Wat je even kwijt wil #56

Nu al zin in spotify wrapped van dit jaar!!

31 likes

Ugh… Ik moet iets gaan vertellen aan iemand maar kan het juiste moment niet vinden. En eigenlijk moet het voor vrijdag. Heb de hele tijd nu zo’n naar gevoel in mijn lijf.

Morgen echt een kakdag in het vooruitzicht. Eerst tandarts (en heb daar zo’n angst voor) en daarna psycholoog. Zo stom dat ik mn dag van vandaag laat verpesten omdat ik me zo druk maak om morgen. Daarnaast baal ik dat dutch comic con niet doorgaat (uiteraard wel begrijpelijk).

2 likes

Ik moest er ineens ook aan denken gister!!!
Dit is blijkbaar mijn leven nu. Vroeger keek ik het einde van het jaar uit naar oud en nieuw, nu kijk ik uit naar de spotify wrapped.

4 likes

Ik luister echt het hele jaar door mijn on repeat lijstje, dus ik vrees dat mijn spotify wrapped gewoon een iets uitgebreidere variant daarvan is

8 likes

Ik vind het altijd super irritant dat die maar meet van januari t/m oktober, dat is geen jaar?

7 likes

Voor het eerst in lange tijd weer eens met de trein ergens naar toe.
Ben wel lui met de auto naar het station gegaan :rofl:

2 likes

@Echo en @Janniebeton thanks voor jullie reacties. Ik heb het dus laatst tijdens mijn jaargesprek al wel aangekaart en toen werd er dus op gereageerd door de manager dat ze het wel begreep maar dat ze bang was dat ze er niks aan kon veranderen en dat ze zich ook realiseerde dat -hoe jammer ze dat ook vindt- dat betekent dat er een grote kans is dat ik een keer ‘mijn vleugels ga uitslaan’. Dus ja wat dat betreft was de boodschap vrij duidelijk. Het is ook wel lastig, want er is eigenlijk gewoon geen doorgroeimogelijkheid voor mij binnen dit bedrijf. Ik vind het van hen alleen niet slim dat ze me niet gewoon twee tredes erbij hebben gegeven, daarmee was ik voorlopig al wel tevreden geweest en daar had ik ook wel een beetje op gehoopt eigenlijk. Officieel zit ik trouwens in een CAO waarin je ooit 1x ingeschaald wordt en ieder jaar gewoon een trede stijgt, tenzij je inderdaad een andere functie gaat doen, dan kan je dus weer opnieuw ingeschaald worden (en kan je dus ook hoger stijgen). Vind het wel lastig omdat dit natuurlijk in heel veel branches zo werkt (zorg, onderwijs etc). Daar is het vaker zo dat je dezelfde taken en verantwoordelijkheden hebt als meer ervaren/oudere collega’s maar zij meer verdienen. Ik merk alleen dat ik daar soms dus moeite mee heb. In het bedrijfsleven werkt het volgens mij veel vaker zo dat je betaald wordt naar wat je waarde is voor het bedrijf en niet zo zeer puur op basis van hoe lang je ergens al werkt of hoe oud je bent. En dat wanneer jij het goed doet in je functie en ze je graag willen behouden ze je makkelijker een keer een loonsverhoging kunnen geven, zeker als je toch nog minder verdient dan collega’s die hetzelfde werk doen.

2 likes

Het rook al weken een beetje chemisch in huis en kon de oorzaak maar niet vinden. Begin dit jaar ook al eens gehad en toen bleek het een zak sinaasappels te zijn. Maar kon nergens iets vinden. Maar vanochtend zocht ik mijn werktas op die al 3 weekjes ongebruikt was ivm thuiswerken. Daar was ie: een beschimmelde mandarijn :nauseated_face:

11 likes

Ik ben al zo klaar met deze week. Heb nul energie, kan me er sinds ik twee weken geleden verkouden werd niet meer toe zetten om te sporten. Wil alleen maar in bed liggen met twee dekens want ik heb het KOUD :cold_face::unamused:

2 likes

Echt? Ik had laatst echt veel slechte muziek geluisterd, dus dacht zet nu nog effe m’n favo lijsten aan (ja vet overdreven voor alleen wrapped ik weet het haha) maar dat heeft dus geen zin 🥲

1 like

Lijkt mij zo naar en met eten helemaal. Ook zo saai want alles is dan hetzelfde.

Joke Boon schrijft kookboeken en zij heeft ook geen reukvermogen, maar dan door iets anders dan corona. In haar recepten speelt de met structuren en kleuren. Misschien nog een idee als dit heel lang duurt.

2 likes

Heb net gebakken, dus mijn hond vindt het nu nodig om mijn handen te wassen

1 like

Ik vind dit soort data altijd vet interessant en heb nu mijn spotify gekoppeld met last.fm (no spon) en dan kun je dus ook van 365 dagen zien welke nummers je het meest hebt geluisterd (ook artiest,albums etc.) maar ook hoe vaak je een nummer geluisterd hebt. Want dat vind ik irritant aan die van Spotify, ik wil ook weten hoeveel verschil er zit tussen de nummers haha

1 like

Jaaa ik vind last.fm ook heel chill! Alleen jammer dat het verrassingseffect van spotify wrapped nu weg is haha

Ja ik heb ook last.fm! Heel chill inderdaad

3 likes

Vroeg me net af hm wat zal ik gaan doen vandaag? Komt ineens dit kut lied in m’n hoofd. Hoe dan, al jaaaaaaren niet gehoord maarja wel treffend nu 🥲

8 likes

De Sint komt niet in mijn stad en de FB reacties zijn echt geweldig.
“En de kinderen dan…”
Vrouw, je kind weet dat het de buurman van vijf hoog is. Niet zo moeilijk doen

4 likes

dit is ook een leuk spotify analyseerprogramma maar dan ééntje die je beledigt :stuck_out_tongue_winking_eye: How Bad Is Your Streaming Music?

Samenvatting

ik vind het trouwens echt ziek hoeveel ik blijkbaar Frenna heb geluisterd want dat was best een korte fase 3 jaar geleden, maar komt nog steeds overal naar boven als meest geluisterde :rofl::rofl:

13 likes

Waarom gaat nu ineens de zon schijnen. Ik heb een enorm pesthumeur en ik wil stromende regen en donkerte :rage:

3 likes