Dat motiveert wel beter dan een krul
Ik ben gewoon een ITer, geen leraar
Meer mijn shit humorâŠ
Ik blijf bij mijn standpunt
Ik heb dit soms ook wel eens een paar dagen. Trekt gelukkig wel altijd vanzelf weg maar heel irritant is dat!
Ik ging net nog even wandelen, ik woon in een doodlopende straat (zonder parkeerplaatsen) en er stond een auto met twee meisjes erin, ze waren ballonnen aan het doen. Kom ik terug en helemaal aan het uiteinde van de straat zie ik net een politiebusje wegrijden. Kom ik om de hoek, staat die auto er nog. Dus ik moest al gniffelen. Vraagt 1 van die meiden of ik een rijbewijs heb en of ik hun auto even wil parkeren omdat ze net een rijverbod hebben gekregen Ik zei ja maar ik kan niet goed rijden! Successss (is ook echt zo, anders had ik het misschien wel gedaan haha - nee misschien toch niet).
Echt zo gevaarlijk wel. Hoop niet dat ze toch zijn gaan rijden.
Waarom moeten mensen lachgas doen ten eerste maar op een of andere manier lijkt het ook altijd in een auto te moeten??
Pas je deze ook toe op jezelf?
De âhypeâ is inderdaad dat er (voor het eerst) een Nederlandse serie en film is gemaakt waarbij het hoofdpersonage gay is maar dat niet per se het onderwerp van de serie is of dat die persoon bijv nog âuit de kast moet komenâ en dat de film daarom draait. Het gaat âgewoonâ over Anne en toevallig is ze gay. Het gaat juist ook om de alledaagsheid ervan! En het is ontzettend representatief wat ik, als niet-hetero vrouw, echt super verfrissend vind en waarvan ik denk dat het echt goed is voor ook een wat jongere doelgroep die bijv. nog zoekende is betreft identiteit, seksualiteit etc. Bovendien is de serie gemaakt met 0 budget en dat vind ik ook echt knap! En de makers en acteurs zijn ook vrijwel allemaal queer, wat ook vaak niet zo is. In (grote) films worden bijv. gay personages of transgender personages bijna nooit gespeeld door mensen die dat in real life ook zijn. En het personage Lou (Thorn Roos de Vries) is de eerste non-binaire persoon die een hoofdrol heeft in een NLse film.
Haha, nou lukt me prima om dit tegen een ander te zeggen, maar mezelf
Zelfs rustig ademen lukt mij vandaag niet
Daarom zeg ik het tegen je.
Neem een kopje thee en ga lekker in bed liggen. Morgen is er weer een dag, ook als je niet kan werken.
Het komt goed, zoals je zelf zegt blijven ademen.
Mân man wilde even gezellig film kijken samen. Zitten nu diep in de film âPrisonersâ en omg I canât. Ik wil wegrennen en niet kijken
Ik vind lachgas echt super heerlijk maar snap er ook werkelijk niks van waarom dit tegenwoordig in een auto tijdens het rijden gedaan word? Geeft dat een extra dimensie ofzo
lig inmiddels onder een deken op de bank met thee idd
Jaa als je dan tegen een boom aan rijd krijg je zon extra speciaal gevoeletje
Zie je dan zonnetjes ipv sterretjes?
Ohh lekker ga het snel eens uitproberen
ja dat snap ik, en het idee vind ik goed en waardevol, de uitwerking alleen minder. Ik vind Anne gewoon zo ongemakkelijk overkomen in haar gesprekken met anderen, maar heb inmiddels wat verder gekeken en dat lijkt ook enigszins onderdeel van het verhaal dus soit. Maar ook de manier waarop allerlei âlessenâ overgebracht worden in de vorm van monologen vind ik nogal cheesy, zoals wanneer Lou ineens uitlegt dat drag voortkomt uit de stonewall riots, dat we de pride daaraan te denken hebben etc.
Het was niet mijn bedoeling om het feit dat er aandacht is voor een film waarin lgbtq+ genormaliseerd wordt af te kraken, dat vind ik juist goed. Ik las net terug wat ik zei en ik snap dat het misschien wel zo opgevat kan worden. Het is vooral gewoon niet naar mijn smaak. En wat jij zegt, het gaat âgewoonâ over Anne en toevallig is ze gay: op mij komt het juist heel anders over, juist alles in haar leven lijkt in het teken van haar queer-zijn te staan. Ik vind het juist een vrij stereotyp beeld schetsen? Beetje âmensen die queer zijn gaan alleen om met mensen die ook queer zijn, praten alleen maar over identiteit, homofobie, seksisme en heteronormativiteit, houden van drag shows, feesten op Pride en andere gay-themed feestjes, kleden zich allemaal op een manier die niet genderspecifiek isâ etc. Ik heb zelf bijna twee jaar een relatie gehad met een meisje en dat was⊠heel anders? Het niet-hetero zijn was maar een heel klein onderdeel van mijn leven, en nu ik een relatie met een jongen heb is het nog minder significant geworden.
Nou ja, nogmaals, goed dat gay of trans personages gespeeld worden door mensen die dat ook echt zijn, goed dat er aandacht voor allerlei themaâs is, het draagt bij aan het normaliseren van queerness, queer relaties et cetera en ongetwijfeld zal het veel jonge mensen helpen en dat is enorm waardevol, maar als ik een film had gemaakt over dit onderwerp had ik het compleet anders aangepakt I guess.
Oeff ik heb de hele dag een te strakke spijkerbroek aangehad, en heb ook nog eens een opgezwollen buik vanavond. Ben nu thuis, free the pens!
ZĂł blij met online colleges op maandag