Wat je even kwijt wil #58

Heb je al je brood al weggewerkt? Anders is onderstaand recept misschien ook nog wel wat, een kersenkoek! Ik heb het nog nooit gemaakt, maar het klinkt goed.

KERSENKOEK bijzonder smakelijk RESTGEBRUIK – HET RECEPTENBOEK VAN NEDERLANDS DIS (nederlands-dis.nl)

1 like

Huis van mijn overleden(?) buurman op de hoek staat voor 80 euro meer te huur dan mijn huisje. :scream: Damn. Nu wil ik niet meer weg uit mijn huisje haha, volgens mij krijg ik nooit meer een huisje voor 352 euro.

Oke mijn huur gaat vanaf juli ook iets omhoog maar goed van de nieuwe buren dan waarschijnlijk ook weer.

4 likes

Hier ging mn oude buurvrouw eruit en stond het huis ook voor fors meer op de site. Echt gek hoe dat zomaar kan.

1 like

Ja ik had het op werk ook met iemand erover en schijnbaar (oke klinkt logisch) mogen ze de huurprijs gewoon flink omhoog gooien als het huis leeg is. Deden ze bij vriendin in de flat ook, nieuwe buurman mocht even 100 euro meer aftikken.

3 likes

In mijn oude huurhuis juist het omgekeerde; de nieuwe bewoners gingen 200 (!) euro inclusief minder betalen. Denk dat dat wel kwam door gemeentebeleid dat verandert is in de periode dat ik er woonde, en er kwam een nieuwe verhuurder in die tijd die veel eerlijkere prijzen en voorwaarden hanteerde. Voelde me echt genaaid haha.

Bij mij was het wel zo dat ik er ook in mei ging wonen en de huurverhoging al meegenomen was, dus niet in juli nog eens omhoog ging.

2 likes

Oh dat hoor je niet vaak, dan voel je je ook wel genaaid als huidige bewoner.

1 like

Ja bizar. Nu ik op zoek ben naar een baan ben ik ook vaker aan t kijken op de site voor huisjes. Vind t echt te triest hoe t systeem werkt qua huizen hier in nederland.

2 likes

Ik vind dat hier ook een grens op zou moeten zitten, vooral waar ik woon stelt echt niks voor dus waar die 80 euro voor nodig is? Maar ja die bejaarde man betaalde waarschijnlijk maar een kwartje ofzo (bij wijze van) want woonde er al vet lang. Het zou wat meer gelijk mogen zijn.

1 like

Ik huurde particulier, heb de nieuwe huurder aangedragen (ken hem via via) en ik was erbij in de gesprekken dat de verhuurders hem zijn nieuwe huurbedrag vertelden (€150 meer) zodra ik de sleutel aan hem had gegeven. Ze gingen niets verbouwen / aanpassen want alles was volgens hen prima in orde toen ik eruit ging🤐

:face_with_raised_eyebrow: wtf

4 likes

352 :clap: als het een fijn huis is zou ik nooit meer weggaan :smiling_face_with_three_hearts::kissing_heart:

9 likes

Haha ik wil wel ooit samenwonen en dat is niet hier. Maar mocht ik weer vrijgezel zijn voor dat plan gaat gebeuren dan ga ik niet meer weg nee. _O- Mijn vriend moet het dubbele aftikken voor minder ruimte maar ja meer richting het westen (ik woon in het noorden).

1 like

Mijn oude studio, 25m2 met een vide waar je niet kon staan werd voor ongeveer €200 meer verhuurd én het g/w/l werd verhoogd naar iets van 150 per maand. Schrok echt van de prijs die de volgende huurder moest betalen.

3 likes

Dacht ik ook maar niets blijkt minder waar. Dat jong blijft er alsnog aan trekken waardoor er naast hem een meter deken ligt en ik overblijf met een puntje van de deken. :-1:

3 likes

Blech huisbazen die zo omgaan met huur en huurders zijn echt wel een beetje de bloedzuigers van de maatschappij he. Bah bah bah.
Ik moet ook meteen denken aan die Job en Melanie uit “de kloof” van Sander Schimmelpenninck die zelfs coachingsdagen houden “Hoe investeer ik in vastgoed”. Oh man wat walgelijk, en ook niet het probleem inzien. Ik werd zo boos toen ik daar naar keek.

15 likes

Klinkt alsof het tijd is voor 2 losse dekens!!

4 likes

Ik wil zelfs een apart bed/slaapkamer maar dat is me nog niet gelukt :sweat_smile:

5 likes

oh ja apart huis ook WOULD recommend
i love mijn lat-relatie

9 likes

Dit is toch zo zielig :frowning: Een meisje van 11 jaar werd gepest en mocht zelfs niet meer in de klas zitten!? Echt zo zielig. Goed dat de president daar aandacht aan besteedt.

https://www.ad.nl/buitenland/president-noord-macedonie-brengt-gepest-meisje-met-syndroom-van-down-zelf-naar-school~a0a8985f/?fbclid=IwAR1iVPgWAlj4YZUyh_AKyvZmEG6IVYkPPj0h22zLvPjRp_SelKAkr3nGEAI

1 like

Waarom krijg ik hier een knuffel en huilpoppetje op? :rofl: