Jezus wat is dat niet kunnen ruiken door covid problematisch zeg, ben echt bang dat ik ineens per ongeluk poep of schimmel ga eten ofzo.
Haha ja sorry Lula, maar geef me een drol in een Tony-wikkel en ik zet er zo mān tanden in waarschijnlijk.
Mijn buur is anti co vid en stuurt me elke keer van die vage anti links/berichten en elke keer geef ik aan dat ik het niet wil ontvangen ivm werk, maar blijf het toch steeds binnen krijgen. Kan echt niet wachten totdat ik ben verhuisd, dan neem ik een nieuw nummer en is het klaar Blokken heeft nu niet echt zin, maargoed ben er toch snel weg
Dat had ik ook! Ik had een pak havermelk die al een week open was en ik dacht echt ok en nu? Want ik kan niet ruiken of het nog goed is en ook niet proeven.
Maar toen bedacht ik me dat ik net zo goed geen havermelk in mijn koffie kon doen omdat ik het toch niet kon proeven. Probleem opgelost
Ja is echt lastig he, je hebt je reukorgaan nodig om geen domme dingen te doen. Ik proef nog wel redelijk, maar twijfel ook of ik zure melk in de koffie zou proeven momenteel. Ben nu ook maar mān minst favo thee aan het opmaken.
Liep net buiten met de hond (afgelegen, geen mens gezien ) en toen voelde ik ineens een druppel in mān nek, waarschijnlijk gewoon een regendruppel die van een boom viel, maar werd er super onzeker van of het niet wat anders was: vogelpies of -poep of bloed ofzo, haha normaal voel je met je hand en ruik je dan uit reflex en nu heb ik met mān zaklamp van mān telefoon staan kijken of ik wat kon zien.
Ik word zo moe van mezelf soms.
Om 19.30uur klaar met eten, had nog wel zin in een toetje en had appels in huis die opmoeten. Dacht, oh dan maak ik wel snel iets van een apple crumble ofzo.
15min recept zoeken, uiteindelijk 45min een appelcake maken (want dat leek toch lekkerder dan crumble).
Die moet nog tot 21.30uur in de oven.
En dan nog een uur afkoelen.
Dus ik kan om 22.30uur lekker nog even mān toetje eten
Oh gelukkig! Ik kon alleen zoet en zuur proeven maar alleen als het heel sterk was bijvoorbeeld pure azijn en honing. Ik had een geblinddoekte test gedaan met eten ik dacht trouwens dat de honing stroop was omdat ik alleen zoet kon proeven maar verder geen smaak, heel apart.
En ja dat tweede voorbeeld is echt zoiets waar ik nooit aan zou denken met geen reuk. Hoe lastig voor mensen die dit blijvend hebben. Ik was ook bang dat er een gaslek was ofzo en dat ik het niet kon ruiken.
Ja met koken ook zo raar! Maar goed toen besefte ik dat ik toch geen smaak had, dus waarom zou ik er nog kruiden doorheen doen. En onder de douche ook heel gek dat je de shampoo enzo niet ruikt, ben je wel schoon?
En ik vond het heel naar dat ik mijn vriend niet meer kon ruiken
Had niet verwacht het zo kut te vinden!
Ik kwam er ook onder de douche achter vanochtend, ik had toen mān vriend al positief was en ik nog niet lekkere douchegel en badschuim met eucalyptus en mint gekocht voor hem, voel je je altijd lekker fris door als je ziek en verkouden bent dacht ik, dus had super zin om daarmee zelf te gaan douchen en toen⦠Rook ik niks. Hele douche- en badbeleving is anders nu ja, mega saai en onbevredigend.
Geen covid maar wel reukvermogen kwijt en dat laatste!!! Ik vind het zo zo lekker om fris uit te douche te komen in een badkamer die ruikt naar heerlijke douchegel en mijn haar dat ruikt naar shampoo en conditioner maar nu mis ik al dagen die hele beleving
Heb misschien ook bedorven kippensoep gegeten who knows rook en proefde niks dus ja gewoon naar achteren gewerkt
Appelcake hoeft toch niet af te koelen
Haha wat een eelend he. Nu begrijp ik pas hoe @VickyViolence zich voelde met haar parfum-liefhebberij en haar langdurige geen reuk hebben.
Nee denk dat ik hem inderdaad alleen laat afkoelen naar āverbrand mn bek net niet meer door de tyfushete appelsā en er dan voor ga
A for effort
Oh vreselijk⦠ik had daar nog nooit zo over nagedacht. Alleen van nouja dan ruik je je eigen zweet niet. Maar dat je inderdaad ook niet even kan ruiken of je eten/drinken nog wel goed is is echt mijn nachtmerrie. Ik ben met reuk en smaak al doodsbang dat ik iets bedorven eet.
Ik kijk ER weer want alles staat op Prime, maar in seizoen 1 heb ik nu de zieligste aflevering ever met man zonder stembanden die stervende is en aan Carter vraagt om zijn zoon te zoeken die hij al 20 jaar niet heeft gezien
Ah ik kijk ook weer, is nu dagelijks op RTL8! Nu aan het eind van seizoen 2. Veel tranentrekkende momenten alweer ja Love Carter wel
Alle seizoenen op prime???
Kwam een recept tegen op Instagram en dacht: nou wil ik wel ff proberen. Eindstand: tis niet te vreten en nu zit ik met lange tanden die zooi op te eten want weggooien is zonde.