Wat je even kwijt wil #58

Ja die van mij is ook zo’n weirdo. Operatie, prikken, wondjes verzorgen, allemaal prima. Maar toen haar nagels moesten worden geknipt werd ze wild en heeft ze bijna de dierenarts gebeten. Er kwam echt een soort monster uit haar dat ik niet kende, haha echt erg.
Als beschrijving in het systeem stond er voorheen ‘lieve, rustige hond’ maar dat zal nu wel aangepast zijn :face_with_hand_over_mouth:

Tandartstarieven zijn wettelijk vastgelegd, dus het kan eigenlijk niet veel duurder zijn dan bij een andere tandarts. Zomaar extra rekenen omdat je nieuw bent ook niet lijkt me? Voor controle en 2x5 minuten schoonmaken ben ik altijd 50 euro kwijt. En de kosten van foto’s hoef je toch niet 2x per jaar te betalen? Nouja hoe dan ook altijd kut als je een onverwachte rekening gepresenteerd krijgt! Maar voor elke controle 200 euro lijkt me wel veel ja

3 likes

Ja bizar he, echt zo zielig ook voor ze :frowning:

1 like

Klacht indienen! Als jij (schriftelijk) geen toestemming hebt gegeven mogen ze dit absoluut niet doen en hebben ze echt een groot probleem. Wat enorm kut voor je, terecht dat je boos bent.

4 likes

Waarom zoek je geen andere huisarts als het zo’n strijd is steeds met deze? Of is dat geen optie?

2 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Bioscooptopic

Met het gevaar dat jij denkt: jeetje komt zij haar collega’s weer verdedigen…

Er is wel een verschil tussen communicatie tussen zorgverleners over de logistiek zeg maar (is de verwijzing aangekomen, is iemand in zorg) en over de inhoud van de behandeling (wat vertelt patiënt en wat wordt er exact gedaan).

Dat eerste daar heeft een verwijzer wel recht op. Dat tweede niet, al vind ik het altijd maar nodeloos ingewikkeld als mensen geen toestemming geven over communicatie over de inhoud. Zo vaak dat er toch vervolgvragen komen en ik dan geen idee heb waar het precies over gaat en hoe ik goed kan helpen. Maarja.

Los van dit alles: als je zo wantrouwend bent richting je huisarts moet je echt een andere gaan zoeken. Dit werkt toch niet.

37 likes

Ohhh misschien motiveert dat me om meer te wandelen, kijken of ik nieuwe blaadjes kan ontdekken.

3 likes

Dat stel bij Sander en de kloof :woozy_face::nauseated_face:

4 likes

Wil er ook wel gyros van maken.

Of kebab

6 likes

Ik voel me echt zo beroerd. Getest bij de GGD ben benieuwd naar de uitslag… Ik wil zo graag zaterdag protesteren & mn piercing laten zetten :sob:.

2 likes

Er zijn maximumtarieven vastgesteld, dus misschien zat de vorige tandarts daar onder. Maar als je twijfels hebt over de hoogte van de factuur @jasmijntheetje dan kun je contact opnemen met de NZa. Die stellen de tarieven vast en kunnen altijd even meekijken of alles wel klopt.

4 likes

Ondanks dat ik hier de afgelopen maanden voornamelijk heb gezeurd over het vele ziek zijn, Corona en het (nog) niet kunnen vervullen van een kinderwens, ben ik toch even intens gelukkig. Mede door mijn fantastische werkgever heb ik deze week een aantal producten gekregen die al jaren op mijn wishlist stonden :sob::orange_heart: ik heb oprecht de leukste baan, collega’s en werkgever. En natuurlijk een fijn huis en leuke vriend, ook niet onbelangrijk.

Zo, nu snel weer iets te klagen zoeken want herken mezelf bijna niet.

70 likes

Vreselijk stel… :face_vomiting:

3 likes

Haha ojee, maar kunnen jullie met de gewone snotneuzen niet gewoon valse negatieven hebben? Een vriendin die had een positieve thuistest en daarna twee negatieve test via ggd en toen pas een positieve… en je hoort ook regelmatig hetzelfde maar omgekeerd, negatieve zelftesten maar positieve pcr

1 like

Ik slaap nu voor het laast in de slaapkamer van mijn ouderlijk huis, morgen halen ze mijn bed uit elkaar en zaterdag gaat alles over naar mijn eigen woning. Komende nachten slaap ik in het bed van mijn moeder, maar damn. Ik vind het zo moeilijk maar ik kan gewoon niet huilen ofzo. Het idee dat ik nooit meer in deze kamer zal slapen, de kamer die al 25 jaar van mij is doet echt zo veel pijn.

Edit : echt dramatisch hoor, maar zo voelt het nu. Ik denk dat ik na een maand nooit meer anders zou willen, maar oke :joy:

37 likes

Ohhh je bedoelt dat iemand dus deed van hoe kan het dat we Corona hebben gekregen. Ik dacht dat de situatie was dat mensen niet geloofden dat een paar geen Corona hadden

3 likes

Nee en daarnaast: wat willen ze met deze info doen? Met een fakkel voor iemands huis gaan staan ofwat?

7 likes

Ja lekker belangrijk, en kom je toch niet achter lijkt me

1 like