Wat je even kwijt wil #56

Ook weer heftig en confronterend lijkt me :heart:
Knuffel!!

1 like

Nou, op de radio 1 is er ook een spotje van die week voor het leven.
“Want hoeveel keuze is er bij gedwongen abortus en hoeveel keuze heeft een ongeboren kindje”?

2 likes

Ja op 3fm ook :angry: er was ook al een dj die iets zei in de trant van ‘ja er kwam net inderdaad een belachelijke reclame voorbij, daar kunnen we helaas helemaal niks aan doen’. Klacht indienen bij de NPO (of eerder ster waarschijnlijk?) vind ik ook wel een goeie, ga ik misschien wel even doen morgen

Edit: voor mensen die een klacht willen indienen (website van Ster):

13 likes

Was dat vanmiddag bij Olivier? Ik hoorde 'm tussendoor ineens zeggen ‘wat een KUTreclame’
Maar ik was niet aan 't opletten dus wist niet waar de reclame overging. Dus dacht dat 'ie per ongeluk z’n geluid aan had gezet ofzo

17 likes

Ik heb net even de Reclamecode zitten lezen en denk dat er best wel wat poten zijn om op te staan bij het indienen van een klacht:

1. Reclame dient in overeenstemming te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen. Onder dit artikel vallen o.a. de bepalingen uit de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten dat reclame niet de menselijke waardigheid mag aantasten. … Bij het criterium goede smaak en fatsoen dient te worden beoordeeld of naar de huidige algemene maatschappelijke opvattingen de uiting de grenzen van het toelaatbare te buiten gaat, mede gelet op de wijze waarop zij is gepubliceerd en het effect dat zij daardoor op het publiek heeft. Bij een uiting die op een zodanige wijze wordt gepubliceerd dat het publiek zich niet aan confrontatie daarmee kan onttrekken, zijn de grenzen van hetgeen toelaatbaar kan worden geacht eerder overschreden dan bij uitingen die op een andere wijze worden gepubliceerd. Hierbij dienen onder meer de frequentie waarmee men de uiting ziet en de situering van de uiting te worden meegewogen.
  1. Reclame mag niet nodeloos kwetsend zijn, noch een bedreiging inhouden voor de geestelijke en/of lichamelijke volksgezondheid.
  1. Zonder te rechtvaardigen redenen mag reclame niet appelleren aan gevoelens van angst of bijgelovigheid.

Denk dat hier wel een prima argumentatie omheen te bouwen valt

20 likes

Ik ben wijn aan het drinken terwijl ik ondertussen een idee uitschrijf voor een presentatie die ik ga geven (niet theoretisch) en eerlijk, ik vind het echt een leuke zaterdagavond haha. Zit echt lekker in de flow en kan het altijd schrappen/aanpassen als ik het morgenochtend stom vind.

11 likes

Ik was net naar Fatoumata Diawara en het was zo geweldig <3

10 likes

Mijn vriend is net met de ambulance afgevoerd en iedereen is zo lief en hij kwam bij in de ambulance maar ik ben zo bang.

34 likes

Wat heftig, hele dikke knuffel voor jou.

4 likes

Heel veel sterkte voor jou en je vriend :kissing_heart:

2 likes

Ik heb momenteel last van droge lippen en een hele pijnlijke gescheurde mondhoek. Dus om de droogte een beetje te verhelpen zit ik al
de halve dag met labello te smeren kijk ik dus net in een spiegel heb ik blijkbaar een soort
van lippenstift labello gekocht waardoor ik er uit zie als een kleuter die voor het eerst lippenstift gebruikt :rofl:

19 likes

Wow wat naar, sterkte en knuffel :heart::heart:

1 like

Dat klinkt super naar. Hopelijk valt het mee, sterkte!

Ik had vlak voor het naar bed gaan pianomuziek herontdekt op Spotify. Toen kwam ik via daar in Disney muziek terecht en toen moest ik aan Celine Dion denken.
Echt de muziek van mij en mijn moeder samen in mijn jonge jaren, we zijn in 2017 ook samen naar een concert van haar geweest. Dus toen heb ik daar eerst filmpjes van terug gekeken en nu ben ik in de Celine Dion loophole gevallen in Spotify :smiling_face_with_three_hearts: Denk niet dat ik voorlopig slaap 🥲

Zero regrets

19 likes

Haha ohgod werd net gebeld door een man: ja hoi… wat is de maandprijs inclusief ? Dacht echt huh! Hoe bedoel je? En hii maar vragen blijven stellen of het een rustige omgeving is blabla…

Nouja verder geen aandacht aan besteed, blijkbaar hebben vrienden onze halve inboedel incl huis op marktplaats gezet :joy::joy::joy: HAHAHAH oke kom vast door de drank maar lig echt dubbel

12 likes

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichten :heart:. We zijn net thuis. Vriend ligt te slapen en ik ga even uithuilen op de bank.

33 likes

Wel fijn dat jullie weer thuis zijn. Probeer nog een beetje te slapen

1 like

Jongeeeens ik ben braaaaaak, maar weer lekker gemuild gisteren dus helemaal mooi

8 likes

NEEEEEEEE mijn moeder wilt in dr Wonder Woman shirt naar Eternals. Ik schaam me dood. AAAAAAARGHHH
“Ja Vaiaan het is dat of ik ga bloot”
Ja doe dan 🥲

9 likes

Gelukkig! Weten ze wat er gebeurd is?

1 like

Ik ging gisteren rond half 9 in bed liggen om film te kijken maar ik was gewoon in slaap gevallen en ben nu pas wakker geworden. Had het blijkbaar nodig :joy:

5 likes