Toen ik net naar de sportschool reed, kwam ik allemaal kleine kinderen tegen met van die pietenmutsjes op. Vandaag is de intocht blijkbaar. Zo schattig
Ik was net in een dorp waar alleen maar pikzwarte pieten waren
Het is wel een zwarte kousengemeente, maar schrok er toch van.
Ze doen t hier ook. Gewoon expres he, als een kleuter die zān tong uitsteekt. Haat het, maar ben vandaag gewoon niet in t dorp geweest zodat ik t ook niet hoef te zien.
In mijn dorp dus blijkbaar ook . Gelukkig is mijn kind nog te klein om Sinterklaas te begrijpen.
Lekker een filmpje aanzetten, komt vast goed! En anders voel je vooral even lekker zielig hahah
Mān zoontje zit op school in een klein kutdorp dus ik was me alweer aan het voorbereiden om me uit te spreken tegen de zwarte pieten. Maaaarrrr er staat in de sint info met nadruk dat er roetveegpieten zijn, echt positief verrast!
Daarentegen stuurde mijn werk, groot internationaal ict bedrijf, een mailtje om je kind aan te kunnen melden voor een sinterklaas cadeautje. Met daaronder een plaatje van sinterklaas en 2 zwarte pieten. Ik werk er net 2 maanden dus ik durf er niet helemaal tegenin te gaan, maar als dit volgend jaar weer gebeurt ga ik er sowieso wat van zeggen (en als ik het durf dit jaar nog)
Hier ook⦠tattas gonna tat
Scheelt dat het halve land weer thuis zit
Mijn stad is vrij conservatief en pikt ook altijd pas laat bepaalde zaken op. Maar ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld was over hoe ze de pieten hebben vorm gegeven dit jaar
Gisteravond met mijn vriend en broer in Eindhoven bij glow geweest maar het was zó druk en de app met de route werkte niet waardoor we niet goed wisten hoe we moesten lopen. Dat gedoe met die polsbandjes werkte ook voor geen meter dus na een uur helemaal overprikkeld en geïrriteerd weer naar huis gegaan.
Ah super jammer dat het zo tegenviel.
Ik was er dus dinsdagavond en vond het reuze meevallen qua drukte, echt veel fijner zonder vaste looproute. Denk wel dat het in het weekend een stuk drukker is, volgend jaar misschien doordeweeks gaan (als je dan nog wilt gaan hehe).
Ja waarschijnlijk was het gisteren ook zo druk doordat het vandaag veel zou regenen en misschien niet meer door zou gaan door de nieuwe regels.
jezus ik heb net een dutje gedaan van goed twee uur.
Dat wordt vanavond niet slapenā¦
Magic Mike kijken en tostis als avondeten. Dat zijn nog eens zaterdagavonden
Vandaag was ik vanwege een (coronaproof) Sinterklaasevenement in mijn geboorteplaats en stond ik ineens oog in oog met 2 vrouwen die mij op school verschrikkelijk gepest hebben. 1 van de 2 heeft het destijds zo bont gemaakt en mij fysiek aangevallen dat ik er EMDR voor nodig heb gehad.
Ik had ze 15-20 jaar niet gezien en het verraste me dat ik ze ook nog eens toevallig samen aantrof op dezelfde plek. Ze waren niet samen gekomen.
Maar ik zo was blij dat het me niets meer deed.
Ze stonden daar, apart van elkaar met hun kinderen, ze zagen mij en herkenden mij. Maar het deed me niets. Ik voelde geen angst, geen verdriet, en ik heb gewoon genoten van het feit dat mijn eigen kind zoveel lol had. Vroeger was ik doodsbang voor ze.
EMDR heeft me zó geholpen daarin en ik ben blij dat ik daar nu gewoon als moeder kan staan zonder dat het verdriet of pijn oproept.
Kutwijven.
Fijn dat het je niet raakte!
Ik snap nog niet hoe dat kan.
Jaren had ik er hele nare herinneringen aan, en riep het angst en verdriet op. Als volwassene heb ik meerdere EMDR-sessies gehad en gingen eerst de scherpe randjes er af, tot het helemaal een āneutraleā herinnering werd. Hoe EMDR dat precies voor elkaar krijgt weet ik niet, maar het heeft bij mij echt gewerkt en daar ben ik heel dankbaar voor. Ik kan de herinnering oproepen zonder dat er emoties bij komen, het is meer een feit geworden zeg maar.
Dan heeft EMDR heel goed bij jou gewerkt.