Wat je even kwijt wil #56

Ik ben uit eten geweest en nog even gezellig met vriendinnen gezeten, en nu ben ik én op tijd thuis én heb ik niet zo veel gedronken waardoor ik morgen geen kater heb. Ontzettend burgerlijk van me maar ik ben mezelf ook nu al dankbaar voor morgen :joy:

8 likes

Kijk nu alweer op tegen oud en nieuw :sob:

5 likes

Of ca 500 euro extra als je wel de 850 euro nodig hebt. (Aangezien eigen risico minimaal 385 is). Het is maar hoe je het bekijkt :wink:

Maar je verzekert je tegen een risico dat je niet zelf kan betalen. Dus als je echt nooit iets hebt én je hebt 850 euro op je rekening mocht er wel iets zijn, dan zou ik zeggen: neem een max eigen risico. Als je daarmee 200 euro bespaart per jaar en minstens 4 jaar 0 zorgkosten maakt dan begin je écht te besparen.

3 likes

Oh ja, daar kun je zo hard mee vallen! Kijk jezelf even goed na straks. Been omhoog als je op je knie bent gevallen en hij wordt dik.

1 like

Maar iets dat je alsnog uitgeeft, bespaar je niet toch? Alleen als je het niet uitgeeft.

Stel:

• Eigen risico is 385 euro, je zorgverzekering 2000 euro. Je zorgkosten zijn 1000 euro dus je betaalt 385 zelf. In een jaar ben je 2385 kwijt (verzekering + Eigen risico)
  • Eigen risico is 885 euro, dezelfde zorgverzekering als hierboven met een korting 1800 euro (2000-200). Je zorgkosten zijn 1000 euro dus je betaal 885 zelf. In een jaar ben je 2685 kwijt (1800+885).

In deze scenario’s ben je in optie 1 minder geld kwijt. Er is een kantelpunt in zorgkosten waarop scenario 2 goedkoper uit is, dat is ook makkelijk te berekenen met de prijs van je zorgverzekering. Maar 1x ziekenhuis en je zit daar super snel overheen.

Edit - dus eigenlijk kies je er met een hoog Eigen risico voor om het risico te lopen om die 300 euro extra te moeten betalen. Misschien is dat ook wat je bedoelt!

1 like

Ik heb een uur op de bank mn vinger gekoeld en met de hap gevideobeld en nog wat orders bezorgd die 5 minuten of minder fietsen waren… nu lekker naar huis

Dankjullie voor alle hartjes

4 likes

Ik had al een crush op Lea Seydoux en nu heb ik net James Bond gezien en en ugh hoe kan iemand zo knap zijn :heart_eyes:

1 like

Ik ben vroeg gaan slapen en nu wakker. Typisch dit. Wel leuk, mijn verlegen kat lag bij mij te slapen🥰 we komen er wel.

4 likes

Ik heb gisteren/vandaag voor het eerst m’n eigen verjaardag zelf gehost in mijn eigen appartement en het was heel leuk en ik ben toch best een prima gastvrouw, beter dan ik dacht, ik heb wel nog voor vier feestjes eten en drinken over :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: alles opgeruimd en afgewassen en afgeveegd dus nu lekker slapen

51 likes

Ben al helemaal klaarwakker bleh. Hoop dat ik zo nog een beetje kan slapen

2 likes

Ik slaap laatste weken slecht maar deze week helemaal slecht. Lig weer vanaf 4 wakker en na 0.00 erin. Zo irritant.

1 like

Hond vond het nodig om mij wakker te maken met haar gesnurk. Ze klonk als een oude vent

2 likes

Hier ook vanaf 04:00u wakker zonder reden :woman_shrugging:t3:

1 like

Als ik lees over die rellen vind ik de wereld zo kut. En ik weet dat dit niks is in vergelijking met andere landen. En als ik lees dat er in … 20 mensen dood zijn door rellen/gevangenisopstand/watdanook dan denk ik wel jeetje heftig om in “zo’n” land te wonen gelukkig woon ik hier. En dan gaan een stelletje idioten lopen rellen om letterlijk niks, want dat gebeurt er nu. Dan ben ik echt blij dat ik geen kinderen heb want weet niet wat voor maatschappij we gaan krijgen. Maar misschien is dat de pessimist in mij en als ik morgen de liefde van mn leven tegen kom wil ik misschien toch kinderen. Al zou ik dat meer doen omdat ik bang ben dat ik spijt krijg als ik ze niet krijg.

10 likes

Houd je ergens fysiek bij wat je dagelijks tegenkomt? Lijkt me best leuk om terug te lezen en dan jaren met elkaar te vergelijken

1 like

Ik kreeg 3 weken geleden keelpijn, daarna snipverkouden en hoesten maar gelukkig negatief getest. Was wel een hardnekkige verkoudheid want heb er twee weken last van gehad. Ben net een week helemaal hersteld, weer begonnen met sporten… begint mijn vriend gisteravond weer te hoesten en word ik vanochtend wakker met een kriebelhoest 🥲 wat is dit, immuunsysteem?

Zo vervelend he! Ik had 1,5 week precies hetzelfde, paar dagen wat beter en sinds vanochtend is mijn hele keel weer dik en hoest weer terug 🥲

1 like

Hier hetzelfde. Loop echt al lang met keelpijn, hoesten en nu ook met twee ontstoken ogen :+1:
Maar ze hadden ook wel voorspeld dat de griep (en ik denk dus ook verkoudheden etc.) erger zouden zijn dit jaar? Zo vervelend wel. Ik slik ook allemaal supplementen maar lijkt ook niks te doen.

3 likes

Haha oh geweldig! Wat toevallig ook.

2 likes

Heb je de versie van Belle en het Beest ook gezien waar zij de hoofdrol van Belle speelt? Aanrader!

2 likes