan je woningcorporatie of huurbaas. En tot die tijd maar geld blijven bloeden voor gas en elektra :expressionless:. Idem voor mensen met een koopwoning die niet even 50k over hebben om daar tegenaan te gooien…

4 likes

Ja ik heb dat ook hoor! Alles wordt maar duurder maar de lonen en/of toeslagen niet, ja hoe moet ik dat ooit gaan betalen dan. 🥲

2 likes

Ik ben heel blij om weer in mijn kamer te zijn maar het huis is zo vies en ik ben er echt verdrietig van

Is een elektrische kachel op termijn niet goedkoper voor je dan? Misschien wel wat brandgevaarlijker, maar gas is echt zo duur aan het worden.

Nah, die verhoging komt er denk ik pas in 2050 ofzo. En dan is die verhoging er (waarmee ik mezelf nu rijk reken haha), maar dan worden de huren waarschijnlijk ook hoger dus heb je er alsnog weinig aan.

1 like

De duur van vastzetten is altijd een gok maar ik weet niet of ik zou adviseren om NU vast te zetten voor drie jaar. Ik heb het vorig jaar wel gedaan dus zit nu goed, maar de prijzen zijn zo extreem hoog momenteel, waarom zou je daar drie jaar aan vast willen zitten? Tuurlijk is het ook een gok om 1 jaar te kiezen met de mogelijkheid dat ze volgend jaar nog meer gestegen zijn maar ik denk dat die kans kleiner is. De situatie nu is uitzonderlijk, ik kan ook niet in de toekomst kijken natuurlijk maar kan me bijna niet voorstellen dat we volgend jaar dit tijdstip weer op zo’n niveau zouden zitten.

3 likes

Ik heb vanochtend heerlijk gezwommen en toen gelijk boodschappen gedaan en geluncht :heart_eyes: en toen was het gedaan met productief zijn en gezond leven want heb ik vanmiddag 1,5 u geslapen en pizza besteld en ben pas vanavond aan mijn daadwerkelijke to do list toegekomen :sweat: waarom ben ik zo

Wat voor contract heb je nu dan: is het al variabel bijvoorbeeld of loopt het binnenkort ergens af?
De prijzen gaan morgen inderdaad omhoog maar dat is ook niet voor altijd natuurlijk

1 like

Hahaha zo droog

34 likes

Ik heb net mijn zusje verraden tegen onze moeder, omdat ik zag dat iemand squid game aan het kijken was op een Android telefoon in onze gezamelijke netflix account :joy::joy::joy: die serie is echt niet geschikt voor jonge kinderen.

4 likes

Ja variabel wijzigt in principe per januari en juli. Dus het kan dan wel kloppen dat jouw huidige tarief lager is momenteel omdat op Independer met hele andere tarieven wordt gerekend, alleen je weet niet wat jouwe in januari gaan doen. Als je weet wat je tarieven gaan doen kun je altijd ergens komende maanden nog overstappen. Zou ik wel doen, je ontvangt dan idd vaak een bonus en daarbij zullen de tarieven vast niet dalen.

Het is echt een shit iets dit ook hoor, factoren die van invloed zijn op die prijzen heb je ook niet in de hand. Het is daarnaast echt hopen op een zachte winter en warme lente en dan trekt het waarschijnlijk over een maand of 9 wel weer aan maar is nooit zeker

3 likes

Tering, ik haal nooit Chinees maar mijn vader was gister jarig en dat wilde hij graag. 4 personen en 2 kindjes was €75 :woozy_face:
Ja ik had veel te veel maar jezus dit doe ik echt nooit meer

Wow voor 75 eu kun je daar nog 3 jaar van eten :heart_eyes:

11 likes

Ja echt bizar veel geld