Wat je even kwijt wil #56

Ik werk nu een paar maandjes bij mijn nieuwe werk maar heb echt moeite met 1 mannelijke collega. Hij is racistisch en super conservatief “ vrouwen horen achter het aanrecht” - vibe zeg maar.

Vandaag zei hij weer iets over zijn vrouw ( iets in de trant van “ze mag mij wel eens bedanken dat ik ook dingen in het huishouden doe”). Waarop ik ineens zomaar zei:
“ en dan? Wat wil je nu? Een lintje??”

Het floepte er ineens uit en ik werd daarna meegaaa rood. Bloos sowieso heel snel. De discussie ging wat voort maar werd steeds roder en roder dus stopte ermee ( heb ook bloosangst dus dit was al wayyyy out of my comfort zone, al helemaal in zo’n nieuwe groep).
Mijn andere collega’s zaten erbij en zaten gewoon stom te grinniken, maar nu baal ik gewoon dat ik dat heb gezegd, mijzelf gevoelsmatig voor lul heb gezet, maar aan de andere kant baal ik van mijn collega’s ( ook vrouwen) die dat dan maar gewoon aanschouwen zonder echt zich te mengen in deze discussie.

Vervolgens word ik gedurende de dag door 2 mannen als ‘ dolle Mina’s en ‘ wervelwind’ benoemd.
Pff.

33 likes

Heel goed dat je er van hebt gezegd!!

17 likes

Ik herken je gevoel, maar je hebt het wel gezegd en daarmee iets bij de anderen losgemaakt, wees er maar trots op! Niet jezelf gaan zitten shamen voor iets wat je juist goed gedaan hebt. :clap: :clap:

9 likes

Dump hun werke-mail hier dan zullen wij wervelwinden ze eens bestoken :imp:

7 likes

Inderdaad goed dat je iets hebt gezegd en vervelend dat de andere vrouwen/collega’s niks zeiden (of zich niet veilig voelde om dat te doen). Wat betreft die andere collega’s die dan nog opmerkingen maken wtf, lekker kinderachtig.

Je mag hier overigens ook gewoon over klagen maar snap dat je dat misschien niet wilt. Maar dit is gewoon seksistisch en draagt niet bij aan een veilige werksfeer.

3 likes

Ik las laatst stiekem in de groepschat van het werk van mijn vriend dat een van zijn collega’s iets vroeg aan mijn vriend van ‘ben je AL wakker of NOG STEEDS wakker’ wat dan op onze baby slaat en toen zei een andere man iets van ‘ja daarom moet je altijd stevig aandringen op borstvoeding dan hoef je dat al niet meer te doen’

Toen moest ik aan jullie denken en hoe jullie die mannen zouden afslachten :joy::woman_in_lotus_position:t3:

44 likes

Pfff dat is ook echt niet oké.

Thanks voor jullie reacties allemaal :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Goed gedaan juist!

4 likes

Morgen tweede en voor nu laatste operatie tegen lipoedeem. Echt wel een stuk minder nerveus maar nog steeds bang. Ga morgen denk ik wel ff huilen dat het klaar is.

En net op een website alles besteld voor kerstavond die voor het eerst in ons nieuwe huis gevierd kan worden. Woon al zo lang uit huis, maar ik kon nooooooit mijn ouders uitnodigen omdat het te klein en krap was.
Dus vind het leuk dat ze komen :blush:

22 likes

Er was hier laatst iemand die van haar vriend een 3 liter pak wijn had gekregen en ik vond dat echt goals, ik heb morgen een mini feestje met 2 gasten (echt, deze tijden…) en heb vandaag zo’n 3 liter pak bij de Appie gekocht, MAAR er was een bonus dat je 2 van die pakken voor 14 euro kon kopen en ik zit nu letterlijk in m’n eentje wijntjes te tappen en ik geniet echt hiervan :clap: :clap: :clap:

52 likes

Okeeee dus een vriendin van me zit in een appgroep met mensen uit haar gebouw en ik ga daar dus ook wonen. En er wordt nu al over me geroddeld want ik werd herkend door first dates (ik had wat in de fbgroep gepost). Dingen als dat ik raar ben en daddy issues heb. Gelukkig komt die vriendin heel goed voor me op maar soms heb ik echt spijt van … mezelf. Echt jammer

14 likes

Wat stom, ze kennen je niet eens. Belachelijk dat ze al met hun oordelen komen omdat ze je een keer op tv hebben gezien.
Zou vooral geen spijt van jezelf hebben…meer die anderen die meteen judgen.

13 likes

Ik vond dat echt zo gezellig aan vakantie, lekker wijn tappen!

Doet me echt denken aan zo’n pak wijn tijdens vakanties met een vriendin jaren geleden. En dit maar tappen op onze hotelkamer :rofl: :champagne:

Ik ga dit weer kopen voor als ze weer langskomt! :partying_face:

17 likes

Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten aankomend jaar opzoek te gaan naar een koopwoning en dan samen te gaan wonen :smiling_face_with_three_hearts: Heb al de hele dag een grijns op m’n gezicht

46 likes

Misschien moet je het gewoon bij je Poetin-crush houden :sweat_smile:

WAT triest. Jij bent gewoon een heel leuk mens, heel stoer en lief en die weak ass people daar moeten gewoon hun bek houden. Stoer doen in een whatsapp groep maar je waarschijnlijk niet eens durven aankijken als je ze tegenkomt op de gang. Hier sta jij boven, bye

32 likes

Mijn vriend doet mee aan advent of code en ik vind het echt leuk. Ik heb alleen hele hele basis programmeerkennis maar als hij vastloopt roept hij mij erbij en dan kan ik lekker meepuzzelen zonder de stress van elke dag zo’n puzzel op moeten lossen. En meestal lukt het me ook nog om te zien waar er iets mis gaat of om een manier te bedenken om iets lastigs te doen en dan ben ik vet trots op mezelf zonder dat ik daadwerkelijk iets gedaan heb, love it

28 likes

@Luzarl ah :slightly_frowning_face:
Knuffel :heart::heart:

2 likes

Ik heb vandaag alweer zitten janken tijdens een videocall met een collega. Word echt moe van mijzelf en ik wil uit deze spiraal. Baal echt dat werk en privé nu amper gescheiden zijn, want ik wil deze emoties niet steeds meenemen naar mijn werk.

2 likes