Ik werk nu een paar maandjes bij mijn nieuwe werk maar heb echt moeite met 1 mannelijke collega. Hij is racistisch en super conservatief “ vrouwen horen achter het aanrecht” - vibe zeg maar.
Vandaag zei hij weer iets over zijn vrouw ( iets in de trant van “ze mag mij wel eens bedanken dat ik ook dingen in het huishouden doe”). Waarop ik ineens zomaar zei:
“ en dan? Wat wil je nu? Een lintje??”
Het floepte er ineens uit en ik werd daarna meegaaa rood. Bloos sowieso heel snel. De discussie ging wat voort maar werd steeds roder en roder dus stopte ermee ( heb ook bloosangst dus dit was al wayyyy out of my comfort zone, al helemaal in zo’n nieuwe groep).
Mijn andere collega’s zaten erbij en zaten gewoon stom te grinniken, maar nu baal ik gewoon dat ik dat heb gezegd, mijzelf gevoelsmatig voor lul heb gezet, maar aan de andere kant baal ik van mijn collega’s ( ook vrouwen) die dat dan maar gewoon aanschouwen zonder echt zich te mengen in deze discussie.
Vervolgens word ik gedurende de dag door 2 mannen als ‘ dolle Mina’s en ‘ wervelwind’ benoemd.
Pff.